Auto testovi
23

Testirali smo Hyundai i20 1.4 MPi AT Brilliant

Piše: Elvir Zubović
Baš kada nam se učinilo da je Hyundai posustao sa ofanzivom novih modela stigao je novi i20. Ovaj put "novi" zaista to i znači. Hyundaijev gradski kompakt osim imena ne dijeli ništa drugo sa svojim prethodnikom. Dobro da je tako, jer sada stoji ponosno među ostalim evropskim modelima u ovoj klasi. I ne samo to, nego se po mnogočemu izdiže iznad njih.

Recept koji se pokazao itekako uspješnim kod vrlo popularnih i30 i ix35 Hyundai je odlučio primjeniti i na svom i20. Kako je prethodni model ipak zaostajao za konkurencijom, kako tehnološki tako i estetski, Hyundai je odlučio napraviti ne jedan korak naprijed, nego njih barem tri.

Tako je i20 stigao na potpuno novoj platformi, duži niži i širi, što već u startu obećava dobar izgled ali i dobru ponudu prostora. Prve vijesti da je Hyundai napravio zaista odličan posao pristižu u vidu nagrada za dizajn, ali i pobjeda na nuporednim testovima. Jednaku pažnju novi i20 privlači i na cesti, pa smo se uvjerili kako zaista privlači poglede prolaznika, možda više nego ijedan Hyundai prije njega.

Zasluga je to zaista uspješnog dizajna sa elementima koji su ujedno provjereni ali i dovoljno originalni, poput oštrih linija velike maske, velikih svjetala modernog oblika i sa LED tehnologijom, kao i zanimljivog rješenja C nosača krova koji nastavlja liniju bočnih stakala do zadnjeg vjetrobrana.

Sviđa nam se: ponuda prostora, kvalitet izrade, vozne osobine...

Jedan od najvećih argumenata koji mu idu u prilog je ponuda prostora i praktičnost. Uz znatno veću karoseriju još važniji je rast međuosovinskog rastojanja za 45 mm. To je dizajnerima i inžinjerima dalo dovoljno prostora da u i20 upakuju jednu od najprostranijih i najpraktičnijih kabina u klasi.

Pametno iskorišten prostor svakako najbolje ističe prtljažnik. Zapreminom od čak 326 litara ne mogu se pohvaliti ni neki kompakti iz više klase. Pravilnih bokova i sa dvostrukim dnom zadovoljiće i porodične potrebe na putovanjima, pa tako dodatno širi krug svojih potencijalnih kupaca. Jedino bi utovarni rub mogao biti nešto plići, jer to ne bi negativno utjecalo na dizajn ali bi značajno olakšalo utovar težih predmeta.

Na zadnjem sjedištu moguće je smjestiti i tri putnika, zahvaljujući prilično ravnoj podnici i dovoljoj količini prostora za noge. U svakom slučaju za dva putnika će biti sasvim dovoljno prostora i komfora čak i na dužim putovanjima. Široka karoserija novog i20 pokazuje svoje prednosti u unutrašnjosti jer zaista ne vlada osjećaj skučenosti kao što je to inače slučaj u autima ove klase. Na prednjim sjedištima jednako je ugodno i prostrano, dok posebnu pohvalu zaslužuju sjedišta kod kojih je napravljen odličan kompromis mekoće i udobnosti sa odličnim bočnim držanjem tijela.

Veliki napredak donosi i samo uređenje unutrašnjosti. Materijali su sada znatno ugodniji i kvalitetniji, dok završa obrada nije predstavljala problem ni u prethodnoj generaciji. Centralna konzola je logično rasporešena i blago zakrenuta prema vozaču, dok su komande i ergonomija poznati sa ostalih Hyundija aktuelne generacije. Pohvalno je što se Hyundai potrudio da sada ponudi i nešto bogatiji izbor uređenja unutrašnjosti, pa se i20 može dobiti i u dvobojnoj kombinaciji unutrašnjosti, kao na testnom modelu, što boravak u automnobilu čini nešto ugodnijim.

Ne sviđa nam se: automatski mjenjač dugih prenosa i sa samo četiri stepena prenosa, ...

Odličan izgled i prostrana i kvalitetna unutrašnjost postavili su sada visoke standarde, pa bi novi i20 morao biti jednako dobar i u vožnji, mnogo bolji od prethodnika u svakom slučaju. Za prvo upoznavanje poslužio je snažniji benzinski motor u ponudi, a ujedno ovaj 1,4-litarski atmosferski benzinac sa 100 KS definitivno preporučljiviji izbor ako birate među ponudom benzinskih motora. Na žalost, kako je testni Hyundai i20 bio opremljen skoro svime što se nalazi na listi opcija za ovaj model, tako je dobio automatski mjenjač koji je u mnogome pokvario percepciju vožnje i dinamike. Naime, riječ je o "automatiku" prilično zastarjele koncepcije i s samo četiri stepena prenosa. Zbog toga su njegovi prenosni odnosi izuzetno dugi te direktno utiču na performanse ali i ukupnu dinamiku vožnje.

Približno uporediva konkurencija za Hyundai i20 1,4 MPi (100 KS) Brilliant - bez automatskog mjenjača (26.990 KM):
  • Citroen C3 1,6 PureTech (110 KS) Exclusive - 31.480 KM
  • Opel Corsa 1.4 Turbo (100 KS) Cosmo - 26.736 KM
  • Peugeot 208 1.6 VTi (120 KS) Allure - 28.928 KM
  • Renault Clio TCe90 (90 KS) Dynamique - 25.537 KM
  • SEAT Ibiza 1.2 TSI (105 KS) Style - 25.949 KM
  • Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i (99 KS) Sport - 30.061 KM
  • Mazda 2 G90 (90 KS) Revolution - 34.800 KM
  • Škoda Fabia 1.2 TSI (110 KS) Style - 26.993 KM
  • Volkswagen Polo 1.2 TSI (110 KS) Highline - 28.449 KM

(cijene iz aktuelnih cjenovnika sa zvaničnih internet stranica u BiH)

Srećom, benzinskih 100 KS se dovoljno dobro nosi sa skoro 1,2 tone teškim kompaktom, ali problem pravi skromnih 135 Nm okretnog momenta, što znači da ćete u dinamičnijoj vožnji održavati okretaje u visokom radnom području. to odnosi ne baš ugodnu buku i povećanu potrošnju. Srećom novi i20 je sada dosta bolje zvučno izolovan, pogotovo u bagatijim paketima opreme koji dolaze uz dodatne zvučne obloge motornog prostora.

Uz promišljenu i elastičnu vožnju ovaj motor bi mogao biti dovoljno štedljiv, ali opet sa ovim automatskim mjenjačem to nam je bio malo teži zadatak, pa se prosjek na našem testu penjao i do 10 l/100 km. Još jedan argument da je ovaj automatik zaista nužno zlo za kupce kojima potreban iz opravdanih razloga.

Vozne osobine novog i20 su odlično izbalansirane između udobnosti i sigurnog držanja ceste. Širi trag točkova i niže težište donijeli su novu dozu povjerenja koje i20 ulijeva u brzim prolascima kroz zavoj, pa može biti i zabavan. Ipak, to mu nije namjena, jer su udobnost i sigurnost na prvom mjestu, a to sada i20 odrađuje sa uzornim ocjenama i uz vrlo predvidljivo ponašanje.

Dostojan titule bestsellera

Uz zaista veliki napredak i neke očite prednosti koje odonosi u poređenju sa starosjediocima poput Clia, Pola ili Fabije novi i20 je uspio odlično odigrati i na polju uloženog i dobivenog, koje je u večini slučajeva i presudno. Iako ovako potpuno opremljeni i skoro najskuplji modeli iz cjenovnika nisu dobar orjentir, činjenica je da i pri poređenju najjefitnijih modela u cjenovniku većina karti idu "na ruku" Hyundaija i20.

Uz uvjerljiv kvalitet izrade, raskošnu ponudu prostora, već poznato izdašne garancijske uslove I20 dolazi i sa vrlo bogatim paketima opreme. Već osnovni Economic paket opreme donosi elemente poput električno pokretanih stakala, zračnih jastuka i klima uređaja koji su kod nekih konkurenata na listi doplata. Razlika u cijeni postaje još i veća kada se analiziraju bogatiji paketi opreme, pa je očito da su u Hyundaiju zaista uložili veliki trud da sa novim i20 ponude kompletan paket na koji je teško naći prigovor.

Ustvari, jedino gdje i20 zaostaje je ponuda benzinskih motora. Iako je 1,4 MPi solidan, činjnica je da konkurencija nudi mnogo sposobnije i štedljivije turbobenzince, pa i20 jednostavno žudi za jednim "mini turbakom".

Uprkos lošem stanju tržišta novih automobila u BiH, činjenica je da je upravo Hyundai jedna od rijetkih marki koja održava koliko toliko dobre prodajne rezultate. To se prije svega može zahvaliti vrlo popularnim modelima i30 i ix35, a od sada je jasno da će im društvo praviti i novi i20. Jednostavno nema razloga da ne bude tako.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Hyundai i20 1.4 MPi 4AT Brilliant Cijena osnovnog modela: 19.990 KM Cijena testnog modela: 28.900 KM (sa akcijskim popustom)

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, benzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.368 ccm. Maksimalna snaga 73,6 kW – 100 KS pri 6.000 obr/min. Maksimalan obrtni moment 134,4 Nm pri 3.500 obr/min. Četiri ventila po cilindru.

Prijenos snage: Pogon na prednje točkove. 4-stepeni automatski mjenjač. Felge prečnika 16 inča, gume dimenzija 195/55 R16. Gume na testnom automobilu: Continental ContiWinterContact TS850.

Šasija: Prednji ovjes - McPherson. Zadnji ovjes - uzdužna ramena povezana torzionom osovinom. Električni servoupravljač. Disk kočnice na prednjoj osovini, doboš kočnice na zadnjoj osovini.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 13,2 s. Maksimalna brzina - 170 km/h. Potrošnja na testu – od 8,9 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 9,2 l/100 km, na otvorenoj cesti 5,3 l/100 km, kombinovano 6,7 l/100 km. Emisija CO2 155 g/km.

Dimenzije: Dužina - 4.035 mm. Širina - 1.734 mm. Visina - 1.474 mm. Međuosovinski razmak - 2.570 mm. Zapremina prtljažnika od 326 do 1.042 litara sa preklopljenim zadnjim sjedištima po VDA normi. Masa praznog automobila - 1.154 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 50 lit.

Serijska oprema testnog automobila: DLX centralna konzola sa pretincem i naslonom za ruku, TPMS – Sistem kontrole pritiska u gumama (low line), zračni jastuk za vozača i za suvozača sa mogućnošću isključenja, dva bočna zračna jastuka sa zračnim zavjesama, ABS, progresivni servo uređaj upravljača, centralno zaključavanje, sigurnosne brave nazad, upozorenje o vezivanju pojaseva za sve putnike, predzatezači sigurnosnih pojaseva, immobilizer elektronska blokada motora, grijanje zadnjeg stakla, treće stop svijetlo, vanjske ručice vrata i ogledala u boji karoserije, uređaj za pranje brisanje zadnjeg stakla, el podizači prednjih prozora, utičnica 12 V naprijed, držači za čaše naprijed, podešavanje vozačevog sjedišta po visini, djeljivo zadnje sjedište (60:40), standardizovane kopče za dječija sjedišta (ISO FIX), zadnje svjetlo za maglu, svjetlo u prtljažnom prostoru, indikator promjene stepena prenosa mjenjača (samo ručni mjenjač), digitalni sat, putni kompjuter, četiri zvučnika (naprijed i nazad) i dva visokotonska zvučnika, podešavanje upravljača po visini i dubini, stakla boja-tonirana, el. podešavanje i grijanje vanjskih ogledala, automatski klima uređaj, RDS Radio + CD + MP3, Bluetooth, USB i iPOD priključak, pretinac sa rashladnom funkcijom, ALARM + daljinsko upravljanje centralnom bravom, obloge sjedišta platno (GLS), pokazivač vanjske temperature, ukrasni poklopci točkova, pokrov prtljažnog prostora, el. prednja stakla sa zaštitom od uklještenja, podešavanje sigurnosnih pojaseva po visini, aero metlice prednjih brisača, komande za audio uređaj na upravljaču, pepeljara i upaljač, džepovi prednja sjedišta-leđna strana, izolator poklopca motora, mrežica u prtljažnom prostoru, svjetlo za čitanje mape sa pretincem za sunčane naočale, svjetla za maglu, kontrola za osvjetljenje komandne table, pokazivači smjera integrisani u vanjskim ogledalima, pomoćni rezervni točak, ESP – Elektronički program stabilnosti sa: HAC – Hill Assist Control, VSM – Vehicle Stability Management, Emergency Stop Signal, kožom presvučeni upravljač i ručica mjenjača, zadnji parking senzori, 16“ Alu Felge 6.0J*16 i Gume 195/55 R16, automatsko otključavanje vrata prilikom sudara, automatsko zaključavanje vozila u vožnji, el. preklapanje vanjskih ogledala, automatska regulacija paljenja prednjih svjetala, maska hladnjaka sa okolnim hromiranim detaljima, tempomat (Auto Cruise Control ), unutrašnje ogledalo sa fotoćelijskom zaštitom, donji zaštitni poklopac – ispod motora, zadnja LED svjetla, kutija u prtljažnom prostoru ispod poklopca –organizer, zaštitne zavjesice za blato 4X, LED Bi funkcionalna prednja svjetla, zatamnjena stakla iza prvog reda sjedišta, el. podesiva zadnja stakla, Supervision komandna tabla, termoplastična obloga unutrašnjosti, bočne zaštite na vratima (blato).

Dodatna oprema na testnom automobilu: Automatski mjenjač s četiri stepena prenosa - 2.000 KM, Metalik boja karoserije - 500 KM.

Garancije: 5 godina ili 100.000 pređenih kilometara. 5 godina garancije mobilnosti na teritoriji Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Srbije i Crne Gore u slučaju nepredviđenih poteškoća s vozilom. Pravo jednom godišnje na besplatan kontrolni pregled vozila u trajanju od 30 minuta prema Hyundai kontrolnoj listi u toku 5 godina redovnog servisiranja vozila i dok je vozilo u garanciji.