24 sata Le Mansa
23

Uzbudljiv rulet u kojem je na kraju najviše sreće imao Ferrari

E. T.
Foto: FIA WEC
Na 92. izdanju čuvene trke 24 sata Le Mansa koja čini krunu Svjetskog šampionata u trkama izdržljivosti (FIA WEC) na čelu „divlje horde“ smjenjivali su se Hypercar prototipi Porschea, Ferrarija, Cadillaca i Toyote, a nakon uzbuđenja koja su kulminirala u posljednjih pet sati najviše sreće i najmanje pogrešnih procjena imala je Ferrarijeva posada sa startnim brojem 50.

Završeno je 92. izdanje čuvene trke izdržljivosti 24 sata Le Mansa u kojoj su se vozači automobila iz tri klase (Hypercar, LMP2 i LMGT3), zbog snažne kiše koja je nemilosrdno natapala stazu la Sarthe veći dio noći i u ranim jutarnjim satima, dugo patili iza sigurnosnih automobila. Najviše sreće i najmanje pogrešnih procjena oko izbora guma na kraju je imao trojac (Antonio Fuoco/Miguel Molina/Nicklas Nielsen) koji je dijelio Ferrarijev Hypercar prototip sa startnim brojem 50. Bilo je problema i neplaniranih zaustavljanja u boksu, a vrijedi spomenuti da je nakon 311 „zatvorenih“ krugova pobjednički 499P kroz startno-ciljnu ravninu prošao sa samo 2% preostalog goriva/struje.

Posada tima Ferrari AF Corse sa startnim brojem 51 koja je dugo bila među kandidatima za pobjedu u generalnom plasmanu stigla je do trećeg mjesta, a između dva tvornička Ferrarija smjestila se Hypercar Toyota sa startnim brojem 7, jer je često brža timska „Osmica“ imala više pehova. Bez obzira na najbolje ostvareno vrijeme koje je jednom od tri tvornička Penske Porschea 963 osiguralo prvu startnu poziciju, u Stuttgartu će ipak morati da sačekaju naredno izdanje legendarne francuske trke u kojoj će nastojati da dođu do jubilarne 20. pobjede i dodatno podvuku status automobilske kompanije s najviše pobjeda u Le Mansu.

S današnjim rezultatom, italijanski automobili koje krasi jedinstveni „propeti konjić“ stigli su do 11. pobjede u Le Mansu. Nikoga nije iznenadilo što su Hypercar prototipi BMW-a i Lamborghinija, koji se u WEC-u takmiče tek od ove sezone, ostali iza pojedinih timova sa znatno više iskustva u trkama izdržljivosti, ali se u mnogim krugovima očekiva bolji rezultat dva prototipa Peugeota (9X8) i dva prototipa Alpine (A424) čiji su motori u slučaju Alpine otkazali poslušnost u okviru jednog sata u ranoj fazi trke.

Uzbudljivo je bilo i u novoosnovanoj klasi LMGT3 koja je nastavila tamo gdje su prošle sezone stali skuplji GT automobili koji su nastupali u klasi LM GTE, a prvo mjesto u spomenutoj klasi LMGT3 pripalo je timu Manthey EMA čiji su Porsche 911 GT3 R sa startnim brojem 91 dijelili Richard Lietz, Morris Schuring i Yasser Shahin. Do drugog mjesta stigao je BMW M4 GT3 (Team WRT), a treće mjesto pripalo je jednom od tri Mustanga GT3 (Proton Competition).

Među omiljenim osobama koje su ove godine stigle u Le Mans bio je i legendarni Valentino Rossi (vlasnik 9 titula u Svjetskom Moto GP šampionatu) koji je s dvojcem Ahmad Al Harthy/Maxime Martin dijelio drugi WRT-ov BMW M4 GT3. Od prvih krugova bili su među najužim kandidatima za podijum u klasi, ali je sve otišlo u nepovrat kada je Al Harthy izletio sa staze i previše oštetio automobil, što je bio kraj za posadu s prepoznatljivim startnim brojem 46 koji je jedan od zaštitnih znakova Rossija.

Oreca šasije koje pokreću atmosferski 4,2-litarski V8 motori (Gibson) popunile su sve manje slobodnih mjesta na startnoj listi Le Mansa, a do prvog mjesta u klasi LMP2 koja se više ne boduje u WEC-u stigao je trojac Bijoy Garg/Oliver Jarvis/Nolan Siege (tim United Autosports).

Da Svjetski šampionat u trkama izdržljivosti, nakon poduže pauze, opet dolazi u zlatno doba potvrđuje i zvanična odluka Aston Martina da od naredne sezone stiže (i) u najsnažnije Hypercar društvo, a slična odluka mogla bi stići i iz McLarena.