|

Dan vozača i automehaničara: Vrijedni ljudi koji rade za male plaće u BiH

Dan vozača i automehaničara: Vrijedni ljudi koji rade za male plaće u BiH
850
A. K.
15.1.2020. u 11:53
27
komentara
850

dijeljenja
1/17 Foto: A. K./Klix.ba
2/17 Foto: A. K./Klix.ba
3/17 Foto: A. K./Klix.ba
4/17 Foto: A. K./Klix.ba
5/17 Foto: A. K./Klix.ba
6/17 Foto: A. K./Klix.ba
7/17 Foto: A. K./Klix.ba
8/17 Foto: A. K./Klix.ba
9/17 Foto: A. K./Klix.ba
10/17 Foto: A. K./Klix.ba
11/17 Foto: A. K./Klix.ba
12/17 Foto: A. K./Klix.ba
13/17 Rašid Čehajić (Foto: A. K./Klix.ba)
14/17 Srđan Miljanović (Foto: A. K./Klix.ba)
15/17 Foto: A. K./Klix.ba
16/17 Foto: A. K./Klix.ba
17/17 Foto: A. K./Klix.ba
Uz zvuke sirena motornih vozila vozači i automehaničari danas su u Tuzli obilježili svoj dan koji je utemeljen 1960. godine.
Decenijama se u Tuzli njeguje tradicija prijevoza putnika, a svečani defile u povodu 15. januara - Dana vozača i automehaničara po 60. put upriličen je u ovom gradu.

Svečanim defileom kroz gradske ulice više od 60 vozača autobusa, kamiona, saniteta, vatrogasnih, taksi, komunalnih i drugih vozila obilježilo je dan koji je ustanovljen nakon što je Josip Broz Tito postao počasni član Saveza vozača Jugoslavije.


Ovi vrijedni ljudi koji u Bosni i Herceovini rade za izuzetno male plaće, za svoj posao kažu da je težak i odgovoran, ali da ga obavljaju s ljubavlju.

Rašid Čehajić je vozač u penziji, a ljubav prema motornim vozilima gaji još od dječačkih dana. Petnaest godina je radio kao automehaničar, životni put ga je odveo za kontrolora leta na aerodromu, a da bi mu se na kraju ostvario najveći san - da radi kao vozač.

"Cijeli svoj radni vijek sam proveo u druženju s automobilima. U misiji Ujedinjenih nacija imao sam priliku da vozim sva motorna vozila koja postoje. Nakon godina stečenog znanja, pred odlazak u penziju odlučio sam otvoriti svoju autoškolu kako bih svoja umijeća prenosio na kandidate od A do D kategorije, a radio sam i u komisiji za polaganje vozačkih ispita. Tako da sam mlade ljude u Tuzli obučavao, ili su kod mene polagali vozačke ispite", kaže nam Čehajić.

Kao mladić je prvi put sjeo za volan, a priča nam da te trenutke nikada neće zaboraviti.

"Kad god sam imao priliku, volan sam uzimao za ruke, pa sam išao korak po korak. Bez bilo čije pomoći sam naučio voziti prvenstveno automobil, a kada sam stekao uslove, izašao sam na polaganje vozačkog ispita i sve je bilo završeno kako treba. Danas kada se osvrnem na prošlost, svoju profesiju koja je vezana za vozila ni za šta ne bih mijenjao. Ona su danas znatno savremenija nego ranije, što predstavlja olakšanje za mlade osobe, ali njima poručujem da uvijek moraju biti odgovorni na putu i da posebnu pažnju obraćaju na pješake", naglašava Čehajić.

Rašid Čehajić (Foto: A. K./Klix.ba) Rašid Čehajić (Foto: A. K./Klix.ba)


Kvalitetan, odnosno profesionalan vozač prije svega mora biti dobra osoba koja će ovaj posao obavljati s ljubavlju, a predsjednik Udruženja vozača i automehaničara Tuzlanskog kantona Srđan Miljanović za Klix.ba kaže da ovo zanimanje danas u našoj zemlji nije cijenjeno na pravi način.

"Tehnologija je uzapredovala tako da je danas jednostavnije biti vozač nego što je to bilo ranije. Ovdje su sve vrijedni ljudi koji svakodnevno imaju izuzetno mnogo posla, ali njih nažalost poslodavci ne plaćaju dovoljno. S obzirom na to u kakvim uslovima rade, mislim da ih je skoro 90 posto izuzetno kvalitetno", kaže Miljanović.

Pravi vozač mora biti profesionalac u svakom smislu te riječi, poštovati propise i zakone te biti kolegijalan.

"Poručujem im da skupa s ostalim učesnicima u saobraćaju moraju biti kulturniji i pažljiviji. Imamo mlade, ali i starije koji gube strpljenje na cestama, a greške u ovom poslu su nedopustive. Svi se moramo pridržavati znakova i semafora, jer oni nisu bespotrebno postavljeni", savjetuje Miljanović.

Srđan Miljanović (Foto: A. K./Klix.ba) Srđan Miljanović (Foto: A. K./Klix.ba)


Sve više vozača odlazi izvan granica Bosne i Hercegovine jer im razvijenije evropske zemlje pružaju bolje uslove za rad.

"Mi već pet godina imamo izuzetno veliki odliv starijih, ali i mlađih vozača. Imamo slučajeve mladih vozača koji kod nas steknu iskustvo od godinu dana, a nakon toga odlaze u druge zemlje gdje ih se više cijeni, manje rade i imaju vremena za svoju porodicu", ističe Miljanović koji smatra da se problem može riješiti poboljšanjem uslova rada u BiH, a samim tim i povećanjem plaća.

Tradicija obilježavanja Dana vozača i automehaničara u poslijeratnom periodu sačuvana je tek u nekoliko bh. gradova među kojima je i Tuzla.
Prijavi grešku


Komentari (27)
Da biste mogli pisati komentare molimo da se prijavite ili registrujete...