Put bez povratka
0

Električni automobili činit će petinu tržišta u Evropi 2024.

A. M.
Sveukupno, tržište će rasti za samo 2,5%, ali će tržišni udjel električnih vozila porasti sa 14% na 20%, uz pomoć pristupačnih modela, predviđanja su Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA).

Potaknut valom novih pristupačnih modela, tržišni udjel električnih vozila u Evropskoj uniji sljedeće će godine porasti sa 14 na 20 posto, predviđa udruženje ACEA. Čak petinu tržišta novih automobila u 2024. bi trebali činiti električni modeli, rekao je predsjednik ACEA-e Luca de Meo, iako se predviđa da će cjelokupno tržište tek simbolično rasti za 2.5% sljedeće godine.

De Meo, koji je ujedno izvršni direktor Renault Grupe, rekao je da će lansiranje pristupačnih električara pomoći u povećanju tržišnog rasta električnih vozila. "Pokušavamo primijeniti EV pogonske sklopove na proizvode koji su više mainstream i u centru zanimanja tržišta", rekao je de Meo, navodeći nadolazeća mala baterijska vozila kao što su Renault 5 EV, Citroen e-C3 i budući jeftini EV iz Volkswagen grupe. Ti će automobili koristiti manje i jeftinije baterije, čime će se smanjiti njihove cijene i povećati potražnja. Renault 5 prodavat će se za oko 25.000 eura, a određeni modeli Citroena i Renaulta iduće dvije godine bit će ispod 20.000 eura.

"Imat ćemo uspona i padova s električnim vozilima, ali dugoročno gledano, nema povratka jer je to zapisano u pravilima", rekao je, referirajući se na propis o Green Dealu iz 2035. Politička klima u Evropi i SAD-u, koja je posljednjih godina bio naklonjena električnim vozilima, mogla bi se promijeniti 2024., kada se izabere novi Evropski parlament i predsjednik SAD-a.

De Meo je rekao da je sektor suočen s osam do devet propisa EU-a koji stupaju na snagu svake godine do 2030., od kojih su neki u suprotnosti esencijalnim pitanjima. "Ako propisi podižu cijenu proizvoda, tada će tržište biti puno manje nego u prošlosti. Jasno vidimo pritisak ljudi koji ne mogu priuštiti nove automobile’’, izjavio je De Meo.

Također, ACEA se od početka usprotivila većini aspekata predloženih s novim Euro 7 pravilima o zagađenju, rekavši da su preskupi, ne daju proizvođačima automobila dovoljno vremena da se usklade i preusmjeravaju ulaganja od stvarnog cilja za vozila s nultim emisijama. No, industrija je posljednjih mjeseci dobila značajne ustupke od strane regulatora. Trenutni Euro 7 prijedlog puno je povoljniji nego što se prvobitno predviđalo, jer će propisi o emisiji CO2 putničkih automobila ostati skoro nepromijenjeni u odnosu na trenutni Euro 6. Iznimka je napravljena za sintetička e-goriva, koja su izdvojena iz roka EU-e da se od 2035. na tržištu nađu samo vozila s nultom emisijom.