Auto testovi
39

Testirali smo Mercedes-Benz GLB: Udobna kutija za petero velikih i dvoje malih putnika

E. T.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Posmatrano odozdo, drugi po veličini Mercedesov model s oznakom koja počinje sa slovima GL tehnički je srodan modelima (GL)A i B-Klase, ali ga zbog osnovnih kontura karoserije gledamo kao odličnu zamjenu za jedan od najuspješnijih modela iz Stuttgarta koji je na sebi nosio oznaku GLK.

Mercedes-Benz GLB pojavio se nekako iznenada, jer nije bilo mnogo onih koji su očekivali da će u Stuttgartu zamisliti, napraviti i ponuditi još jedan SUV čije dimenzije tek neznatno zaostaju za dimenzijama modela GLC koji vanjštinom možda izgleda zanosnije, ali u svojoj unutrašnjosti ne može smjestiti sedam osoba. Podatak koji GLB-u daje prednost među kupcima kojima treba više od pet sjedišta, insistiraju na „trokrakoj zvijezdi“, ali ne mogu dobaciti do većih i skupljih SUV-ova koji se kriju iza oznaka GLE i GLS.

Jedan od posljednjih razloga za sve veću popularnost crossover/SUV automobila (i) u Evropi sa sobom donosi karakteristične karoserijske detalje koji, uz rastojanje između podnice i tla i prilično primjeren profil guma, jasno sugerišu da se ni GLB (koji se može kupiti i u kombinaciji s pogonom preko obje osovine) neće uplašiti na lošim, neravnim i neasfaltiranim podlogama ispod točkova. Ni ovaj put nismo oduševljeni famoznim lažnim dvostrukim završecima izduvnog sistema, ali je divno što duhovni nasljednik modela GLK svojom kutijastom karoserijom asocira i na jedinstvenu G-Klasu.

Iza velikih stakala praktičnije i svestranije „izvedenice B-Klase“ krije se prostrana i ugodna kabina u tamnim tonovima s nekolicinom poznatih elemenata koje GLB dijeli s modelima (GL)A i B-Klase. Analogiju je i ovdje zamijenio jednodijelni široki digitalni panel visoke rezolucije s adaptivnom instrumentnom tablom ispred vozača i koloritnim ostatkom koji je rezervisan za upravljanje jednim od najboljih i najkompletnijih multimedijalnih sistema današnjice koji se krije iza skraćenice MBUX (Mercedes-Benz User Experience).

Pohvalno je što su ispod centralnih otvora za protok zraka i dalje pravi tasteri za upravljanje grijanjem/hlađenjem kabine, a natprosječno visoke osobe posebno će cijeniti mogućnost produženja sjedeće površine solidno profilisanih prednjih sjedišta i „tilt“ s kojim natkoljenice nikada neće visiti u zraku. Ne treba mnogo vremena da se vozač(ica) navikne da desna ručica na stubu upravljača nema funkciju kakvu ima u većini drugih automobila (uključivanje brisača), jer se s njom u Mercedesima već odavno upravlja automatskim mjenjačem.

Kutijasta karoserija GLB-a prijat će i natprosječno visokim putnicima na zadnjim sjedištima koja se mogu podešavati po dužini i nagibu naslona. Prostora neće nedostajati ni u predjelu nogu ni u predjelu glava, a najveće iznenađenje (s obzirom na kategoriju u kojoj se GLB nalazi) je treći red sa dva sklopiva sjedišta na koja se sasvim ugodno mogu smjestiti niže osobe ili djeca. Vjerovatno i zbog dovoljno velike površine trećeg reda stakala, klincima se svidjelo da putuju u trećem redu, možda i zbog nestašluka koji se (tamo iza) mogu lakše sprovesti/sakriti. Isprobano! Jasno je da u slučaju svih zauzetih sjedišta većina prtljaga mora ići u krovni kofer.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Ispod prednjeg poklopca, čija uzdužna ispupčenja i ovaj put podsjećaju da se GLB nudi i u strašnoj turbobenzinskoj verziji koju „potpisuje“ AMG, boravi dokaz da vrijeme dizelskih motora nije prošlo. Iza oznake 200d krije se poznati dvolitarski četverocilindarski turbodizelski motor koji raspolaže sa 150 KS i 320 Nm najvećeg obrtnog momenta i čini se da je s ponuđenim performansama, među kojima se iznad svega ističe spomenuta vrijednost obrtnog momenta, sasvim dovoljan u svjetlu porodici (ili prijateljima) okrenutog automobila.

Nečujan nakon dostizanja radne temperature, uglađen „dizelaš“ je (s aktiviranim radnim programom Eco i zaista efikasnom 'coasting' funkcijom) na neopterećenim otvorenim cestama u ležernom ritmu (do 90 km/h) za prelazak 100 kilometara trebao nešto više od četiri litre goriva. Uz sve ostalo (gradski uslovi, autocesta, korištenje manje štedljivih radnih programa, neasfaltirane podloge...) prosječna potrošnja na kraju testa iznosila je manje od šest litara.

Za prijenos snage na podlogu zadužen je opravdano „opjevan“ 8-stepeni automatski mjenjač sa dva kvačila (DCT), što će obradovati potencijalne kupce koji ručno mijenjanje stepeni prijenosa smatraju suvišnim i prevaziđenim i rastužiti ljubitelje tri papučice, jer se nijedan GLB ne može kupiti s ručnim mjenjačem. Utješno za tradicionaliste je da se stepeni prijenosa mogu mijenjati i ručno polugama ispod upravljača. Vrijedno pažnje je saznanje da se GLB koji je postavljen na prilično čvrstom ovjesu tek neznatno naginje u zavojima i iznenađujuće dobro odupire podupravljanju. Istovremeno, očekivali smo da će se elementi zadnjeg ovjesa, u duhu premium filozofije/cijene, malo tiše i uglađenije nositi u borbi s neravninama.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Zbog osnovnog koncepta koji sa sobom donose SUV automobili, nećemo promijeniti mišljenje ni ovaj put: Bez obzira na opremu, na petim vratima GLB-a trebao bi stajati natpis 4Matic koji sa sobom donosi sofisticiran adaptivni pogon preko obje osovine, jer bi u tom slučaju Mercedesova svježa „terapija protiv asocijalnosti“ dobila priliku da u potpunosti otkrije sve svoje talente i opravda slovo G u oznaci s kojim u Stuttgartu već decenijama sugerišu na njemačku riječ Gelände (teren).

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: Mercedes-Benz GLB 200d

  • Cijena testnog modela: 99.654 KM

  • Motor: Smješten naprijed poprečno, četiri cilindra, 16 ventila, dizelski, turbopunjač, međuhladnjak, „common-rail“ sistem ubrizgavanja goriva. Radna zapremina 1.950 ccm. Najveća snaga 110 kW – 150 KS od 3.400 do 4.440 obr/min. Najveći obrtni moment 320 Nm od 1.400 do 2.600 obr/min.

  • Prijenos snage: Pogon na prednje točkove. 8-stepeni automatski mjenjač s dva kvačila (8G-DCT). Aluminijske felge prečnika 18 inča, gume 235/55 R18 100W (Continental EcoContact6).

  • Ovjes: Neovisni, naprijed MacPherson, nazad multilink osovina.

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 9 s. Maksimalna brzina – 204 km/h. Prosječna potrošnja na testu – 5,9 l/100 km. Tvornički deklarisana potrošnja goriva u gradu 5,8-6 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,4-4,5 l/100 km, kombinovano 4,9-5 l/100 km. Zapremina rezervoara – 52 l. Prosječna emisija CO² 125-131 g/km. Euro 6d.

  • Dimenzije: Dužina – 4.634 mm. Širina – 1.834 mm. Visina – 1.658/1.662 mm. Međuosovinsko rastojanje – 2.829 mm. Zapremina prtljažnika (sa sklopljenim sjedištima u trećem redu) od 570 do 1.805 litara. Masa praznog vozila – 1.680 kg. Nosivost – 515 kg.

  • Serijska oprema: Mercedes-Benz GLB

  • Dodatna oprema na testnom automobilu: 18-inčne aluminijske felge, Activ parking assist sa PARKTRONIC sistemom, dupli držač čaša, kamera za vožnju unazad, kožom obložem multifunkcionalni upravljač, polirani aluminijski uzdužni krovni nosači, ukrasni elementi spiralnog dizajna, tri godine besplatnog ažuriranja mapa, Active line keeping Assist, EASY PACK zatvaranje petih vrata, LED high performance svjetla, Media display, aktivna asistencija prilikom kočenja, aplikacije Android Auto i Apple CarPlay, automatska deaktivacija suvozačkog zračnog jastuka, digitalni radio-prijemnik, GPS antena, grijanje prednjih sjedišta, HDD navigacioni sistem, paket Light & Sight, MBUX multimedijalni sistem, sistem hitnog poziva, mrežice za odlaganje na naslonima prednjih sjedišta, crna obloga krova, paket komfornih sjedišta, sistem za nadzor pritiska u gumama, sigurnosni sistem za djecu, Speed Limit Assist, THERMATIC automatski klima-uređaj, kit za popravak guma, zračni jastuk za koljena...