Invazija na Evropu
22

Italijani u pregovorima s kineskim Cheryjem o gradnji fabrike automobila

A. M.
Kineski Chery mogao bi biti drugi kineski brend nakon BYD-a, koji će graditi fabriku u Evropi. Kinezi su u pregovorima s italijanskom vladom oko obnavljanja postojeće ili izgradnje nove fabrike, ali razmatraju i opciju bivše Nissanove tvornice u Barceloni.

Italijanska vlada vodi razgovore s kineskim proizvođačem Chery u sklopu napora da privuče još jednog velikog proizvođača automobila u zemlju pored Stellantisa, prenose izvori bliski Reutersu.

Vlada želi da sa trenutnih 800.000 podigne italijansku nacionalnu proizvodnju automobila na 1,3 miliona vozila godišnje. O tome već razgovara sa Stellantisom, jedinim velikim proizvođačem automobila u zemlji, koji navodno razmatra dodatnu proizvodnju do 150.000 jeftinih električnih vozila godišnje svog kineskog partnera Leapmotor u Fiatovoj fabrici Mirafiori u Torinu. Međutim, Italijani imaju jasan cilj da povećaju proizvodnju grupe na bar milion jedinica godišnje do kraja ove decenije, što se zadnji put desilo 2017. godine.

Italijanski Ministar industrije Adolfo Urso rekao je da Italija želi drugog proizvođača koji će proizvoditi oko 300.000 vozila godišnje. S obzirom da kineske kompanije gledaju na lokalnu proizvodnju kao starteški plan s kojim bi izbjegli dodatne carinske namete za uvoz iz Kine, Italija se čini kao dobra mlada za udaju. BYD recimo ima cilj da dostigne pet posto udjela u prodaji električnih automobila u Evropi i gradi tvornicu automobila u Mađarskoj.

Urso je rekao da je prošlog mjeseca Italija razgovarala s Teslom i sa tri anonimna kineska proizvođača automobila, čiji predstavnici su posjetili Italiju prošle godine kako bi procijenili potencijalne mogućnosti ulaganja. Jedan od njih je Chery, na kojeg Italijani najviše računaju.

Chery lansira svoje brendove Omoda i Jaecoo na svim većim evropskim tržištima. Do kraja 2025. godine, proizvođač automobila planira lansirati tri SUV modela za svaki brend s različitim pogonskim opcijama kako bi pokrili različite interese u Evropi. Evidentno je da im treba adekvatna tvornica na tlu Evrope, što je dijelom potvrdio i generalni direktor Chery Europe Jochen Tueting kada je rekao za Reuters da kineski proizvođač automobila očekuje da će prodaja u Evropi biti dovoljno visoka da podrži otvaranje lokalne fabrike.

Chery navodno razmatra izgradnju nove ili renoviranje postojeće fabrike u Italiji, ali procjenjuje i druge opcije u Evropi, uključujući bivšu Nissanovu tvornicu u Barceloni.