"Zaštita proizvođača"
0

Jedan kineski model vozila je najveća prijetnja EU zbog čega će biti pogođen najvećom stopom carine

A. M.
Evropska unija će od idućeg mjeseca ubirati veće poreze na ime povećane carine na uvozne kineske električne modele. EU će uvesti različitu stopu ovog nameta koji neće biti jednak za sve marke. Koja marka i koji model će najviše biti pogođeni ovom mjerom?

Uvozni električni automobili iz Kine trenutno imaju carinu od 10 posto. No, s početkom jula, stopa ovog nameta će, zavisno od proizvođača do proizvođača, varirati, i u slučaju pojedinih marki s postojećih 10 skočiti na 38,1 posto.

Tako će prema prvim informacijama, na automobile marke BYD, umjesto 10 posto carina biti povećana na 17,4 posto. Budući da BYD proizvodi samo hibride i električne automobile, a u Evropu uglavnom uvozi ove druge, oni bi kao marka mogli izgubiti najviše. Međutim, s obzirom da BYD u prošloj godini u EU nije plasirao niti 15.000 automobila, te čak niti drastično podigao ovogodišnju prodaju, ovo možda i ne djeluje kao strašan udar na njihove automobile, odnosno kupce.

Automobili sa značkom Geelya bit će opterećeni s 20 posto carine. Ako uzmemo u obzir da je Volvo u njihovom vlasništvu i da se trenutno njihov najprodavaniji električni model EX30 još uvijek proizvodi u Kini, sve dok ne prebaci proizvodnju u Belgiju kako je najavio, Volvo će do kraja godine biti pogođen s dvostruko većom stopom.

Jednakom carinskom stopom će biti pogođeni i drugi brendovi poput Smarta, Lotusa i Zeekra, a najviše štete bi mogao pretrpiti Smart od kojeg se očekuje prodaja u većim tiražima.

Evropska unija je najveći harač od 38,1 posto "udarila" grupaciji SAIC.

Bivši britanski brend MG, koji je bitan igrač azijskog diva, u prošloj godini je prodao najviše automobila u Evropi od svih kineskih marki, a njihov udjel je iznosio više od 70 posto. S jedne strane, MG još uvijek prodaje modele sa SUS motorima, a glavnicu prodaje čine upravo ZS i HS, ali s druge strane, u Evropi je MG4 bio i ostao najprodavaniji čisto električni automobil s kineskim pasošem.

Dakle, zbog straha koji je MG4 nabio Evropljanima, ovaj zanimljivi električar će biti najpogođeniji kineski auto sa 38,1 posto carine koja će poprilično podići njegovu pristupačnu cijenu. U prva četiri mjeseca ove godine MG4 je biralo skoro 17.500 evropskih kupaca, a odgovor na dobre prodajne brojke leži u cijeni osnovnog modela ispod 30.000 eura bez uračunatih poticaja. Prodaje MG i druge električne modele poput ZS EV, Marvela R i MG5, ali brojke su zanemarive pored MG4.

Ostaje nejasno, zašto Evropska komisija pod lupu nije stavila američkog proizvođača Teslu kao i rumunsku Daciju, budući da oba brenda, automobile proizvedene u Kini ostvarujući takozvanu nezakonitu i nefer prednost, prodaju na evropskom tržištu.