Regija
0

Sabotiranjem kupovine za snižavanje cijena

FENA
Udruženja potrošača ocjenjuju da je uspjela njihova akcija kojom su hrvatski građani pozvani na suzdržavanje od kupovine od 8. do 15. februara, kako bi potaknuli trgovce na snižavanje cijena.

Predsjednik Saveza udruga za zaštitu potrošača Hrvatske Nenad Kurtović izjavio je danas Hini kako nisu pozvali građane na bojkot kupnje, već samo na suzdržavanje kojim bi se upozorilo na neopravdana poskupljenja, a dosadašnji podaci pokazuju dobar odaziv.

Podatke o odazivu akciji Savez je preko vikenda prikupljao preko volontera koji su obilazili trgovačke centre, te putem ankete na svojoj internet stranici www.huzup.hr.

Volonteri koji su obišli trgovačke centre zaključili su kako broj kupaca nije bio značajno manji, no njihove košarice bile su manje napunjene.

U intervjuima na licu mjesta građani su rekli da podupiru akciju, a najčešća objašnjenja zašto su ipak došli u kupnju bila su da nisu preko tjedna stigli ili da su kupili samo najosnovnije proizvode.

Tragično je što je velik dio građana rekao kako je minimalna kupnja njihova svakodnevica, rekao je Kurtović koji važnost akcije vidi i u njezinu doprinosu konsolidaciji potrošača kao pokreta.

Iako podaci sa terena još nisu obrađeni, doznaje se kako su šest zagrebačkih trgovačkih centara obišla četiri volontera, a pet splitskih trgovačkih centara njih troje.

Tijekom vikenda 403 osobe ispunilo je anketni upitnik na webu. Akciju suzdržavanja od kupnje podržalo je 99,5 posto, a na pitanje hoće li se priključiti akciji potvrdno je odgovorilo njih 98,26 posto. Da akcija može pomoći potrošačima misli 90,32 posto onih koji su ispunili anketni upitnik.

Rezultati posljednjeg anketnog pitanja o tome je li bolje bojkotirati pojedinog trgovca, proizvođača ili proizvod, bit će objavljeni na konferenciji za novinare u petak.

Neki hrvatski mediji, kao što su Večernji list, RTL, OTV, Glas Istre i drugi, na svojim su stranicama također proveli ankete o podršci akciji Saveza udruga za zaštitu potrošača Hrvatske, a rezultati su pokazali da je u prosjeku 82 posto čitatelja i gledatelja podržalo akciju.