{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Diskriminacija u bh. školama je opća pojava

F
11.12.2008. u 11:32
0
4
Diskriminacija u bh. školama je opća pojava
0
Diskriminacija u bh. školama je opća pojava
Poražavajući rezultati tri odvojene studije o stanju u bh. obrazovanju, koje su od 2006. do 2008. godine proveli Save the Children, UNICEF i Fond otvoreno društvo BiH, prezentirani su danas u Sarajevu na konferenciji "BiH na putu ka EU: Obrazovanje nezamjenjivi ključ za stabilnu budućnost".
Učesnike skupa pozdravili su predstavnici sve tri organizacije te norveški ambasador u BiH Jan Braathu, nakon čega je uslijedila diskusija o rezultatima istraživanja.

Braathu je obrazovanje u BiH ocijenio sektorom u kojem su najmanje provedene reforme, što je uz nedostatak pažnje društva prema toj oblasti rezultiralo brojnim problemima. On je mišljenja da je obrazovanje ključ stabilnosti i održivog mira, kao i temeljni faktor razvoja svakog evropskog društva.

Pomoćnica ministra civilnih poslova BiH Esma Hadžagić navela je da je to Ministarstvo, unatoč činjenici da je politika duboko involvirana u obrazovanje, pripremilo pet ključnih zakona iz oblasti obrazovanja na svim nivoima te nekoliko strateških dokumenata. Ipak, njihova provedba u praksi ide jako sporo i s velikim problemima u pojedinim sredinama.

Save the Children Norway provelo je istraživanje "Diskriminacija djece u bh. školi", koje je pokazalo da su nastavnici daleko svjesniji od učenika o štetnosti diskriminacije, ali je dva puta manje primjećuju nego učenici.

Svaki osmi učenik, često i redovno, izbjegava aktivnosti s učenicima drugih nacija, svaki deseti nastavnik smatra da treba formirati posebne škole za pripadnike svake nacije, dok se za to zalaže svaki četvrti učenik.

"Obrazovanje u BiH: Čemu učimo djecu" naziv je istraživanja kojeg je proveo Fond otvoreno društvo BiH. Obuhvatilo je oko 2.000 roditelja i učenika diljem BiH te 146 udžbenika za osnovnu i srednju školu iz predmeta maternji jezik i književnost, historija, geografija i vjeronauka. Rezultati pokazuju da ciljevi obrazovanja koji su postavljeni u zakonima i strateškim dokumentima BiH nisu preneseni u praksu, strukturu i sadržaje.

Tačnije, zaključeno je da obrazovanje u BiH ne priprema mlade ljude za život u multikulturalnom društvu u duhu ljudskih prava i pripadništva BiH kao njihovoj političkoj zajednici, niti je u skladu s principima jednakosti i demokratije. U udžbenicima nacionalne grupe predmeta država BiH je marginalizirana, fokus je stavljen na učenje kulture samo jednog naroda, dok se selektivna nacionalna historija stvara i podučava u školama.

UNICEF-ovo istraživanje pod nazivom "Podijeljene škole u BiH" pokazalo je da su razlike u BiH veoma naglašene te da postoje različita mišljenja o svim važnim pitanjima u vezi s obrazovanjem.

U ovoj je studiji istaknuto da "dvije škole pod jednim krovom" nisu jedini problem bh. obrazovanja, već postoje mnogi drugi, kao što je provođenje velikog broja nastavnih programa, nepoštivanje zakona i strah da bi zajedničko obrazovanje za djecu različitih nacionalnosti moglo voditi gubitku nacionalnog identiteta.

Najnovije
Najčitanije
Preporuke
Anketa
Da li je opravdan zahtjev za povećanje akciza na gorivo kako bi se ubrzala izgradnja autoputa?
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: