Reakcija na tekst
1

Braniteljice Mustafe Selmanovića i Vahidina Munjića: FUP će nastaviti raditi isključivo u skladu sa zakonima

V. K.
Foto: T. S./Klix.ba
Foto: T. S./Klix.ba
Braniteljice Vahidina Munjića i Mustafe Selmanovića u okviru akcije "Black Tie 2" oglasile su se povodom teksta na portalu Klix.ba te su se osvrnule na dalje djelovanje FUP-a kao i Selmanovića i Munjića.
Između ostalog, braniteljice su se osvrnule na tumačenje zakona kao i rad FUP-a.

"Imajući u vidu navode prethodno navedenog članka iste ocjenjujemo kao neprihvatljive pokušaje vršenja medijskog pritiska na Federalno ministarstvo unutrašnjih poslova, Vladu Federacije Bosne i Hercegovine i Ministarstvo sigurnosti Bosne i Hercegovine i to sve na temelju proizvoljnog tumačenja zakona i iznošenja ličnog mišljenja.. Zabrinjavajuća je konstatacija da se 'Federalna uprava policije krije iza zakona' jer takvom konstatacijom jasno se sugeriše da bi Federalna uprava policije očito trebala da se krije iza nečeg drugog, odnosno da bi trebala raditi nezakonito. Federalna uprava policije, kao i direktor FUP g. Vahidin Munjić i komandant Specijalne policijske jedinice FUP, kao što su i do sada i u budućnosti će nastavit raditi samo i isključivo u skladu sa zakonima, podzakonskim aktima i drugim važećim propisima, ali i pridržavati se odluka Ustavnog suda Bosne i Hercegovine kao vrhovne sudske instance u našoj zemlji", navodi se.

Osvrnuli su se i na jednu od odluka Ustavnog suda BiH.

"S ciljem profesionalnog i objektivnog informisanja smatramo da je Vaša obaveza, ukoliko ste nepristrasno pristupali tematici, bila da navedete kako je Ustavni sud Bosne i Hercegovine u Odluci broj: U 5/16 jasno i nedvosmisleno naveo da samo donošenje naredbe o provođenju istrage ne proizvodi nikakve posljedice za osumnjičenog u smislu ograničenja određenih njegovih prava, ali i da tokom istrage može doći do ograničenja određenih prava osumnjičenog (mjere za osiguranje prisustva, posebne istražne radnje), međutim tada osnov za ograničenje prava nije naredba za provođenje istrage kao interni i pripremni akt tužioca, nego odluka suda. Podsjećamo Vas da je Ustavom Bosne i Hercegovine jasno određeno da su odluke Ustavnog suda Bosne i Hercegovine konačne i obavezujuće", pojasnili su.

Pored toga, ističu kako su Zakon o krivičnom postupku Bosne i Hercegovine i Zakon o krivičnom postupku Federacije Bosne i Hercegovine jasno definisali sljedeće:

"Kad je propisano da pokretanje krivičnog postupka ima za posljedicu ograničenje određenih prava, ove posljedice, ako ovim zakonom nije drugačije određeno, nastupaju potvrđivanjem optužnice. Ako se radi o krivičnim djelima s propisanom kaznom zatvora do pet godina ili novčanom kaznom kao glavnom kaznom, ove posljedice nastupaju od dana kad je donesena osuđujuća presuda, bez obzira je li postala pravosnažna", istaknuli su.

Navode i kako se kantonalni zakoni ne primjenjuju na FUP.

"Tvrdnje da bi policijski službenici Federalne uprave policije trebali biti suspendovani na osnovu 'kantonalnih zakona koji propisuju privremenu suspenziju službenih osoba u slučaju pokretanja istrage protiv njih, a koji su u ranijim slučajevima korišteni' pokazuju elementarno neznanje i dezinformisanje građana. Naime, kantonalni zakoni ne primjenjuju se na policijske i državne službenike Federalne uprave policije, Federalnog ministarstva unutrašnjih poslova kao ni na bilo koje policijske službenike, državne službenike i namještenike zaposlene u federalnim organima vlasti. Jednostrano objavljivanje stavova o 'postojanju evidentnih sigurnosnih smetnji', bez navođenja činjenice da tužitelji Tužilaštva Bosne i Hercegovine nisu lica koja utvrđuju sigurnosne smetnje kao što nisu ovlašteni ni za pokretanje sigurnosnih provjera, pokazuje koliko ste površno pristupili ovoj tematici, a čime je nanesena direktna šteta našim branjenicima", rekli su.

Osvrnuli su se i na Zakon o zaštiti tajnih podataka.

"Postupajući tužitelj nije ovlašten da donosi zaključke o postojanju sigurnosnih smetnji s obzirom na to da se postojanje sigurnosne smetnje konstatuje tek nakon izvršene sigurnosne provjere od strane Obavještajno-sigurnosne agencije BiH ili Državne agencije za istrage i zaštitu, a na prijedlog Ministarstva sigurnosti Bosne i Hercegovine. Ni Zakon o zaštiti tajnih podataka, a ni bilo koji drugi važeći zakon u Bosni i Hercegovini, ne daje ovlaštenje bilo kojem tužitelju da tvrdi kako 'postoje evidentne sigurnosne smetnje' u odnosu na bilo koja lica ukoliko te sigurnosne smetnje nisu konstatovane sigurnosnom provjerom. Tužitelji u Bosni i Hercegovini donijeli su hiljade naredbi o provođenju istrage, a ovo je jedinstven slučaj da se Naredba o provođenju istrage pokušava predstaviti kao osuđujuća presuda, sve sa ciljem kako bi se g-din Vahidin Munjić i g-din Mustafa Selmanović suspendovali s pozicije direktora Federalne uprave policije i komandanta Specijalne policijske jedinice Federalne uprave policije", pojasnili su.

Na kraju, osvrnuli su se i na odluku Suda Bosne i Hercegovine u slučaju Selmanovića i Munjića.

"Naposlijetku, ističemo da je Sud Bosne i Hercegovine, u rješenju kojim je odbio određivanje pritvora Vahidinu Munjiću, Mustafi Selmanoviću, Emiru Druškiću, Adinu Ćatiću i Senadu Kadiću, jasno utvrdio kako ne postoji osnovana sumnja da su počinili krivična djela koja im se stavljaju na teret, a sve i da postoji da za konkretna krivična djela koja im se stavljaju na teret nije nadležan Sud Bosne i Hercegovine, odnosno Tužilaštvo Bosne i Hercegovine", zaključili su.