Testovi
7

AUTO TEST / Mercedes-Benz C180 Coupe: Pozeraj

Piše: Elvir Zubović
Foto: E. Z./Klix.ba
Posljednja generacija Mercedesove C-Klase prisutna je već neko vrijeme, te je potvrdila svoju snažnu poziciju u segmentu kompaktnih premium limuzina. Ipak, nedostajo je elegantni kupe za one koji bi uz sve prednosti C-Klase ipak voljeli i dozu posebnosti i dinamičnosti. Isprobali smo zanimljivo konfigurisani C Coupe sa najslabijim benzinskim motorom i gotovo najbogatijim sportskim paketom opreme.

Iako kupei ne čine važnu stavku u ukupnim prodajnim rezultatima, premium marke poput Mercedes-Benza sebi ne mogu dozvoliti da u svakoj klasi nemaju adekvatan kupe. C-Klasa nije izuzetak, niti treba biti. Pored toga što izgleda posebno i privlačno C Coupe je u suštini i praktičan 2+2 kupe sa poprilično prostranim prtljažnikom. Dakle, spreman za putovanje u stilu.

Uz dodatni AMG line paket kao na ovom C Coupeu i prepoznatljivu srebrnu boju privlačenje pažnje je opravdano i neizbježno. U Mercedesu su uvijek znali napraviti elegantan i lijep kupe. C Coupe je uz sportske dodatke, "tečnu" liniju krova i prepoznatljiva stop svjetla koja sada ima svaki Mercedes sa prefiksom Coupe je zaista poseban, i izgleda čak i skuplje i prestižnije nego što on to zasta jeste.

Gotovo potpun sportista

Ako zanemarimo vrhunski C63 AMG koji je pogonjen moćnim 4,0-litarskim V8 biturbo motorom, ostatak game C Coupea više je fokusiran da ponudi prepoznatljiv spoj komfora i luksuza uz vrlo dinamične performanse. Ipak, uz vrlo opsežan AMG paket kao na testnom modelu lako se zanijeti i zamisliti ga u ulozi beskompromisnog sportiste.

Nije to samo zbog upečatljivog sportskog izgleda, C Coupe sa AMG paketom je osjetno "tvrđi" i direktniji, bolje i oštrije koči, a izvrsni 7G Tronic Plus mjenjač "šalta" u treptaju oka.

Ipak, kako bi demonstirirao svoju raznovrsnost ponude Mercedes je ovako opremljen C Coupe ponudio i sa osnovnim benzinskim motorom. Dakle, četiri cilindra, 1,6 litara radne zapremine i 156 KS. Preskromno za kupe koji izgleda ovako agresivno? Vjerovatno da, ali tržište pokazuje da nije zanemariv broj kupaca koji žele sportski opremljen auto, ali ih ne zanima ili im ne treba pretjerano snažan motor. Za njih ovakav C Coupe je idelan, za ostale baš i ne.

Iako je riječ o vrlo naprednom i modernom motoru koji je dobio treću generaciju direktnog ubrizgavanja goriva u cilindre koje omogućava višestruko i varijabilno ubrizgavanje goriva unutar jednog radnog takta, što omogućava izuzetnu efikasnost i odlične performanse, i dalje je riječ o osnovnom motoru u ponudi, te i očekivanja trebaju biti u skladu sa tim.

Zaista, u vožnji je ovaj motor vrlo tih i uglađen, a po potrebi i vrlo štedljiv. Ipak, kada smo poželjeli isprobati i sportsku stranu ovog C Coupea, potvrdilo se da ovaj motor nije na nivou zadatka. Jednostavno, vrlo brzo mu ponestaje daha, te ukupne performanse, od ubrzanja i međuubrzanja do održavanja više brzine kroz zavoje izgledaju naporno, kako za motor tako i za vozača. Ujedno, inače odlični 7G mjenjač se sa ovim motorom "muči" da nađe idealan stepen prenosa, pa će zbog manjka snage vrlo često nepravoremeno izmjeniti stepen prenosa.

Jasno, ovako snažne kočnice i ovako tvrd ovjes su jednostavno predimenzionirani za perormanse C180 motora, pa je logičan zaključak da je dobro opremljen C180 Coupe sa standardnim ovjesom mnogo logičniji izbor. A uvjereni smo da će svima biti jednako atraktivan kao i ovakav sa AMG line paketom.

Ukratko, ako želite uživati u dinamičnoj vožnji trebali bi izabrati drugi motor. Ako vam je bitan primarno sportski izged, a uglavnom volite opušteno krstariti onda bi ovaj motor mogao biti idealan.

Ugodno kao u prvoj klasi

Sve koje će C Coupe privući prvenstveno svojim komforom i luksuzom, ali i izgledom koji jasno preslikava luksuzni i znatno skuplji Coupe S-Klase istovremeno će privući visokokvalitetna i ugodna unutrašnjost.

Poznato okruženje uz odlična sportska sjedišta i sportski položaj iza upravljača svako će se svima svidjeti. Visoka linija bočnih stakala, lakirana centralna konzola, "debeli" sportski upravljač i kvalitetni materijali i koža na svakom centrimetru kokpita demonstriraju na najbolji način kako treba izgledati jedan premium kupe. Ovako opremljen C Coupe ničim ne zaostaje od većih i skupljih Mercedesovih kupea, čini nam se da je jedina razlika u proporcijama. U tom kontekstu C Coupe izgleda kao odlična prilika.

Prepoznatljivo uređenje kokpita i ovdje demonstrira dobru ergonomiju, a kao i kod ostalih modela i ovdje nam se centralno smješteni "tablet" infotainment sistema čini nespretno smještenim, te definitivno narušava eleganciju linija centralne konzole.

U svakom slučaju vozač i suvozač će uživati u svakoj vožnji ovako opremljenog C Coupea, a zahvaljujući pametnom dizajnu čak ni putnicima na zadnjim sjedištima neće biti neugodno. Jasno, zbog kupeovske linije krova visočiji putnici neće se moći baš ugodno smjestiti, ali ostali bi mogli putovati i na duže ture.

Luksuz i posebnost na cijeni

Ovakav C Coupe daleko je od osnovnog modela, iako je pokretan osnovnim i najslabijim motorom. Jasno je da ovako bogata i ekskluzivna oprema sa sobom nosi i pozamašnu cijenu. Skoro 90 hljada maraka za elegantan ali i praktičan kupe iz Mercedesa njihovim stalnim mušterijama možda, sa naglaskom na možda, i neće zvučati pretjerano skupo.

Koliko god nam se kombinacija gotovo najbolje i naglašeno sportske opreme sa relativno slabim turbobenzinskim motorom činila nelogičnom i neprimjerenom, ako malo zastanemo i pogledamo tržište lako je spoznati da ovakav "paket" nije toliko nelogičan. Sportski i kvazisportski paketi opreme se nisu nikada bolje prodavali, pa skoro svaki proizvođač pod nekim imenom tipa "gt line", "sport line" ili "amg line" nudi mogućnost kombinovanja sportskih sjedišta, podvozja, kočnica i sličnog u kombinaciji sa motorima kojima takvo nešto zaista ne treba niti mogu to iskoristiti. Razlog? Pozeraj je odavno postao itekako cjenjen. Nije bitno što auto nije sportski niti što njegov vozač vjerovatno i ne voli dinamičnu vožnju. Bitno je da to tako izgleda.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Mercedes-Benz C 180 Coupe Cijena osnovnog modela: 63.201 KM Cijena testnog modela: 87.892 KM

Motor: 4-cilindrični, redni, turbobenzinski, smješten naprijed uzdužno, direktno ubrizgavanje goriva u cilindre, maksimalna snaga 115 kW (156 KS) pri 5.300 okr/min, maksimalan okretni moment 250 Nm pri 1.200 - 4.000 okr/min.

Prijenos snage: Pogon na zadnje točkove, 7-stepeni automatski mjenjač sa dvostrukim kvačilom, aluminijske felge prečnika 18 inča.

Kočnice naprijed - perforisani samoventilirajući diskovi sa četveroklipnim čeljustima, nazad diskovi. ABS i elektronska raspodjela kočne sile.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 8,5 s. Maksimalna brzina - 225 km/h. Potrošnja na testu – 8,2 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 7,2 l/100 km, na otvorenoj cesti 5,0 l/100 km, kombinovano 5,8 l/100 km. Emisija CO2 135 g/km.

Dimenzije: Dužina – 4.417 mm. Širina - 1.804 mm. Visina - 1.494 mm. Međuosovinski razmak - 2.699 mm. Prtljažnik – 400 litara. Težina praznog vozila – 1.475 kg.

Dodatna oprema na testnom automobilu: Metalik boja, ECO start stop funkcija, dvije vidljive izduvne cijevi, TIREFIT set, DYNAMIC SELECT, AMG Line Interieur, AMG prostirači, sklopivi nasloni zadnih sjedala, ukrasni detalji aluminijum, paket unutarnjeg osvijetljenja, AMG Line Exterieur, dijamant gril, AGILITY CONTROL podvozje, selektivno prigušenje udara, AMG STYLING, 18-inčni AMG točkovi od lakog metala, paket ogledala, automatsko zatamnjenje unutarnjeg i vozačevog ogledala, vanjska ogledala električno sklopiva, osvijetljenje okoline u vanjskim ogledalima, ljetne gume, instrument tabla i gornji dio obloge vrata ARTICO koža, aktivni poklopac motora za zaštitu pješaka, direktno upravljanje, aktivni park asistent, PARKTRONIC, COLLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, paket za pušača, kišni senzor, priprema za Garmin MAP PILOT, Garmin MAP PILOT, 7G TRONIC PLUS automatski mjenjač, Tempomat, Touchpad, RDK kontrola pritiska u gumama, Audio 20 CD, THERMATIC automatski klima uređaj, LED svjetla, zatamnjena bočna zadnja i zadnje staklo, grijanje prednjih sjedala, KEYLESS GO start funkcija, EU6 Standard.

Garancije: 2 godine bez ograničenja pređenih kilometara. Uključen ISP integrisani servisni paket za 100.000 km ili 5 godina.