Šampion iz Hrvatske
133

Loris Majcan će voziti Isle of Man TT, najopasniju moto utrku na svijetu: Brzina od 300 km/h i bez prava na grešku

D. B.
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Hrvatski profesionalni motociklist Loris Majcan otputovao je na Isle of Man TT, najveću i najopasniju moto utrku na svijetu. U razgovoru za portal Klix.ba je govorio o svojoj karijeri i ogromnom izazovu koji ga očekuje, a poslao je i neke važne poruke.

Utrka Isle of Man TT se održava na otoku Man (Isle of Man), koji se nalazi u Irskom moru između Velike Britanije i Irske. Poznata je po svojoj izazovnoj i zahtjevnoj stazi sačinjenoj od javnih puteva, krug je dug 60,73 kilometra, a Majcana i njegovu Yamahu R6 čekaju ukupno četiri. Motociklisti dostižu velike brzine uprkos uskim zavojima i okolini koja ne prašta. Prošle godine je Englez Peter Hickman odvozio nabrži krug s vremenom 16 minuta i 36,114 sekundi s prosječnom brzinom od 219,447 km/h, ali vozači na ravnim dijelovima staze dostižu brzine veće od 300 km/h. Upravo to nosi veliku opasnost po njih, ali i privlači ogroman broj gledatelja.

Majcan ima 28 godina, živi u zagrebačkom naselju Dubrave i profesionalni je vozač moto utrka. Dvotočkaši su mu "u krvi" od ranog djetinjstva i zavolio ih je zahvaljujući svom ocu.

"Ljubav prema motociklima sam naslijedio od oca, koji je vozio utrke u bivšoj Jugoslaviji i Hrvatskoj. Svidjelo mi se to, pokazalo se i da sam talentovan, tako da sam ušao u taj svijet i time se bavim i danas. Privlači me istinska ljubav prema brzini i vozilima na dva točka. Vozim samo trkaće motocikle. Moj prvi motocikl je bio Polini 911 Dream Bike, koji sam dobio kada sam imao šest godina", izjavio je Majcan.

Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Foto: Igor Kralj/PIXSELL

U svom sportu je ostvario brojne uspjehe, no njegov put je bio izuzetno težak.

"U Hrvatskoj sam trostruki i aktuelni državni prvak u klasi 600. Karijera mi je počela veoma trnovito s mnogo loših guma, loših motocikala i padova, ali sam se korak po korak i bez predaje spremao i napredovao deset godina, tako da sam sada na najvišem nivou i vozit ću najveću svjetsku utrku. Imao sam uspona i padova, ostvario sam mnogo pobjeda, a na tom putu je bilo nezgoda i povreda. Ipak, skupio sam mnogo iskustva", rekao je Loris.

Želju za odlaskom na Isle of Man TT, najpoznatiju i najopasniju utrku na svijetu, veže za jedan film.

"Ideju o odlasku na Isle of Man TT dobio sam prije otprilike 15 godina, kada sam gledao film pod nazivom 'TT3D: Closer to the Edge', koji je ostavio snažan dojam na mene. Rekao sam sebi da ću jednog dana otići na utrku kako bih je gledao ili vozio, a zahvaljujući svojim rezultatima u Hrvatskoj i Evropi, uspio sam se prijaviti za IoM TT 2024. Nakon obavljene procedure i dobijanja licenci, otputovao sam i sada čekam utrku", kazao je hrvatski motociklist i šampion.

Iako je veliki spektakl, utrka IoM TT je na neki način ozloglašena jer je od 1907. do 2023. godine odnijela 269 života.

"Puno ljudi je stradalo, ali ih je mnogo i preživjelo. Poginulo je 269 osoba, ali ih je i na hiljade 'preživjelo" u ovih 117 godina. Stvari gledam pozitivno, u životu se ne treba fokusirati na negativu jer će on onda proći u negativi, u ničemu. Fokusiran sam na sebe, svoje pripreme i vještine, uz malo sreće će sve biti dobro", istakao je Majcan.

Finansije su jedan od brojnih uslova za odlazak na slavnu utrku, koje nije jednostavno ispuniti.

"Finansijski je izvodivo zahvaljujući donacijama i sponzorima, bez toga ovo ne bi bilo moguće. Jako je skupo", potvrdio je on.

Kako je rekao, u "pravu akciju" kreće uskoro.

"Od 27. do 31. maja traju treninzi, prva utrka je na rasporedu 1. juna, a druga 5. juna. Moja klasa je Supersport", dodao je Loris.

U svom vlasništvu ima dva omiljena motocikla.

"Moj motocikl iz snova je bilo koja Yamaha koja ima slovo 'R' ispred broja. Već posjedujem svoje motocikle iz snova, a to su Yamaha R1 i trkaća Yamaha R6", otkrio je učesnik pomenute brutalne utrke.

Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Foto: Igor Kralj/PIXSELL

Zanimljivo, iako se cijeli njegov život vrti oko motocikala i utrka, na javnim cestama vozi samo automobil.

"Za svakodnevni prijevoz uvijek biram automobil, jer za vožnju motocikla nemam dozvolu. Uvijek sam na stazi. Za mene motocikl predstavlja cijeli moj život, moje zanimanje, moj sport i moju strast", kazao je naš sagovornik.

Fatalne saobraćajne nesreće su svakodnevnica u svijetu. Stoga je za kraj razgovora imao važne poruke za vozače motocikala i automobila.

"Nesreće na cestama su posljedice loše edukacije i učenja motociklista u školama vožnje. U školi se uče stvari kao što je mrtvi ugao i kako se prestrojiti bliže rubnom kamenu te skrenuti u ulicu. Međutim, niko motocikliste ne uči kako se pozicionirati na motociklu, na šta obratiti pažnju, gdje gledati, kako zapravo voziti. Jednostavno, novi motociklisti izađu na ceste s brzim motociklima i precjene svoje mogućnosti, jer ne znaju, nisu naučeni. Svim vozačima automobila i motocikala savjetujem da ulože u svoje vještine, plate profesionalca za obuku, kao i da se educiraju kako bi postali bolji i vještiji vozači. Samo tako ćemo moći smanjiti broj poginulih na cesti. Naravno, budala ima i u autima i na motociklima, ali ne treba generalizirati. Fokusirajmo se i ulažimo u svoje znanje", završio je Majcan.