Put do Lukomira
22

Vozili smo novi Volkswagen Amarok: Robustan, udoban i sposobniji na off-roadu

D. B.
Novi Volkwagen Amarok tek je stigao u Bosnu i Hercegovinu, a mi smo ga već imali priliku isprobati na zanimljivoj ruti između Sarajeva i Lukomira tokom dinamičke premijere koju je organizovao Porsche BH, glavni uvoznik i zastupnik Volkswagena u našoj zemlji.

Dan prezentacije Amaroka bio je prilika da se udaljimo od tema vezanih za elektromobilnost i baterije jer u fokusu bilo čvrsto, robusno i radno vozilo sa snažnim dizelskim motorima. Amarok se proizvodi u kooperaciji s Fordom u Južnoj Africi, a riječ je o modelu koji donosi najbolje iz oba svijeta. To se s pravom može reći jer je Ford najveći svjetski proizvođač pickupa, a VW Privredna vozila najveći proizvođač malih lakih privrednih vozila, tako da je riječ o zaista kvalitetnoj simbiozi.

Kupci Amaroka u BiH moći će birati između šest paketa opreme, od osnovnog paketa Amarok do najluksuznijeg pod nazivom Aventura, koji je on road varijanta, dok off-road premium paket nosi naziv Panamericana. Između su paketi Life i Syle. Tokom prezentacije smo imali priliku vidjeti kako izgledaju varijante Aventura i Style.

Što se tiče motora, u ponudi su tri opcije, dva 2.0-litarska TDI agregata, jedan razvija 125 kW i uparen je sa 6-stepenim manuelnim mjenjačem, a drugi isporučuje 151 kW te je kombinovan s 10-stepenim automatskim mjenjačem. Najsnažnija opcija je 3,0-litarski V6 motor koji nudi 177 kW i koji također dolazi s pomenutim automatskim mjenjačem.

Kada je riječ o karakteristikama u odnosu na stari Amarok, novi model je duži za 10 cm, međuosovinsko rastojanje je povećano za oko 17 cm, zbog čega su prednji i stražnji prevjes kraći, što je pozitivna off-road karakteristika jer su prilazni i odlazni ugao veći nego u slučaju prethodnog modela. Općenito, off-road karakteristike su značajno poboljšane, a dubina gaza iznosi 80 cm, dok je stari Amarok imao oko 50 cm. Također, osjetno je udobniji i komotniji u unutrašnjosti uključujući zadnju klupu. U sve to smo se uvjerili nakon vožnje gradskim ulicama, a potom i makadamom do Lukomira.

Novi Amarok može povući prikolicu od 3,5 tona, kao i teret do jedne tone. Statičko opterećenje krova iznosi oko 350 kg, što znači da se može postaviti dodatna oprema, kao i šator.

Amarok na bh. tržištu košta od 85.000 KM za osnovni istoimeni paket pa do 121.000 za najbolje opremljeni model Aventura. Na isporuku se čeka minimalno šest mjeseci, poručili su iz kompanije Porsche BH, generalnog zastupnika za Volkswagen vozila u našoj zemlji. Garancija vrijedi pet godina ili 200.000 pređenih kilometara. Što se tiče registracije u našoj zemlji, Amarok se registruje kao privredno vozilo, ali postoji opcija za registraciju na fizičko lice koja se radi naknadno uz atest (trošak oko 350 KM), ali bez ikakvih modifikacija na vozilu.

Prema očekivanjima, ove godine će Amarok u BiH pronaći dvadesetak vlasnika s obzirom na preostalo vrijeme u godini, dok se naredne godine očekuje značajan rast prodaje na oko pedesetak primjeraka.