Digitalizacija u nuždi
25

Ekonomija i pandemija: Online trgovina kao odgovor na zabrane uvedene vanrednim stanjem

R. D.
Ilustracija: Shutterstock
Ilustracija: Shutterstock
Pandemija koronavirusa i ograničenja kretanja koja je ona donijela značili su privremeno gašenje brojnih poslova, trgovina i tržnih centara, ali i motivirali neke da se prebace ili intenziviraju poslovanje putem online trgovine.

Jedan od vodećih domaćih trgovaca informatičkom opremom Imtec d.o.o. još prije uvođenja konačnih restriktivnih mjera je poslovanje svojih glavnih operacija prebacio na rad od kuće, a sastanke na digitalne platforme kao što su Microsoft Teams i Smart, čiji su i direktni partneri za BiH.

"Problemi koji su se pojavili u našim lancima snabdijevanja traju praktično od januara kada su se problemi pojavili u Kini, pa je bilo kašnjenja u dolasku neke robe zbog zatvaranja fabrika i blokada na granicama. Ipak, do sada smo uspješno rješavali sve probleme u ovom segmentu te nastavljamo istim tempom kada je riječ o tom dijelu. Svjesni činjenice da je moguće zatvaranje maloprodajnih objekata, spremili smo plan za dodatno jačanje kapaciteta naše online trgovine i naših logističkih kapaciteta za isporuke na adresu. U skladu s odlukama kriznih štabova tržni centri i naše trgovine na području čitave BiH su zatvoreni, a naša prodaja se nastavila odvijati putem online trgovine", kaže nam Adnan Delić, marketing manager ove kompanije.

Dodaje kako to, naravno, nije zamijenilo kompletno poslovanje preko trgovina, ali je omogućilo nastavak poslovanja u ovoj kriznoj situaciji.

"Potrebe za IT i tehnološkom opremom su esencijalna stvar za poslovne kupce, posebno u vremenu kada radimo od kuće ili smo u izolaciji. Stoga smo prilagodili kompletno svoje poslovanje i iskoristili sve tehnološke i druge mogućnosti da zadovoljimo potrebe naših kupaca. Kao i kod drugih firmi, ipak veliki dio naših poslovnih operacija je zaustavljen, jer neke poslove je nemoguće obavljati u ovoj situaciji. Ovo se posebno odnosi na usluge održavanja na adresi kod naših kupaca.

Nadamo se da će mjere koje su preduzele vlasti što prije dati rezultat te da će se nastaviti određeni nivo poslovnih aktivnosti. Pored toga se nadamo da će se teret krize u dobroj mjeri kompenzirati kvalitetnim ekonomskim mjerama vlada na svim nivoima", izjavio je on.

Delić smatra da će se ekonomska aktivnost poslije ove pandemije znatno razlikovati, a tržišta doživjeti velike promjene. Digitalizacija poslovanja i svih drugih aktivnosti kao što su obrazovanje, zdravstvo i trgovina će postati imperativ.

"Svi smo postali svjesni da je digitalizacija omogućila nastavak mnogih procesa koji bi bili prekinuti zbog restrikcija kretanja. Naravno da digitalizacija ne nudi sve odgovore, ali sigurno nudi alate koji će omogućiti kompanijama i institucijama da budu spremnije za situacije ovog tipa. U nadi da nećemo nikada doći u ovu situaciju, ipak u budućnosti moramo biti spremniji da odgovorimo ovakvim i sličnim izazovima. Imtec će se kao i do sada prilagođavati potrebama svojih kupaca. Smatramo da će na tržištu opstati samo oni koji budu spremni da se brzo prilagode novoj situaciji", zaključio je Adnan Delić.

Ivanela Trogrančić, rukovoditeljica marketinga u Stanić Groupu, za Klix.ba kaže kako je kompanija Stanić-Trade sa svojim maloprodajnim lancem Techno shop zatvorila prodavnice u skladu sa zakonskom regulativom 20. marta.

"Od tada smo, shodno zahtjevima tržišta, pojačali našu online prodavnicu te svojim kupcima nudimo besplatnu i sigurnu dostavu na kućna vrata uz dodatne pogodnosti i popuste za kupovinu iz svog doma. Već sada su u pripremi neke nove akcije s našim dobavljačima kako bismo ostanak kod kuće što više olakšali našim sugrađanima. Također, našim kupcima nudimo mogućnost plaćanja na kućnoj adresi ili odmah prilikom online narudžbe uz mogućnost kupovine na 24 rate", kazala je Trogrančić.