Usluge i povezanost
231

Aerodrom Sarajevo posljednji u Evropi, negoduju i ambasadori: Je li vrijeme za koncesiju?

A. D.
Foto: Klix.ba/Klix.ba
Foto: Klix.ba/Klix.ba
Zbog činjenice da je Aerodrom Sarajevo po prometu posljednji na listi glavnih evropskih gradova, sve se glasnije razgovara o tome da li je vrijeme da se mijenja model upravljanja ovim aerodromom koji je u 100-postotnom vlasništvu države odnosno Vlade FBiH.
Kako saznaje Klix.ba, glavni čimbenici međunarodne zajednice u BiH već duže vrijeme su nezadovoljni poslovanjem Aerodroma Sarajevo te smatraju utegom činjenicu da je u državnom vlasništvu. Sada su odlučili i dijelom javno iznijeti svoje nezadovoljstvo.

Naime, ambasador Velike Britanije u BiH Matthew Field danas je na svom zvaničnom Twitter profilu komentirao informaciju koju je objavio Klix.ba o tome da je Aerodrom Sarajevo na 169. mjestu, najnižem od glavnih gradova u Evropi.

"Uspješni i dinamični aerodromi su pokretači turizma, investicija i poveznica među ljudima. Sarajevo bi trebalo pratiti regionalne primjere i više se otvoriti", poručio je Field.

Naime, u regionu je već izvjesno vrijeme trend promjene modela upravljanja aerodromima. Tako su aerodromi u Hrvatskoj, Srbiji i Crnoj Gori dati pod koncesiju na rok od 20 ili više godina stranim kompanijama te su tako ostvarili višestruko veće profite.

I šef Delegacije Evropske unije u BiH Johann Sattler javno ne krije svoje nezadovoljstvo zbog Aerodroma Sarajevo.

"Aerodrom Sarajevo je izuzetno važan resurs za ovu državu, a još uvijek je u državnom vlasništvu. Taj aerodrom je sada svakako među lošijim sa smanjenim brojem putnika i lošim uslugama", kazao je Sattler novinarima u Bijeljini.

Nedavno je objavljen i podatak Međunarodnog aerodromskog vijeća (ACI) koji govori o Bosni i Hercegovini kao zemlji s najslabijom aerodromskom povezanosti u Evropi.

A to znači manje direktnih i indirektnih konekcija putnicima s evropskim destinacijama. Stoga ne čudi i da je Sarajevo ponovo na posljednjem mjestu među evropskim glavnim gradovima po broju prevezenih putnika.

U isto vrijeme bilježe se historijski rekordi na aerodromima u regionu, ali i u Evropi.

Posljednji slučaj promjene modela upravljanja aerodromima se desio u Crnoj Gori. Vlada Crne Gore je lani donijela odluku o davanju tamošnja dva aerodroma pod koncesiju.