Komentari (32)
Povratak na članak
Prijava korisnika
NAPOMENA: Komentarisanje članaka na portalu Klix.ba dozvoljeno je samo registrovanim korisnicima. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korištenja komentara.
mora ih biti kad je pola profesora preko 60 godina starosti...niko neće ratni staž da upiše u knjižicu ...a mladih puni biroi...Treba te stare nafurati po kratkom postupku u mirovinu...!!! pozzz iz Olova
M akako se samo razbacuju brojem radnika koji će biti tehnološki višak! Od kuda im ovi podaci? Šire dezinformacije i obmanjuju narod. Ja sam majka djevojčice koja ide u četvrti razred i želim (kao i većina roditelja) da mi kćerku uči učiteljica i u petom razredu. Pa djeca su nam krenula sa 6 godina u školu, jesu li oni normalni!? Žao mi je ...ovo Udruženje cine nezaposleni nastavnici i na sve načine žele doći do radnih mjesta. Gdje su naša djeca? Oni se samo bore za svoja radna mjesta, ali na pogrešan nacin...Tužno:(
Loše je da sve nedostatke sistema obrazovanja u BiH sada trenutno pripisujemo reformi obrazovanja, a možda bi se trebalo pozabaviti i drugim pitanjima koja možda puno više utiču na funkcionisanje jednog društvenog sistema. Direktori koji sve više rade kako njima odgovara, ne vode računa da je odgoj i obrazovanje djeteta najvažniji i najkompleksniji zadatak čovječanstva, sve ostalo je nadgradnja. Oni po svojoj volji odlučuju ko će raditi u V (petom) razredu, pravdajući se Zakonom o tehnološkom višku.S obzirom da su učitelji u osnovnim školama bili prvi na udaru reforme i svega što ona nosi sa sobom, onda se u žiži svih društvenih zbivanja našla učiteljica koja već radi u petom razredu.
Iz ugla kognitivnog razvoja ličnosti ova logika je sasvim ispravna jer je razredna nastava od I – V razreda jedino primjerena uzrastu djeteta i logično je da se temeljna uloga učitelja zadrži i petom razredu. Redovita nastava odnosi se na obvezno uključivanje djece starosne dobi od pet i pol do petnaest godina u odgojno-obrazovni rad osnovne škole, koji se u pravilu organizira kao razredna nastava za učenike od I do V razreda i kao predmetna nastava za učenike od VI do IX razreda. U svih 9 /devet/ kantona, distriktu Brčko, Republici Srpskoj se ovo poštuje, samo u Sarajevu radi ko šta hoće. Čak i u Crnoj Gori, i drugim zemljama reformisanih škola se jasno zna da je razredna nastava o I do V razreda, a da i ne pominjemo zemlje Europske unije u kojima je razredna nastava čak i do 6 /šestog/ razreda.
Posljednji ciklus tu načelnu funkciju mora zadovoljiti u odnosu na srednje obrazovanje. Još jednom ćemo podsjetiti na to: „U okviru procesa obrazovanja struktura ciklusa može se predočiti kao 1+2Þ2+1Þ2+1. Jedinicama su označena mjesta na kojim se neutraliziraju slabe tačke postojeće škole. Jedinicom iz prvog ciklusa označen je »pripremni« (prvi) razred (polazak u školu sa šest godina starosti). Drugom jedinicom označava se prelazak na predmetnu nastavu. Trećom jedinicom označen je »pripremni« (deveti) razred kojim se omogućava lakši prelaz učenika u srednje obrazovanje. Ova posljednja jedinica ujedno ukazuje na činjenicu da se osnovno i obvezno školovanje poklapaju. Znak (Þ) ukazuje na jedinstvenost osnovne škole. Ovo je didaktička struktura koncepcije devetogodišnje škole.“
No, bez obzira na veliku raznolikost kod svih je zajedničko da imaju znatne potencijale i mogućnosti ranog učenja, pa se ovi potencijali najbolje mogu iskoristiti spuštanjem granice upisa u osnovnu školu. Novom koncepcijom jasno je rečeno da treba sačuvati pozitivno iskustvo i tradiciju postojeće organizacije škole, a unaprijediti njene najslabije tačke. Dakle novine su za razrednu nastavu uz 4 (četiri) razreda koje su učitelji/ice vodili (od 7-10 godina urzast djeteta), uveden je novi prvi razred od 6 godina starosti djeteta koji ulazi u razrednu nastavu, te imamo uzrast od 6-10 godina tj. I –V razreda. Obvezni odgoj i obrazovanje traje devet godina i podijeljen je u tri ciklusa po tri godine. Ciklusi su potpuno međusobno organizacijski, sadržajno i metodički povezani i predstavljaju rješenja koja u cijelosti zadovoljavaju kriterij da svaki prethodni ciklus ispunjava svoje zadaće i služi za neometano i jednostavno uključenje učenika u viši ciklus.
Peti razred je razredna nastava, svih pet razreda.To je naznačeno u Nastavnom planu i programu i Zakonu o osnovnoj školi Federacije i Republike Srpske, kao i koncepciji devetogodišnje osnovne škole BiH. Ti su dokumenti dostupni na internet stranicama. To i direktori osnovnih škola dobro znaju koji sve više spuštaju predmetne nastavnike u razrednu nastavu. Komisija o provođenju reforme imala je na samom početku u vidu sve moguće opstrukcije i marifetluke uprava škola i nepromišljenih ljudi, te nas je zaštitila odredbama dokumenata koji su važni za razrednu nastavu koliko je to bilo moguće. Između ostalog oni to ne poštuju i nisu na vrijeme shvatili da se deveta godina uvodi za šestogodišnjake, a ne za petnaestogodišnjake. Populacija šestogodišnjaka je izuzetno heterogena (individualne razlike u tjelesnoj, mentalnoj, socijalnoj i emocionalnoj razvijenosti, različita iskustva i predznanja itd.).
Vidim učitelji su preplavili sajt. No dobro, očigledno niko želi ući u suštinu onoga što zagovara ovo udruženje a to je KRŠENJE ZAKONA. Naime u članu zakona 71. jasno piše da nastavu u petom razredu izvode predmetni nastavnici, i to od 2004.godine. Zakon se krši od 2004.godine gospodo draga. Je li vi stvarno mislite da stvari tako funkcioniraju, ovo hoću ovo neću, zakon je tu da se poštuje! I još nešto, ne vrijeđajte PROFESORE gospodo, sram da vas bude!!! Andelija ( Kusturica haha ) je izuzetno inteligentan čovjek, čovjek koji se za razliku od ovdje nekih borio za ovu zemlju i nemojte da ga vrijeđate zbog toga što se bori za svoju egzistenciju.
O ovome bi se moglo svašta pričati ali činjenica je da tehniloški višak o kome govori Muhićka sigurno nije zbog preporuke Ministarstva. Preporuka Ministarstva je da se radi onako kako je bilo i do sad. Čitav tekst im puno navoda sa ciljem manipulacije. Treba naglasiti da 5. razred o kome se ovdje govori jeste 5. razred devetogodišnje, a to je 4. razred osmogodišnje škole (djeca od 10 godina). Takva djeca, u tom uzrastu, su uvijek i svagdje u svijetu bila uz učiteljicu.
Ne znam šta sindikat sjedi i radi. Zašto protiv ovakvih se ne pokrene krivičnu odgovornost jer su za svega dva tri mjeseca razno raznim podvalama i lažima uništiti sindikat osnovnog obrazovanja. Troje ljudi koji nisu primljeni ni za stalno već rade na određeno srušilo sindikat a svi ostali članovi samo šute i sjede bez i jednog komentara. Samo pitam kolege kako se sada misle boriti za prava radnika preko koga i na koji način. Nasjeli ste na priče ljudi koji su godinama studirali da vam sada sole pamet. Stvarno nemam riječi. Zašto sindikat šuti i već jednom se ne oglasi i kaže ko sve stoji iza ovoga. Kao da je kod nas peti razred jedini problem. Puno više drage moje kolege ima problema nego ovaj peti razred. A kako ćemo se sada boriti kada smo razjedinjeni, kako mislite sutra organizovati štrajk, s kim i na koji način. Vidite samo šta su vam ovi uradili. Ne mogu da vjerujem da ste nasjeli na njihovu lafinu i laži kojima su oni sklodi da bi ostvarili svoj cilj.
Ovo predstavnici predmetne nastave???? Hahaha...jedna zavija, druga ne zna o cemu prica, a ovaj Andelija.....eeeee, on je posebna prica....nadaleko poznat kao iskompleksirana individua, puna sebe. Covjek spreman poniziti sve oko sebe da dodje do cilja, posebno jer mu je ovo prilika da rijesi svoj status, a preko loedja ucenika. Ma, sram da vas bude sve troje!
Aktivno sam kao roditelj uključena u Vijeće roditelja i mi smo iznijeli jasno i glasno svoj stav...Djeca ovog uzrasta trebaju ostati u razrednoj nastavi!!! A svi neupućeni neka dobro pročešljaju Dječiju psihologiju, Razvojnu psihologiju, Pedagogiju i nauče (ako nisu do sada) kako i na koji način uče desetogodišnjaci i kako im treba pristupiti! To mogu samo učitelji i TAČKA! Pa njima je bitno da dobiju posao, a naša djeca bi po njima mogla preskočiti osnovnu školu i odmah u srednju. Nezaposleni nastavnici organizujte novo Udruženje i borite se za svoja prava, ali ne na ovakav način tako što idete na štetu naše djece!
Suvišan je svaki komentar na ovo što iznosi Selma Muhić, avidim kako je potkovana matematikom, kada priča da ljudi ostaju tehnološki višak. Jeste ali iz RAZREDNE NASTAVE, a kolege iz predmetne samo gube normu koju namjeruju u drugim školama. Selma moram ti ovo reći - vidjelo se na TVTK koliko si nepismena. Ned iraj u učitelje koji su ti postavili temelje. Kada nam djeca posatju problematična sa pisanjem i učenjem - čim pređu u predmetnu nastavu.
Ma šta ljudi više reći na praznu slmu koju mlate ovi sa slike. KO je rakao da će neko ostati tehnološki višak od predmetnih nastavnika. Pa do sada niko od njih nije bio tehnološki višek već svakom je falio čas dva koje su dopunjavali u drugim školama. Ovi što se predstavljaju kao predstavnici predmetne nastave i izmišljaju raznorazne gluposti i napadaju direktore i misnistavrstvo bolje da su oformili udruženje radniuka na određeno vrijeme i na takav način djelovali prema ministarstvu jer bi jedino tako bili kavalitetan sagovornik sa ministarstvom i direktorima osnovnih škola. Ovako su se zapleli sa svojim lažima da ni sami ne znaju šta pričaju i šta su kome rekli. To su predmetni nastavnici uvidjeli da su manipulatori pa u Srebreniku su dobili pravi odgovor na njihove zahtjeve, koje su htjeli sprovesti. Molim lijepo da se učitelji i nastavnici udruže i da se distanciraju od ovi koji rade na određeno vrijeme i da napokon stave stvari na pravo mjesto.
Prvo cemo pemzionerima a zatim prosvjetarima podijeliti zlatne kasike. Sa Drzavom za covjeka do zlatnih kasika.
Posao nije trajna kategorija, jedan dan ga imaš sutra ga nemaš. Žao mi je nastavnika koji će ostati bez posla, ali ne možemo džati i izmišljati predmete samo da bi nastavnici imali posla. To je problem od osnovnog do visokog obrazovanja. Razmišlja li ko koliko djece će ostati bez posla zato što njihovo obrazovanje nije prilagođeno zahtjevima zahtjevima tržišta rada?
A ta ministrica to je bivša atletičarka ili... Pobogu što ti je partijska knjižica učlaniš se u podjedničku stranku i donosiš odluke ko je... zakon.Pa zar nemamo mi nekog pametnijeg Tito dragi...