biznis
0

Stvari koje PR-ovci rade, a novinari mnogo mrze

Klix.ba
"Zovu. Tačka." Ovaj duhoviti odgovor na pitanje portala Hubspot što novinarima najviše smeta u komunikaciji s PR-ovcima dobro sažima većinu izrečenih stavova, ali situacija, srećom, ipak nije toliko drastična.

Rezultati ankete pokazuju kako novinari prvenstvno ne vole kad ljudi koji rade u sektoru odnosa s javnošću ne znaju prepoznati granicu između asertivnog i nasrtljivog, a uvjerljivo im kosa na glavi najviše diže od poziva kojima PR-ovci pokazuju da zapravo i ne poznaju kojim se temama bavi novinar s kojim raspravljaju: "Ne smeta mi kad me PR-ovci kontaktiraju budući da mi godišnje trebaju 104 ideje za kolumnu, ali mrzim kad su uštogljeni, uobraženi i dosadni. Potrudite se upoznati moje čitatelje i moj stil, budite kreativni i za Boga miloga, molim vas, nemojte mi dosađivati", jedan je od odgovora novinarima na postavljeno pitanje šta im smeta kod PR-ovaca.

Prije nego što nabrojimo još nekoliko primjera, valjalo bi ipak napomenuti da ni PR-ovcima nekad nije lako biti veza između klijenta i medija. I sama autorica članka kaže kako je, nedugo nakon što je počela raditi, uočila kako biti PR-ovac prije svega znači biti dobar pregovarač: "Nije mi trebalo dugo da shvatim da je svako ko radi u PR-u zapeo između istine i fikcije, želje i stvarnosti, te da zato mora neprestano balansirati između ispunjavanja prohtjeva klijenata i dobrih odnosa s novinarima".

Ipak, neke stvari su jednostavno nedopustive, nezavisno od toga šta klijent traži od PR-ovca. Pisati sve u verzalu, odnosno velikim slovima izluđuje novinare.

"Sve u verzalu. Verzal me izluđuje. Veliki broj PR-ovaca misli da ako na taj način napišu naslov maila da ću ga prije pročitati. Upravo suprotno. Čim vidim verzal, poruka ide ravno u smeće", jedan je od odgovora novinara.

"Jednom me PR-ovac nazvao da mi kaže da njegov softver za praćenje maila pokazuje kako nisam ni otvorio njegov mail pa provjerava što je s tim. Hvala… Ali, ne hvala", kaže se u jednom odgovoru.

"Mrzim kad mi PR-ovci 'objašnjavaju' što je embargo. Znam što je embargo, ne trebam tebe da me podsjetiš. Mrzim i kad nazovu nakon što su poslali mail da pitaju jesam li ga dobio. Evo koja je poenta maila: Radi! Primio sam tvoj mail, samo ne želim napraviti to što od mene tražiš. Samo za informaciju, kad pošaljete drugi mail označen kao 'visoki prioritet', nakon što sam prvi ignorirao, po zakonu vas smijem povrijediti", kaže jedan od ispitanika, prenosi manjgura.hr.

I na kraju da kažemo i koja je razlika između novinarstva i odnosa s javnošću, odnosno citirat ćemo Georgea Orwella : "Novinarstvo je pisanje onoga što drugi ne žele objaviti, sve drugo su odnosi s javnošću".