Milijarde investicija
65

Neće svi kineski brendovi električnih automobila preživjeti, neki su već bankrotirali

A. M.
Foto: HiPhi
Foto: HiPhi
Iako je brojka mnogo veća, s više od 120 registrovanih različitih brendova, konkurencija je više nego žestoka u Kini. Ne mogu svi uspjeti. Prošle godine sa scene su nestali neki proizvođači, iako su neki od njih bili prisutni i na Starom kontinentu.
Nakon više od jednog stoljeća evropske, japanske i američke dominacije, Azija se konsoliduje i počinje dominirati. S obzirom na to da su korejski brendovi već etablirani širom svijeta, sada je Kina ta koja počinje da privlači kupce.

Za samo deset godina, ova azijska zemlja je potpuno transformisala svoju autoindustriju. Danas postoji više od 120 registrovanih brendova, ali ne mogu svi preživjeti. Neki su već odigrali svoju posljednju utakmicu.

Uprkos činjenici da Kina ima više od milijardu stanovnika, ne postoji tržište za svakoga. Električni automobili cvjetaju u zemlji, dok neki proizvođači pokušavaju pronaći svoje mjesto među masovnom ponudom. Potražnja je nezaustavljiva, ali ne i beskonačna. Konkurencija je brutalna, a izdvajanje iz mase je nemoguće za neke male brendove. Neke od njih su pokušali s izvozom, ali prodiranje na mnogo konzervativnija tržišta može biti mnogo komplikovanije.

Tržište će nastaviti da se oslobađa manjih i nebitnih brendova. Za samo 12 mjeseci, nekoliko brendova je zatvorilo svoja vrata. Malo poznati Ji Yue i Yuanhang su uspjeli proizvesti samo nekoliko vozila, a uprkos učešću na nedavnim automobilskim događajima u Kini, obje kompanije su proglasile bankrot. Stotine radnika je otpušteno, a država je preuzela kontrolu nad procesom demontaže.

Ništa manje upečatljiv nije bio ni odlazak brenda Neta. Uprkos tome što su privukli pažnju svojim dobrim radom, nisu uspjeli privući pažnju kupaca. Na prošlogodišnjem Sajmu automobila u Pekingu predstavili su Neta L, kompaktni plug-in hibrid koji košta manje od 14.000 eura. Nažalost, nije se proslavio. Brend je pokušao proširiti svoje poslovanje u jugoistočnoj Aziji, ali s jedva 55.000 prodatih automobila godišnje, situacija je bila neodrživa. Svi zaposleni su otpušteni, a brend više ne posluje u Kini niti u bilo kojoj drugoj regiji svijeta.

Možda niste čuli za kompaniju Human Horizons, ali jeste čuli za njen brend automobila - HiPhi. Osnovana 2017. godine, kompanija je trebala samo dvije godine da na tržište plasira svoj prvi automobil. S fokusom na luksuz, HiPhi se više fokusirao na svoje poslovanje van Kine nego unutar nje. Evropa je bila u fokusu većeg dijela njihove komercijalne strategije. Međutim, prodaja ekstravagantnih električnih automobila s cijenom većom od 100.000 eura s kratkom historijom pokazala se promašajem. Kompanija Human Horizons je podnijela zahtjev za bankrot. Iako kompanija nije potpuno zatvorena, njena situacija je praktično nepopravljiva.

S brendovima kao što su SAIC, Geely, BYD ili Chery, Kina je uspjela da izgradi značajnu nišu na globalnom tržištu. Mnoge od njenih kompanija opstaju same, dok druge potpisuju važne sporazume s drugim proizvođačima. Jedan od primjera je Leapmotor. Kompanija je započela svoje evropsko komercijalno putovanje sa Stellantisom kao njihovim 15. brendom. To je za njih bio način da opstanu i smanje ovisnost o tržištu koje, iako najveće na svijetu, nema kapacitet da izdrži toliku konkurenciju.