{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Brza cesta od Mostara do granice s Hrvatskom se počinje graditi iduće godine

F
11.12.2015. u 12:26
88
20
Brza cesta od Mostara do granice s Hrvatskom se počinje graditi iduće godine
88
Brza cesta od Mostara do granice s Hrvatskom se počinje graditi iduće godine
Foto: Arhiv/Klix.ba
Ministar prometa i veza Federacije BiH Denis Lasić izjavio je kako se iduće godine, između ostalog, predviđa izrada projekta brze ceste od Mostara preko Širokog Brijega do granice s Republikom Hrvatskom.
Lasić je to izjavio u današnjem intervjuu za bh. izdanje Večernjeg lista u kojem se osvrnuo na dosadašnji rad te planove za iduću godinu.

Govoreći o prioritetima za iduću godinu, federalni ministar je istaknuo izgradnju dionice Počitelj - Zvirovići u dužini 11 km, zatim poddionice Donja Gračanica – Klopče u dužini 6 km, te poddionice Počitelj - Buna dužine 7 km i poddionice Zenica sjever (od ulaza u tunel Zenica) - Donja Gračanica u dužini 4 km.

Na upit kada će započeti radovi na dionici Počitelj - Mostar i jesu li osigurana financijska sredstva za to, Lasić je kazao kako je priprema glavnih projekata, kao i osiguranje financijskih sredstava za izgradnju ove dionice u završnoj fazi te se može reći da je izgradnja dionice autoceste na koridoru Vc Buna - Počitelj već sasvim izvjesna.

Što se tiče dionice od Tarčina do Konjica, federalni ministar je kazao kako je to jedna od najskupljih dionica na čitavom koridoru Vc, i nije u planu gradnje u sljedećoj godini.

"Zbog iznimno nepovoljnih reljefno-morfoloških karakteristika terena, najteža i najskuplja dionica je od Konjica do Mostara sjever. Gotovo dvije trećine trase nalaze se na objektima (tunelima, vijaduktima i mostovima). Zbog toga je neophodno izvršiti detaljnu analizu postojeće trase, ispitati njezinu isplativost, te provjeriti postoji li mogućnost pronalaženja novih tehničkih rješenja kojima će se ostvariti eventualne uštede. S obzirom na dužinu i kompleksnost ove dionice, te potrebnog vremena za njezinu izgradnju, potrebno je razmotriti mogućnost podjele dionice na više poddionica, te predvidjeti mogućnost izgradnje istih po različitim modelima, u ovisnosti od razine razrađenosti projektne dokumentacije", kazao je Lasić.

Govoreći o brojnim projektima u okviru moderniziranja cesta od 2015. do 2019. godine, kazao je kako su s Javnim poduzećem Ceste FBiH pripremili program koji se odnosi na izgradnju, rekonstrukciju i modernizaciju magistralnih cesta.

"Prema ovom programu, planirano je kreditno zaduženje od 150 milijuna eura te dodatnih 20 milijuna eura za saniranje šteta od poplava. Ovaj program se treba financirati iz kredita EBRD-a, EIB-a i WB-a. Njime je planiran nastavak izgradnje magistralne ceste Stolac - Neum, obilaznice Mostara, nastavak radova na magistralnoj cesti Sarajevo – Tuzla na prijevoju Karaula, nastavak radova na magistralnoj cesti Bihać - Bosanska Krupa te određene obilaznice drugih gradova, izgradnja trakova za spora vozila na usponskim dionicama magistralnih cesta koje su prometno opterećene, te sanacija mostova i tunela. Uz to, aktualizirat ćemo odluku o novoj kategorizaciji javnih cesta te pokrenuti inicijativu za kreditno zaduženje kojim bi se sanirale određene prioritetne regionalne ceste koje će novom odlukom postati magistralne", kazao je federalni ministar prometa i veza.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: