Tehnologija
12

Društvene mreže i opasna utrka za lajkovima

Klix.ba
Ako pitate tinejdžere šta bi bila svrha društvenih mreža, većina njih bi odgovorila "skupljanje lajkova". Mladi korisnici Facebooka, Twittera, Instagrama i Tumblra svjesni su značaja ove opcije i čini ih sretnim kada su brojevi lajkova što veći. No, s njima su sretniji i vlasnici društvenih mreža, kao i pojedine firme koje se oglašavaju na njima, jer lajkovi donose "popularnost" korisnicima, a novac ulagačima.

Opcija lajk olakšala je u nekom pogledu život omladine. Sada mogu znati koliko su popularni, kako su neku fotografiji prihvatili njihovi prijatelji ili da li njihov video snimak ima šansu da ih probije do profesionalnog svijeta pjevanja, skateboardinga ili plesa.

Ono što možda ne razumiju da igra lajkova nije na nivou igrice. Lajkove su konstruisale kompanije koje posjeduju multimilijarderske dionice koje ovise ne samo od običnog prometa već i od opcija like, follow i favorites. To im donosi zaradu.

Veći dio ekonomije ovisi od aktivnosti djece na društvenim mrežama. To na površini djeluje snažno. Za MTV generacije, mijenjanje kanala daljinskim upravljačem predstavljalo je interakciju koja medijima govori koliko su gledani. Djeca su samo mogla mijenjati od kanala do kanala na kojima su komercijalni programi.

No, univerzum društvenih medija s velikim brojem Facebook stranica, YouTube kanala, Twitter polja i Instagram fotografija, nudi veći i zbor. umjesto da tinejdžeri gledaju televiziju, oni će gledati jedni druge. Iako se ove opcije lajkova čine besplatnim, djeca to itekako plaćaju. Ne pravim novcem, već svojom pažnjom i vremenom koje ulažu u svoje profile. Plaćaju svojim lajkovima i ostalim opcijama. Zauzvrat mogu postati vrlo popularni.

Firme koriste ovu situaciju i forsiraju vas da lajkate njihove stranice kako biste mogli dobiti više osoba koje će vam lajkati statuse i slike, a zauzvrat kompanija dobija sliku potencijalnih kupaca, te besplatnih promotora.

da su lajkovi bitni u realnom svijetu pokazuju profili brojnih pjevača koji su se priključili društvenim mrežama kako bi pokazali svoju popularnost, upravio preko lajkova i kako bi privukli sponzore.

Zahvaljujući opcijama like, follow, favorite, napravljena je i firma The Audience koja nudi pomoć mladim muzičarima i drugim talentovanim ljudima da se promovišu i steknu fanove na društvenim stranicama. Također, donosi prihod za umjetnike,. barem za one koji imaju najpopularnije selfieje.

Novinar CNN radio je dokumentarac u ovom fenomenu i razgovarao s tinejdžerima o tome. Jedna tinejdžerka kazala mu je kako je na početku postavljala svoje video snimke na kojima pjeva. No, ubrzo je shvatila da slike njenog tijela u krevetu, u kupaćem i slično, privlače više pažnje. Njeni video snimci više ne uključuju pjevanje.

Djeca nisu svjesna ovog utjecaja, a odrasli nemaju dovoljno snage da se izbore s cijelim univerzumom društvenih mreža. Realnost je da, umjesto da djeca koriste društvene mreže kao alate, društvene mreže koriste njih. Odrastaju s društvenim mrežama i svoje kriterije postavljaju prema lajkovima i drugim opcijama jer smatraju da je to prirodno. No, nije. Napravile su ih kompanije koje imaju svoje interese, mnogo veće od onih da pomažu djeci. Djeca ovdje nisu mušterija, ona su proizvod.