Testovi
23

TEST: Hyundai i20 1.25 Urban - Rezultat pametnih poteza

Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: Elvir Zubović/Klix.ba)
Spavaju li ikada u Hyundaiju? Izgleda da posljednjih godina ne spavaju, jer Hyundai sada i u nižoj klasi ima odličan proizvod kojem su kapu skinuli čak i Nijemci koji poslovično teško prihvataju da neko može biti ispred njih.

Sve što nudi novi i20 jasno pokazuje da su u Hyundaiju zaposleni odlični stratezi i analitičari koji su, pažljivim osluškivanjem glasa javnosti, pomogli dizajnerima i konstruktorima da naprave "evropski" i20 koji sa svojim nezapaženim istoimenim prethodnikom dijeli samo ime. I baš nam je drago što je tako!

Sada više nema dilema - u "moru" novih i redizajniranih automobila niže klase koji su u posljednje vrijeme zauzeli svoja mjesta u evropskim prodajnim salonima i Hyundai pod reflektorima odnedavno ima novi model koji u ovom trenutku spada među najprijatnija iznenađenja u dinamičnom cirkusu koji se drugačije zove i automobilski business. Zašto? Zato što se na novi i20 u odnosu na istoimenog prethodnika hladno može gledati u fazonu "nebo – zemlja". Da li smo pretjerali? Nismo, jer je prošli i20, koji se tek onako na papiru gurao sa automobilima donje-srednje klase, bio prilično prozaičan automobil bez trunke identiteta. Bilo pa prošlo.

Sviđa nam se: ponuda prostora, kvalitet izrade, ovjes, kočnice, niska potrošnja goriva

Nije bitno šta je prouzrokovalo veliku reorganizaciju u Hyundaiju, ali od kako su u njihova jedra počeli puhati neki drugi vjetrovi, stvari su se veoma promijenile. Uz predstavljanje redizajniranog modela i30, novi i20 spada među posljednje u nizu Hyundaijevih automobila koji su odlučili da ne dozvole da se na njih ikada više gleda s visine. Jednoglasnom eutanazijom starog i20, uz posuđivanje njegovog imena, Hyundai na tržištu sada nudi zgodan model koji će svoje mjesto pod suncem tražiti u veoma profitabilnoj klasi. Ne volimo kladionice, ali smo spremni da se kladimo da će druga generacija Hyundaijevog (pri)gradskog igrača biti značajno uspješnija (prodavanija) od prethodnika.

Foto: Elvir Zubović/Klix.ba
Foto: Elvir Zubović/Klix.ba

Zbog neumitne činjenice da u nižoj klasi automobila, koji u Evropi godinama spadaju među najprodavanije, ozbiljni proizvođači automobila sebi ne bi smjeli dozvoliti “pucanj u prazno”, Hyundaijev novi i20 dizajniran je u evropskom dizajnerskom centru, gdje valjda najbolje znaju šta se dopada evropskim kupcima. U poređenju sa najsvježijom konkurencijom smatramo da su dizajneri uradili veoma dobar posao, jer je i20 izvana dopadljiv iz svakog ugla posmatranja. Uz zanimljiv detalj zadnjih nosača krova, koji bi trebali da asociraju na zatamnjeno staklo, i skladan omjer lima i stakla, i20 mogao bi se osjećati inferiorno samo ako se pored njega eventualno parkira novi Cooper ili DS3, što je veliki uspjeh Hyundaija, jer su mnogi dalekoistočni proizvođači automobila u skorijoj prošlosti veoma dobro osjetili na svojoj koži šta znači boriti se protiv “ujedinjenih” evropskih perjanica. Ako baš insistirate, za broj veće aluminijske felge učinile bi ovaj auto još privlačnijim.

Ne sviđa nam se: nedostatak snage na usponima, međuubrzanja...

Kreiran na potpuno novoj platformi, duži, širi i niži, i20 se može pohvaliti odličnom ponudom prostora za putnike i njihov prtljag. Na zadnjim sjedištima u nuždi se može voziti i troje, ali u optimalnoj varijanti bit će bolje ako je iza leđa vozača i suvozača ipak samo dvoje putnika. U tom slučaju komfora će biti dovoljno i na mnogo dužim putovanjima od onih koja su predviđena za ovakve automobile. Znajući da u ovoj klasi još uvijek ima automobila u kojima na zadnjim sjedištima nema dovoljno prostora za odrasle putnike, a pri tome mislimo prvenstveno na prostor za smještaj nogu, ovom automobilu u tom segmentu dajemo čistu peticu. Onda jednoglasno zaključujemo da bi, zbog dopadljive karoserije i prostranosti, i20 trebao biti među favoritima za svakoga ko želi novi automobil niže klase, jer za veći nema para, ili mu (joj) još nije ni na kraj pameti da se rukuje s matičarkom.

Foto: Elvir Zubović/Klix.ba
Foto: Elvir Zubović/Klix.ba

Uz paket opreme Urban u unutrašnjosti, doduše, nema kože na volanu i ručici mjenjača. Nema ni automatskog klima-uređaja, ali nema ni monotonije koju veoma efikasno anulira dvobojna kombinacija na sjedištima i ostalim oblogama. Pomisao na povoljnu prodajnu cijenu nije nam dopustila da se previše mrštimo i negodujemo zbog plastičnog volana, jer ovaj automobil na kraju krajeva ipak ima efikasan klima-uređaj, dobar audio-sistem, konektore za trendovske vanjske medije… Zapravo, ima sve što je potrebno za ugodne gradske i vangradske vožnje. Svu ljepotu jednostavnosti najbolje će osjetiti vozač, jer su sve komande veoma jednostavne za korištenje. Pregledni analogni instrumenti nadopunjeni su digitalnim pokazivačima temperature rashladne tekućine i količine goriva. Nema u ovom automobilu tastera koji su posvađani s ergonomijom. Neko bi možda mogao reći da je kokpit dosadan. Mi mislimo da je samo krajnje jednostavan i sviđa nam se što je takav.

Približno uporediva konkurencija za Hyundai i20 1.25 MPi Urban:
  • Citroen C3 Selection PureTech (82 KS) - 21.060 KM (akcijska cijena)
  • Opel Corsa 1.4 Ecotech Enjoy (90 KS) - 23.099 KM
  • Peugeot 208 1.2 VTi Active (82 KS) - 24.054 KM
  • Renault Clio 1.2 16v Expression (75 KS) - 23.294 KM
  • SEAT Ibiza Style 1.4 16v (85 KS) - 24.405 KM
  • Mazda 2 G75 Emotion (75 KS) - 27.800 KM
  • Škoda Fabia 1.2 TSI Ambition (90 KS) - 24.680 KM
  • Volkswagen Polo 1.2 TSI Trendline (90 KS) - 24.052 KM

Istaknute cijene su preuzete iz aktuelnih cjenovnika sa zvaničnih internet stranica zastupnika marki u BiH.

Jednostavan je i sistem ovjesa, ali je sve skupa napravljeno da zadovolji današnje potrebe za udobnošću, ali i upravljivošću. Jesmo li već rekli da u jedra Hyundaija pušu neki drugi vjetrovi? Uz proširen trag točkova i niže težište, novi i20 definitivno nije od automobila kojima se lako oduzima hladnokrvnost i izaziva neurotično ponašanje koje bi moglo prerasti u nezgodnu situaciju. Uzbrdo, nizbrdo, lijevo, desno, dugi zavoji, kratki zavoji, obični zavoji, neravni zavoji… Čak i sjedišta pružaju dovoljno bočnog oslonca prilikom hrvanja s inercijom. Iako mu živahna vijuganja nisu primarna zadaća, jer su udobnost, tiho upijanje neravnina i sigurnost ovdje na prvom mjestu, i20 je mnogo sposobniji nego što izgleda, što je u svakom slučaju dobro. Mnogo bolje od opcija snažnih motora na "staklenim nogama", a ima i takvih.

Foto: Elvir Zubović/Klix.ba
Foto: Elvir Zubović/Klix.ba

Korisnici skromnijih zahtjeva vjerovatno će biti zadovoljni mogućnostima tihog, uglađenog i štedljivog 1,25-litarskog viševentilskog četverocilindričnog motora iz Hyundaijeve serije Kappa. Kada smo prihvatili da ovom motoru “stare škole” najviše odgovara ležeran ritam, i20 nam je prijao bolje od Lexiliuma. U neopterećenom automobilu prosječna potrošnja goriva na otvorenoj cesti tada se može spustiti ispod 5 litara, a uz prihvatanje sugestija indikatora za promjenu stepena prenosa, prosječna potrošnja u gradu može biti manja od 7 litara. Odlično, ali isključivo zbog međugradskih relacija, mi bi se ipak odlučili za nešto snažniji 1,4-litarski benzinac, jer naša živopisna zemlja nema konfiguraciju terena Nizozemske ili Danske, gdje najveće nadmorske visine, čini se, imaju vrhovi stubova za struju. Optereti li se i20 1.25 sa više od dva putnika i nešto prtljaga (evo zaboravit ćemo klima-uređaj), motor će se tada ozbiljno “znojiti” i pokazati svoju nemoć pred dodatnim kilogramima na usponima koji su svuda oko nas. Spuštanjem u niže stepene prenosa, da se nekako dođe do najvećeg obrtnog momenta, buka u odlično izolovanoj kabini neće se previše povećati, ali istovremeno nema ni posebnog potiska prema naprijed, pa ovaj auto tako postaje pomalo zamoran saputnik. Nekolicina konkurentskih proizvođača sličnih automobila rješenje za potentnost malolitražnog benzinskog motora pronašla je dodajući mu turbo-punjač, a isti recept uskoro će ponuditi i iz Hyundaija.

Foto: Elvir Zubović/Klix.ba
Foto: Elvir Zubović/Klix.ba

Pregled ponude slično opremljene i motorizovane konkurencije jasno stavlja do znanja da bi novi Hyundai i20 1.25 Urban, koji u ovom trenutku uz akcioni popust do registracije košta 21.490 KM, mnogima mogao biti više nego intrigantna vijest. Što se tiče nas, u slučaju ovog temeljito napravljenog automobila vrijedilo bi doplatiti za snažniji 1,4-litarski benzinski motor, koji će se bolje snalaziti u dinamici današnjeg prometa na otvorenim cestama, ili možda pričekati na dolazak najavljenog trocilindarskog turbo-benzinca sa direktnim ubrizgavanjem goriva koji će razvijati oko 120 KS. U svakom slučaju, Hyundai ima automobil zbog kojeg bi se, pored Nijemaca, mogli zabrinuti i Francuzi, Česi, Italijani, Španci i Japanci.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Hyundai i20 1.25 MPi Urban Cijena osnovnog modela: 22.990 KM Cijena testnog modela: 23.990 KM (21.490 KM uz akcijski popust za gotovinsko plaćanje)

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, benzinski, smješten naprijed poprečno, DOHC, 16 ventila, multipoint ubrizgavanje goriva. Radna zapremina 1.248 ccm. Maksimalna snaga 61,8 kW - 84 KS pri 6.000 okr/min. Najveći obrtni moment 122 Nm pri 4.000 okr/min.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do100 km/h - 13,1 s. Maksimalna brzina - 170 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu - 5,8 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 6,0 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,1 l/100 km, kombinovano 4,8 l/100 km. Prosječna emisija CO2: 112 g/km.

Prijenos snage: Motor pogoni prednje točkove preko 5-stepenog ručnog mjenjača. Dimenzija felgi - 6,5J x 15 inča. Dimenzija guma - 185/65 R15.

Šasija: Prednji ovjes - McPherson. Zadnji ovjes - uzdužna ramena povezana torzionom osovinom. Električni servoupravljač. Disk kočnice na prednjoj osovini, doboš kočnice na zadnjoj osovini.

Dimenzije: Dužina - 4.035 mm. Širina - 1.734 mm. Visina - 1.474 mm. Međuosovinski razmak - 2.570 mm. Najmanja visina od tla - 140 mm. Prtljažnik - od 326 do 1042 litra. Rezervoar za gorivo - 50 litara. Masa praznog automobila - 1.055 kg.

Serijska oprema paketa Urban: ukrasni poklopci na čeličnim felgama, gume 185/65 R15, pomoćni rezervni točak, DLX centralna konzola sa pretincem i naslonom za ruku, TPMS – sistem kontrole pritiska u gumama, zračni jastuk za vozača, zračni jastuk za suvozača sa mogućnošću isključenja, ABS, ESP, HAC (pomoć prilikom polaska uzbrdo), progresivni električni servo-uređaj upravljača, centralno daljinsko zaključavanje + alarmni uređaj, sigurnosne brave nazad (djeca), upozorenje o vezivanju pojaseva za sve putnike, predzatezači sigurnosnih pojaseva koji su podesivi po visini, elektronska blokada motora, grijanje zadnjeg stakla, vanjske ručice vrata i kućišta retrovizora u boji karoserije, uređaj za pranje/brisanje zadnjeg stakla, električni podizači prednjih prozora sa zaštitom od uklještenja, 12V utičnica naprijed, držači za čaše naprijed, vozačko sjedište podesivo po visini, djeljivo zadnje sjedište (60:40), džepovi na naslonima prednjih sjedišta, ISOFIX, podešavanje snopa svjetala po visini, svjetla za maglu, svjetlo za čitanje, svjetlo u prtljažnom prostoru, pretinac za naočale, obrtomjer, indikator promjene stepena prenosa mjenjača (samo uz ručni mjenjač), kontrola za regulaciju osvjetljenja komandne table, digitalni sat, putni kompjuter, pokazivač vanjske temperature, intervalni rad prednjih brisača, aero-metlice prednjih brisača, podešavanje upravljača po visini i dubini, tonirana stakla, električno podešavanje i grijanje vanjskih retrovizora, pokazivači pravca u kućištima vanjskih retrovizora, automatsko aktiviranje svih pokazivača pravca u slučaju maksimalnog kočenja, ručni klima-uređaj, RDS Radio + MP3, dva zvučnika naprijed, dva zvučnika nazad, dva visokotonska zvučnika, komande za audio-uređaj na upravljaču, USB i iPOD priključak, pretinac sa rashladnom funkcijom, pepeljara i upaljač, platnene obloge sjedišta, pokrov prtljažnog prostora, mrežica u prtljažnom prostoru...

Dodatna oprema na testnom automobilu: metalik boja (500 KM)

Garancije: 5 godina ili 100.000 pređenih kilometara. 5 godina garancije mobilnosti na teritoriji Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Srbije i Crne Gore u slučaju nepredviđenih poteškoća s vozilom. Pravo jednom godišnje na besplatan kontrolni pregled vozila u trajanju od 30 minuta prema Hyundai kontrolnoj listi u toku 5 godina redovnog servisiranja vozila i dok je vozilo u garanciji.

Vezani članci