Udaljena četiri svjetlosne godine

Otkrivena egzoplaneta veličine Zemlje

Klix.ba
Astronomi su pronašli najbližu planetu van sunčevog sistema, koja kruži oko jedne od zvijezda Alpha Centauri udaljenih samo četiri svjetlosne godine od našeg sistema.

Planeta ima skoro istu masu kao i Zemlja, ali je mnogo bliže zvijezdi oko koje kruži, nego što je Merkur Suncu. Zbog toga se ova planeta ne nalazi u zoni pogodnoj za nastanak života.

Međutim, istraživanja egzoplanete sve češće pokazuju da tamo gdje se nalazi jedna planeta, često ih ima i više.

Najbliža zvijezda našem sistemu je Proxima Centauri, za koju se vjeruje da je dio sistema od tri zvijezde, koji uključuje mnogo sjajnije zvijezde Alpha Centauri A i B. Planet je otkriven u blizini zvijezde Alpha Centauri B uz pomoć Harps instrumenta u opservatoriju La Silla u Čileu.

Ova planeta je najbliža Zemlji od svih 840 egzoplaneta do sada otkrivenih.

Pažljiva mjerenja tokom četiri godine su pokazala da planeta obiđe oko zvijezde za samo 3,6 dana, a procjenjuje se da je temperatura na njenoj površini oko 1.200°C, prenosi BBC.

Otkako su 1990-ih godina otkrivene prve egzoplanete, naučnici se nadaju da će naći "Zemljinog blizanca", planetu koja je slična našoj, koja kruži oko zvijezde slične našoj i na sličnoj udaljenosti.

Novootkrivena planeta je Zemlji slična samo po masi, što je čini jednom od najmanjih otkrivenih egzoplaneta.