Planeta K2-18 b

Revolucionarno otkriće: Daleka egzoplaneta mogla bi imati potencijalne tragove života

N. C.
Ugljendioksid i metan otkriveni su u atmosferi egzoplaneta K2-18 b - potencijalno nastanjivog svijeta više od osam puta većeg od Zemlje.

Ovo revolucionarno otkriće znači da K2-18 b može pripadati jedinstvenoj klasi egzoplaneta poznatih kao "Hycean" planete, koje posjeduju atmosferu bogatu vodonikom i površine prekrivene vodom, što ih čini kandidatima za život.

Prvi uvidi NASA-inog teleskopa James Webb omogućeni su opservacijama NASA-inog svemirskog teleskopa Hubble.

K2-18 b kruži oko hladne patuljaste zvijezde zvane K2-18 udaljene oko 120 svjetlosnih godina od Zemlje - unutar sazviježđa Lav - i nalazi se unutar nastanjive zone.

Ove egzoplanete, veličine između Zemlje i Neptuna, ne nalaze se u našem Sunčevom sistemu, što njihove karakteristike čini predmetom aktivne debate među naučnicima.

Ideja da bi K2-18 b mogla biti Hycean egzoplaneta posebno je fascinantna za naučnike, a neki stručnjaci vjeruju da takve planete mogu ponuditi povoljne uslove za razvoj života.

Nikku Madhusudhan, astronom sa Univerziteta u Cambridge i vodeći autor studije, rekao je: "Naši nalazi naglašavaju važnost razmatranja različitih životnih sredina u potrazi za životom na drugim mjestima. Tradicionalno, potraga za životom na egzoplanetama fokusirana je prvenstveno na manje stjenovite planete, ali veći Hyceanski svjetovi znatno su pogodniji za promatranje atmosfere."

Obilje metana i ugljendioksida, zajedno sa odsustvom amonijaka, sugeriše da K2-18 b ima atmosferu bogatu vodonikom iznad potencijalnog vodenog okeana.