Auto testovi

Testirali smo hibridni MG EHS: Zamišljen i napravljen iznutra prema vani

E. T.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Z./Klix.ba)
E. T.
31.12.2022. u 12:34

Veći MG-ov SUV koji se odnedavno nudi na bosanskohercegovačkom tržištu sa sobom ne donosi integralni pogon, ali donosi mnogo standardne opreme i solidnu hibridnu pogonsku grupu s kojom potencijalni kupci "Britanca s kineskim pasošem" mogu računati na skromnu potrošnju goriva bez odricanja od performansi.

Nećemo se osvrtati na, sada već, davna prošla vremena u kojima je stara britanska kompanija MG proizvodila potpuno drugačije modele automobila za klijentelu koja nije marila za zapreminu prtljažnika i ponuđeni prostor za putnike u drugom redu, jer drugog reda u tim laganim i okretnim "open air" automobilima nije ni bilo. Davno prošlo vrijeme koje se, sudeći prema strategiji sadašnje uprave MG, više neće ponoviti.

Pored činjenice da je o bivšim prozračnim i bučnim proizvodima MG-a (Morris Garage) sve već odavno rečeno/napisano, u kineskoj državnoj automobilskoj kompaniji SAIC Motor, pod čijim je okriljem (i) MG, sada nude modele za šire narodne mase iz popularnih kategorija među kojima se ponajviše ističu crossoveri i SUV-ovi.

Potvrđeno je da će ponuda MG-ovih automobila koji će se nuditi kod nas uskoro biti proširena i sa nekoliko zanimljivih modela koje pokreću samo elektromotori, a prije njihovog dolaska na scenu aktuelna ponuda zasnovana je na dva cijenom izuzetno konkurentna SUV-a koji svoje mjesto pod suncem traže među slično koncipiranim SUV-ovima iz B i C segmenta koje nudi mnogobrojna evropska i dalekoistočna konkurencija.

Veći od spomenutih SUV-ova pripada C segmentu i krije se iza oznake EHS, gdje prvo slovo u oznaci sugeriše da ga ne pokreće samo motor s unutrašnjim sagorijevanjem. Hibridnu pogonsku grupu koja je smještena ispod prednjeg poklopca čini 1,5-litarski četverocilindarski turbobenzinac "zagrljen" s jednim elektromotorom.

Kombinovana snaga elektrobenzinskog "paketa" iznosi 258 KS i 370 Nm najvećeg obrtnog momenta, što u priči o udobnom i porodici okrenutom SUV-u osigurava sasvim dovoljno performansi u svim situacijama. Osoba iza upravljača može računati i na nesebičnu podršku optimalno podešenog neovisnog ovjesa koji, primarno, odlično "pegla" različite neravnine ispod točkova, ali se dobro snalazi i u zavojima. Za ovu kategoriju automobila, naginjanje karoserije svedeno je na minimum.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Šteta što se adekvatno podignut EHS ne nudi u kombinaciji i s integralnim pogonom, a vjerujemo da ima i onih kojima bi se svidjela ideja ručnog mijenjanja stepena prijenosa (polugicama ispod upravljača ili kratkim pomicanjem ručice mjenjača), ali su u MG-u mislili drugačije, pa ručno "šaltanje" nije ponuđeno kao opcija uz automatski mjenjač za koji smo, tu i tamo, pomislili da kasni i da nije uvijek u optimalnom stepenu prijenosa.

Uz EHS stiže i svima već dobro poznati akronim PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle), što znači da se za punjenje baterija, pored uobičajenih načina dopunjavanja u vožnji (rad motora, vožnja bez "gasa" i kočenje) mogu koristiti i vanjski izvori električne energije. U standardnoj opremi automobila je kabl s punjačem uz koji za punjenje prazne baterije na običnoj kućnoj utičnici treba malo manje od sedam sati. Idealno za sve koji u garaži imaju pristup električnoj energiji.

S punom baterijom u neopterećenom automobilu i lagodnom ritmu koji je uključivao i gradske "stani/kreni" dionice, bez učešća 1,5-litarskog turbobenzinca prelazili smo pedesetak kilometara, pa smo u tom slučaju za prelazak 100 kilometara trebali 2,6 litara benzina. Bez vođenja računa o napunjenosti baterija, kada su na otvorenim cestama i autocestama u pogonu najveći dio vremena bila oba motora, EHS-u je za 100 pređenih kilometara trebalo manje od šest litara benzina. Ljepota hibridnog pogona, jer znamo da bi komparativnom SUV-u koji pokreće samo jednako snažan benzinski motor u istom ritmu trebalo znatno više goriva.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Znajući da ima i drugačijih primjera, EHS spada među SUV-ove iz C segmenta koji sa sobom donose izuzetno prostranu putničku kabinu u koju se može smjestiti pet odraslih osoba. Zapremina prtljažnika nije među vodećim u klasi, ali se ovdje čini važnijim da koljena visokih putnika koji sjede nazad neće dodirivati naslone prednjih sjedišta na kojima su također natprosječno visoki putnici. Vrijedi spomenuti i odličnu zvučnu izolaciju od ostatka svijeta. Ako zatreba, manjak prostora u prtljažniku može se riješiti postavljanjem krovnog kofera.

Preduga je lista standardne opreme koja stiže uz bolji (Luxury) od dva ponuđena paketa opreme koji sa sobom, pored ostalog, donosi 18-inčne aluminijske felge, adaptivna LED svjetla, dvobojnom kožom obloženu unutrašnjost i sjedišta, kvalitetan audio-sistem, dvozonski automatski klima-uređaj, elektropokretan stakleni krov, multimedijalni sistem s instaliranom navigacijom, digitalnu instrumentnu tablu, mnogo sistema za asistenciju...

Pored otvora u naslonima za glavu prednjih elektropodesivih sjedišta koji asociraju na sjedišta na kojima bi bili H pojasevi, tu je i mnogo mekane i precizno spojene plastike, a nivo završne obrade zaslužan je za potpuni nedostatak suvišnih zvukova. Jednako kao u manjem modelu ZS, multimedijalni sistem kojim se upravlja preko 10,1-inčnog „tableta“ kompatibilan je s aplikacijama Android Auto i Apple CarPlay, jednostavan je za korištenje, ali brzinom procesuiranja pomalo kaska za sistemima koje nudi konkurencija.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Posmatrajući stvari iznutra prema vani, na kraju ćemo se osvrnuti i na vanjski izgled EHS-a kojem se (suštinski) nema šta zamjeriti, jer smo prije toga prihvatili da njegovo "odijelo" nije zamišljeno/kreirano po posljednjoj modi i da EHS svojom pojavom uopšte ne skriva kako dolazi iz dalekoistočnih proizvodnih pogona. Neko je spomenuo da bi skladnoj konfekcijskoj karoseriji bez britanskog identiteta za ukupan utisak prijao barem za broj veći prečnik točkova s kojima bi bilo malo manje praznine u prostoru ispod blatobrana. Slažemo se.

Uz podsjećanje na pogonsku grupu i nivo standardne opreme, ali i iznos novca koji za uporedive priče traži mnogobrojna konkurencija, hibridni EHS ostaje u manjem društvu automobila za koje, zbog omjera uloženo/dobijeno, tvrdimo da su povoljni. Svemu doprinosi i informacija da će carinske olakšice i podsticaji za kupovinu električnih i hibridnih automobila vjerovatno ostati na snazi i u narednoj godini, što će na kraju znatno umanjiti deklarisanu cijenu predstavnika britanske kompanije u kineskom vlasništvu koja već uveliko bilježi odlične prodajne rezultate (i) u Evropi. Nimalo slučajno. Sretna vam Nova godina!

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: MG EHS Luxury Plug-in Hybrid

  • Cijena osnovnog modela (MG EHS Comfort PHEV): 67.928 KM

  • Cijena testnog modela: 72.744 KM

  • Motor: Četverocilindarski, benzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.490 ccm, direktno ubrizgavanje goriva, turbopunjač, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 119 kW – 162 KS pri 5.500 obr/min. Najveći obrtni moment 250 Nm od 1.700 do 4.300 obr/min.

  • Elektromotor: Smješten naprijed. Najveća snaga 90 kW – 122 KS i 230 Nm. Najveća kombinovana snaga i vrijednost obrtnog momenta: 258 KS i 370 Nm. Kapacitet baterije: 16,6 kWh.

  • Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine (2WD). 10-stepeni automatski mjenjač. 18-inčne aluminijske felge, gume 225/60 R18 104V.

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 7,3 s. Najveća brzina – 190 km/h. Potrošnja na testu – od 2,6 do 5,9 l/100 km. Tvornička prosječna potrošnja (WLTP): 1,8 l/100 km. Zapremina rezervoara za gorivo – 37 l. Prosječna emisija CO² (WLTP) – 43 g/km. Električni domet (WLTP): od 51 do 71 km.

  • Dimenzije: Dužina – 4.574 mm. Širina – 1.876 mm. Visina – 1.664 mm. Međuosovinsko rastojanje – 2.720 mm. Zapremina prtljažnika – od 448 do 1.375 litara. Masa praznog vozila – 1.775 kg. Ukupna dozvoljena masa vozila – 2.196 kg.

  • Serijska oprema: MG EHS Luxury Plug-in Hybrid

  • Garancija: Sedam godina ili 150.000 km.

33