Nema referenduma
0

Kasumović i Salčinović zatražili djelovanje SIPA-e u Zenicatransu

E. M.
Foto: E. M./Klix.ba
Foto: E. M./Klix.ba
Sjednica Gradskog vijeća Zenice nastavljena je nakon pauze u puno mirnijem tonu na relaciji gradonačelnik Fuad Kasumović - vijećnici, a prijedlog Kasumovića vijećnicima da povuku amandmane na Prijedlog Budžeta Grada Zenica 2020. godine, kako bi ga vratio na dnevni red, nije naišao na razumijevanje većine.

Nakon burnog početka sjednice Gradskog vijeća Zenice i brojnih uvreda s govornice, vijećnici su uvjetovani povlačenjem amandmana za Prijedlog Budžeta za 2020. godinu kako bi se on ponovo našao na dnevnom redu, ali i kako bi se pomoglo Zenicatransu isplatom tri plaće i uvezivanjem radnog staža. Međutim, vijećnici nisu pristali na taj ultimatum.

Kasumović je za govornicom pozvao i SIPA-u i druge agencije da uđu u Zenicatrans i istraže sve nepravilnosti u radu koje su se dešavale u proteklim godinama te da se utvrde odgovorne osobe za stanje u kojem se danas nalazi ovo preduzeće.

Zatražio je u sklopu svog zaključka i da određena revizorska kuća u narednim danima uđe u ovo preduzeće i napravi plan oporavka, odnosno, predloži konkretne mjere koje je moguće uraditi s ovim preduzećem.

"Bilo kakvu odluku koju donesete menadžment će prihvatiti. Ako je to gašenje, rekonstrukcija, subvencioniranje, sve ćemo prihvatiti. Svakako i ideja da stručna kuća uđe u Zenicatrans i izvrši reorganizaciju je nešto što podržavamo", izjavio je direktor Zenicatransa Darmin Terzić.

Nakon brojnih optužbi i uvreda izrečenih za govornicom uz 25 glasova "za" usvojen je dnevni red bez tačke o budžetu, a vijećnici su nastavljali raspravljati o referendumu koji Kasumović želi raspisati s ciljem da građane Zenice pita jesu li "za" ili "protiv" da se iz Budžeta Grada Zenice pomogne Zenicatransu.

Vijećnici koji čine većinu u Gradskom vijeću Zenice su kazali da su protiv referenduma za Zenicatrans, jer smatraju da je to samo bacanje novca iz budžeta, dok je Kasumović u više navrata pitao zašto se vijećnici boje mišljenja građana Zenice.

"Dugo sam bio na raznim funkcijama. Budite sigurni, mnogi Špirići, Dodici i drugi, pa sad i vi... Fuad Kasumović je uvijek bio moralna vertikala, Fuad Kasumović nema greške i ja sam iskusan. Vi morate kleknuti kada spominjete moje ime", kaže Kasumović.

Vijećnici su sa 11 glasova "za", 14 glasova "protiv" i dva suzdržana vijećnika odbili prijedlog za raspisivanje referenduma koji je podnio Fuad Kasumović.

Meliha Salčinović (NS) podnijela prijavu SIPA-i protiv kadra Zenicatransa

Meliha Salčinović, vijećnica Naše stranke u Gradskom vijeću Zenica, podnijela je danas SIPA-i prijavu protiv rukovodećeg kadra Zenicatransa od 2003. godine do danas.

"Gotovo 60 godina preduzeće Zenicatrans prevozilo je radnike, đake i studente na području zeničke općine. Imao je Zenicatrans mnoge domaće i međunarodne autobuske linije sa više od 150 autobusa, kao što je imao i gradsku autobusku stanicu, benzinsku pumpu, garaže, radionice, zemljišta i 640 radnika. Nakon pustošenja firme ostale su tek gradske i prigradske linije. Firmi Zenicatrans - prevoz putnika prijeti zatvaranje i otkazi za 180 radnika. Zenicatrans d.d. je krajem 2003. kupila kompanija Zovko grupa iz Žepča, a predmet prodaje bio je državni kapital u iznosu od 1,1 milion KM", govori Salčinović te dodaje:

"Iako je u više navrata javnost pokušala da sazna šta se dešava u Zenicatrans – teretnom saobraćaju, od direktora, kojeg je grupacija Zovko prije dvije godine postavila na tu poziciju, odgovora nije bilo. Dakle, navodi radnika koji tvrde kako je 35 savremenih kamiona sa EURO 3 i EURO 5 motorima, višemilionske vrijednosti, već prodato, nisu mogli biti provjereni. Interesantno je kako su dugovanja Zenicatrans – teretnog saobraćaja, prema navodima nezadovoljnih radnika, dostigla četiri miliona KM, a najveći dug je prema – vlasniku Zovko grupaciji, i to po osnovu osiguranja vozila".

Meliha Salčinović je kazala da je porezni dug koji ima Zenicatrans - prevoz putnika bio razlog da se dvije vodeće stranačke partije dosjete da postoji Zakon prema kojem u slučaju duga postoji mogućnost da se oduzme licenca za rad.

"Nakon što su radnici od resornog ministarstva zatražili dokumentaciju po kojoj su 2011. dobili licencu za rad uprkos činjenici da su već tada imali više od milion poreskog duga, dobili su odgovor da je dokumentacija uništena. U razmaku od samo deset dana iz Poreske uprave FBiH dostavljane su tri različite potvrde o visini duga, 6,9 miliona, 4,9 miliona te na kraju 4,7 miliona. Najveći dio duga odnosi se na neuplaćene doprinose od 2009. godine. Rukovodstvo i sindikat firme su počeli prikupljati dokumentaciju kojom bi dokazali imovinu koju posjeduju i time na istu dobili upis hipoteke kao garanciju za reprogram otplate dugovanja. Tada otkrivaju da je jedna firma iz Žepča (Zovko), upisala 17 hipoteka na dio imovine Zenicatransa", kaže Salčinović, a dalje obrazlaže:

"Nije upitno samo ko je to odobrio, nego kako i kome je uprava poklanjala samo profitabilne linije, nekretnine na jadranskoj obali te kome i kako je nezakonito prodat objekt i zemljište u Brelima? Kako su se kupovali autobusi stari 15 i više godina, a prikazivan enorman iznos na trošak njihove kupovine? Kojim šefovima smjena u firmi se plaćalo 300 i više KM da radnika postavi u dežurnu noćnu smjenu na pumpi, kako bi se iz parkiranih autobusa vadilo gorivo i prodavalo za 1KM/l, kao i akumulatori i ostali dijelovi autobusa? Zašto se vozaču morala vraćati vozna karta ili fiskalni račun pri izlasku iz autobusa? Zašto porezna inspekcija koja je pred Novu godinu upala u Studengrad na trgu Alije Izetbegovića i napisala kazne svim radnicima, nije upala u Zenicatrans godinama? Pitaju li se građani ovog grada bilo šta, jer su oni ti koji plaćaju? I na koncu svega, hoće li nadležni organi početi hapšenja mafije koja ovaj grad smatra privatnom imovinom", rekla je Salčinović.

Ona kaže da je ovo samo dio navoda koje bi SIPA trebala istražiti, a sumnja je na mnogima – to su svi članovi upravnih i nadzornih odbora, kao i direktori te izvršni direktori za ekonomske, tehničke i pravne poslove od 2003. do danas.