U čemu je kvaka?
16

Toyota oprezno s električnim autima: Svjestan rizik ili mudra priprema za budućnost?

A. M.
Najveći svjetski proizvođač automobila trenutno ruši rekorde profitabilnosti. Toyota je prošle godine zaradila više novca nego ikad, što za sada potvrđuje uspjeh njene politike forsiranja hibrida i laganog prelaska na električne automobile.

Dok većina podržava baterijska vozila, Toyota ide u kontru. Da li je takva politika dugoročno ispravna?

Na kraju fiskalne 2023. godine, Toyota Grupa je još jednom potvrdila status najvećeg proizvođača automobila na svijetu s prodajom većom od 11 miliona vozila širom svijeta. Taj rezultat je bio 7,2 posto veći nego prethodne godine.

S obzirom da je u Japanu završena fiskalna godina, potvrđeno je da ova kompanija, koja u ponudi takođe ima satelitski Lexus, ponovo oborila rekorde profita. Naime, riječ je o cifri od oko 30 milijardi eura profita.

Mršava prodaja "baterijske" Toyote

U sve tome skoro da nije bilo doprinosa od prodaje električnih vozila, jer ih Toyota i nema toliko u ponudi. Tačnije, na evropskom tržištu trenutno je u ponudi samo jedan model - bZ4x, a njegova prodaja u Evropi prošle godine završila s 16.745 registracija prema podacima Jato Dynamica. Od skoro 820.000 isporuka Toyote u 2023. na evropskom tržištu, jedini električni auto je završio sa svega dva posto učešća. Istovremeno, u Toyotinoj globalnoj prodaji, čisto električni automobili imaju tek jedan posto udjela. Rekli bi, pametnom dosta!

Možda je to razlog zašto Toyota prelazak na električne automobile ne želi prihvatiti tako odlučno i srčano kao drugi proizvođači, pa je japanski proizvođač već godinama u kontradiktornosti s trendovima. Toyota jednostavno već godinama "tupi" da svijet nije spreman za potpuno električni automobil kao primarno rješenje za mobilnost, pogotovo što jedna milijarda svjetske populacije nema električnu energiju.

Idealno pravilo elektrifikcije 1:6:90?

Predsjednik najvećeg proizvođača automobila na svijetu, Akio Toyoda, zagovara pravilo 1:6:90. Ono pokazuje da se sirovine potrebne za bateriju jednog električnog automobila mogu koristiti za šest plug-in hibrida i 90 običnih hibrida. To je realnost koja jasno utiče na troškove i profitne marže proizvođača.

Još jedan stav koji Toyotin pristup električnim automobilima čini vrlo jasnim je onaj koji dijeli izvršni direktor Toyote u Sjevernoj Americi, Ted Ogawa. Šef japanske firme izazvao je kontroverzu izjavom da više voli da plaća penale za emisije štetnih gasova nego da ulaže u električne automobile.

I šta je poenta na kraju? Električni automobili - da, ali s oprezom, smatraju u Toyoti, koja je jasna u strategiji da svoju ponudu prvenstveno mora i dalje usmjeravati na hibride, koji su trenutno najprodavaniji u Evropi.

Čekaju savršen trenutak punih džepova

Koliko god se suočavali s kritikama Toyota je posvećena prilagođavanju zahtjevima tržišta koje se, na kraju krajeva, očito kreće u smjeru električnih automobila. Gledajući u budućnost, brend ima planove da lansira novu generaciju električnih vozila počevši od 2027. godine i da investira u čvrste baterije, u šta je počeo da ulaže ogromna sredstva. Ne samo u lancu nabavke, već i u proizvodnim procedurama, razvoju softvera, pa čak i umjetnoj inteligenciji.

Pitanje svih pitanja je, da li Toyota kopa sebi "grob" zaostajući svjesno za svojim konkurentima ili se mudro priprema za savršeni trenutak za uspjeh u prelasku na električne automobile? Preciznog odgovora nema, jer će samo vrijeme pokazati ispravnost ovakvog pristupa. No, barem jedna stvar u slučaju Toyote je sigurna. Kad se ozbiljno suoči s ovim procesom uradiće to s prepunim džepovima i moći će se lako i brzo prilagoditi tržištu.