Veliki pomak

Izlegli se prvi miševi na Zemlji od sperme koja je čuvana devet mjeseci u svemiru

Klix.ba
Miševi sa majkom (Foto: PNAS)
Japanski naučnici saopćili su kako je oplodnja u svemiru moguća nakon što su iz sperme koju su čuvali zaleđenu devet mjeseci na Međunarodnoj svemirskoj stanici (ISS) uspjeli proizvesti zdrave miševe.

Ovo su prvi miševi "iz svemira" koji su progledali na Zemlji što predstavlja veliko dostignuće za čovječanstvo. Japanci ističu kako će ovaj eksperiment pomoći u ljudskoj oplodnji i naseljavanju u svemiru koje oni, kako kažu, smatraju "vjerovanim" u budućnosti.

Prosječna dnevna doza zračenja na ISS-u je sto puta jača nego na Zemlji što predstavlja ozbiljnu opasnost za proces reprodukcije za bilo koje organizme. Međutim, ženka miša oplođena spermom koja je bila zaleđena na ISS-u 288 dana, uspjela je roditi zdrave potomke.

Teruhiko Wakayama, profesor Univerziteta u Yamanashiju, rekao je za Guardian kako bi ovo otkriće moglo biti veoma značajno ukoliko se ljudi odluče živjeti u svemiru.

"Na Zemlji se mnogi parovi suočavaju sa problemom neplodnosti zbog čega im je potrebna stručna pomoć pri oplodnji. Tu pomoć će im sada biti moguće pružiti i u svemiru. Naše istraživanje potvrdilo je kako je u svemiru moguće očuvati zdravu spermu i do devet mjeseci. Iako je sperma miša malo oštećena zbog radijacije u svemiru, miševi koji su se izlegli su u potpunosti zdravi", istaknuo je Wakayama.

Istraživanje Japanskih naučnika predstavljeno je na američkoj nacionalnoj Akademiji nauka.

Prema ranijim istraživanjima, začeče u svemiru pokazalo se jako opasnim za zdravlje djeteta. Nakon ovog dostignuća, sretni parovi koji sebi mogu priuštiti putovanje u svemir mogli bi početi razmišljati o pomjeranju granica njihovih romantičnih druženja.