Vlasti uputile urgenciju
844

Tuzla, Brčko i Orašje kao slijepo crijevo BiH: Decenijama čekaju na izgradnju autoceste

A. Kendić
Projekcija trase autoceste kreirana na osnovu prikaza iz studije izvodljivosti projekta (Foto: A. K./Klix.ba)
Projekcija trase autoceste kreirana na osnovu prikaza iz studije izvodljivosti projekta (Foto: A. K./Klix.ba)
Tuzlanska regija dio je BiH koji nema izgrađen ni metar autoceste, a priča o početku realizacije projekta koji bi je povezao s Brčko distriktom i Orašjem pokrenuta je prije 20 godina. Ali, konkretne aktivnosti koje bi dovele do radova još su samo na riječima.

Predstavnici vlada Tuzlanskog i Posavskog kantona, zatim Gradske uprave Tuzle, Brčko distrikta i Opštine Orašje su potpisali zajednički zahtjev za intenziviranje aktivnosti na izgradnji autoceste Tuzla - Brčko - Orašje, uz zahtjev za sastanak s federalnim premijerom Fadilom Novalićem.

Također, o ovome su raspravljali i zastupnici u Skupštini Tuzlanskog kantona na svojoj posljednjoj sjednici, a jednoglasno je zaključeno da se ovaj kanton nalazi u ponižavajućem položaju od Vlade FBiH, Federalne direkcije cesta i Autocesta FBiH.

"Evidentno je da imamo izgradnju autoputa u dijelu oko Sarajeva, Mostara i Zenice te da imamo aktivnosti Direkcije cesta FBiH u Goraždu, a najavljuju se i aktivnosti u dijelu Bihaća, Krajine i u dolini Lašve. Tuzlanski kanton trenutno je jedini dio u kojem nemamo aktivnosti spomenuta dva javna preduzeća", kaže za Klix.ba Dževad Hadžić, predsjednik Kluba zastupnika SDP-a u Kantonalnoj skupštini.

Projekcija trase autoceste kreirana na osnovu kartografskog prikaza iz studije izvodljivosti projekta (Foto: A. K./Klix.ba)
Projekcija trase autoceste kreirana na osnovu kartografskog prikaza iz studije izvodljivosti projekta (Foto: A. K./Klix.ba)

Trenutno stanje, prema Hadžićevim riječima, je nepodnošljivo, i zatražio je od Vlade FBiH i Autocesta FBiH da odmah počnu realizaciju izgradnje autoceste Tuzla - Brčko - Orašje. On navodi i da je Tuzlanski kanton u podređenom položaju po broju stanovnika i učešću u vraćanju inozemnog duga, odnosno novca koji se uzima za izgradnju autoputeva i drugih cesta u Federaciji BiH.

"Od 2012. godine postoji fizibiliti studija, odnosno osnov za izradu idejnog projekta na dijelu trase o kojoj govorimo, a ovih dana Vlada FBiH završava idejni projekt za jednu od tih trasa. Zbog toga smo donijeli jedan od zaključaka da se po izradi idejnog projekta odmah počne projektovanje i građenje", navodi Hadžić.

Saobraćajno povezivanje Tuzlanskog kantona sa sjeverom Bosne i Hercegovine i dalje s Evropskom unijom modernom saobraćajnicom, odnosno autocestom Tuzla - Brčko - Orašje, kao dijelom buduće autoceste na cestovnom koridoru Sarajevo - Beograd, podvig je od krucijalnog značaja.

"Iako je regija sjeveroistočne Bosne najmnogoljudnija i najrazvijenija, s najvećim punjenjem federalnih i državnih fondova i doprinosa, nepravedno je zapostavljena u cestovnoj infrastrukturi. Tuzlanski kanton i Brčko distrikt nemaju nijedan metar autoceste, a na ovaj višedecenijski problem su upozoravale sve dosadašnje kantonalne vlade. Međutim, bez uspjeha", kaže premijer Tuzlanskog kantona Kadrija Hodžić.

Projekcija trase autoceste kreirana na osnovu kartografskog prikaza iz studije izvodljivosti projekta (Foto: A. K./Klix.ba)
Projekcija trase autoceste kreirana na osnovu kartografskog prikaza iz studije izvodljivosti projekta (Foto: A. K./Klix.ba)

Autocesta od Tuzle do Orašja, koja bi pravila poveznicu s Brčko distriktom, zadovoljila bi potrebe čak 600 hiljada osoba koje žive na tom putnom pojasu, konstatovano je tokom zajedničkog sastanka predstavnika vlasti, koji je održan u Tuzli.

"Činjenica da sam do Tuzle nekih 70 kilometara putovao sat i 45 minuta govori koliko je to nelogično u 21. stoljeću, kada je riječ o komunikaciji, razgovoru o perspektivi, opstanku mladih i svemu ostalom. Pored važnosti za Tuzlanski, ovaj projekt je važan i za Posavski kanton, posebno s privrednog aspekta", naveo je Đuro Topić, predsjednik Vlade Posavskog kantona.

Detalj sa sastanka koji je odražan u Tuzli
Detalj sa sastanka koji je odražan u Tuzli

Od ove putne dionice, pored Tuzle koja bi dobila adekvatnu izlaznicu na tlo Evropske unije, koristi bi svakako imali i Srebrenik, kao i Brčko distrikt, posebno njihovi lokalni privrednici koji su izvozno orijentisani.

"Specifičnost Brčko distrikta je što će to činiti dijelom zajedničku trasu autoceste Vukosavlje-Bijeljina, tako da je pozicija tog grada u svemu ovome veoma važna. Želja nam je da sinhroniziramo sve aktivnosti, kako ne bi došlo do usporavanja realizacije ova dva važna infrastrukturna projekta koji će prolaziti kroz teritoriju distrikta. Mi smo kao Vlada Brčko distrikta spremni dati svoj doprinos da počne praktična realizacija ovog projekta za sve nas, kako bismo mogli stvarati uslove za snažniji razvoj privrede našeg regiona i za lakše kretanje građana", stava je Esed Kadrić, gradonačelnik Brčkog.

Foto: A. K./Klix.ba
Foto: A. K./Klix.ba

Postojeća magistralna cesta Tuzla - Orašje je najkraća veza između Tuzlanskog kantona, Brčko distrikta i Posavskog kantona i najčešće korištena saobraćajnica kao veza privrednika i građana ove regije s Evropom. Ona prema postojećim studijama već duže vremena ne zadovoljava potrebe saobraćajne potražnje i predstavlja jedan od najznačajnijih ograničavajućih faktora za razvoj ove regije.

Također, od ranije je poznato i to da tuzlanski autoprijevoznici zbog loše putne infrastrukture i neadekvatne cestovne povezanosti mjesečno gube desetine hiljada konvertibilnih maraka, a osim toga, ugrožena je i sigurnost svih učesnika u saobraćaju.