TDI je nezasit kilometara
100

Španci kažu da nećete preći 1.000 km za manje novca kao s Volkswagen Golfom 8 2.0 TDI

A. M.
Foto: Volkswagen
Golf je jedan od rijetkih aktuelnih modela koji vas tjera na razmišljanje da vam možda ne treba SUV i da su hibridi odlični, ali kada morate putovati svijetom, stari dobri dizel je nenadmašan izbor. Španci su napravili veliki test gdje su zaključili da im trebalo svega 68 eura za 1.000 kilometara puta.
Savršen izgovor za test Golfa 8.5 bila je ruta od ukupno 1.500 kilometara na relaciji Madrid-Barcelona-Madrid. A ako je postojao idealan motor za ovaj izazov, bio je to 2.0 TDI od 150 KS.

Uprkos lošem periodu za dizele u Evropi, Golf TDI nastavlja da dokazuje svoju vrijednost na dugim putovanjima. Njemački kompakt je dokazao još jednom da ostaje mjerilo za ravnotežu, udobnost i svestranost i nakon 50 godina postojanja. Njegova potrošnja goriva i krajnji trošak iznenađuju vlasnika.

Svjedočimo da tržištem dominiraju SUV-ovi i elektrifikovani modeli. Suprotno tome, test dizelskog Golfa, koju su realizovali novinari portala motor.es nije ništa drugo već znak samopouzdanja. Ne treba vam visok automobil da biste udobno putovali, već 50-godišnjak s prosječnim prtljažnikom i dokazanim upravljanjem.

Osvježen, ali nezasit kilometara

Aktuelni Golf 8.5 ima suptilne, ali efektne promjene. Tu je novi branik, moderniji svjetlosni potpis s LED farovima koji sada imaju IQ.Light Matrix tehnologiju (opcija). Unutra, pored novog softvera i većeg ekrana multimedijalnog sistema, cijenimo novi volan s fizičkim tipkama i bez piano ukrasa, te digitalni displej koji je, iako već sveobuhvatan, sada lakše prilagoditi za prikaz informacija koje želimo.

Glavna zvijezda je naravno dizelski motor. Prva stvar koja vas iznenadi kod ovog TDI motora je njegova prefinjenost. Čak i kada je hladan, vibracije su minimalne, a zvuk je znatno prigušen u kabini. Pri brzinama na autoputu, to je praktično neprimjetno, i to je jedna od najvećih vrlina udobnosti vožnje ovog dizel Golfa. Izolacija na cesti čini da se osjećamo mnogo sporije nego što se čini, a ako niste oprezni, mogli biste lako prekoračiti zakonsko ograničenje brzine, upozoravaju španski novinari.

Ali najbolji dio dolazi kada pritisnete papučicu gasa, jer je osjećaj nevjerovatno iznenađujuć. Očigledno, ne govorimo o performansama sportskog automobila, ali primjećujete 90 Nm obrtnog momenta više (ukupno 340 Nm) nego kod njegovog benzinskog oponenta, 1.5 TSI motora od 150 KS sa "samo" 250 Nm.

Ovaj dodatni obrtni moment, koji je posebno primjetan pri niskim obrtajima, daje performanse koje su nam potrebne za agilan i dinamičan paket za lagan izlazak iz kružnog toka, sigurno preticanje ili reagovanje bez oklijevanja u bilo kojoj situaciji.

Dizel žustro vuče ka vrhu obrtaja bez gubitka smirenosti, a to čini prenoseći mehaničku čvrstoću. Ne teži uzbuđenju, niti šasija ima sportsku čvrstoću, ali ulijeva povjerenje. A najbolje od svega je što čak i kada ga pritisnete u određenim situacijama, potrošnja goriva ostaje ekonomična.

Potrošnja i trošak s druge planete

Jedna od najvećih prodajnih prednosti dizelaša oduvijek je bila njegova efikasnost. I ovdje se Golf 2.0 TDI graniči s apsurdnim. Ukupna prosječna potrošnja goriva na testu nakon 1.500 km iznosila je 4,8 l/100 km, što je već impresivna brojka za kompaktni automobil sa automatskim mjenjačem od 150 KS, s obzirom na vrućinu od preko 35°C, stalnu upotrebu klima uređaja, te gužve i zastoje u saobraćaju na putu.

To je efikasnost koju je teško usporediti s drugim ekvivalentnim motorima. A najbolji dio je cijena utroška goriva. Od testnih 1.500 km, prvih 1.000 km je pređeno s lakoćom sa samo jednim rezervoarom (50 litara). Cijena tih 1.000 kilometara koštala je oko 68 eura (uz prosječnu cijenu dizela od 1,35 eura). Na cijelom testu potrošeno je oko 75 litara dizela, što je u prevodu malo iznad 100 eura za 1.500 kilometara. Ovo su brojke kojima treba skinuti kapu.

Naravno, moderni dizel motori nisu za svakoga. Propisi o zaštiti okoliša zahtijevaju da uključuju sisteme poput AdBlue-a, filtera čestica s njihovom regeneracijom i EGR-a, što ih čini manje idealnim za gradsku vožnju. U okruženju semafora, kružnih tokova i saobraćajnih gužvi, što bi vlasnici dizela trebali izbjegavati, 2.0 TDI će potrošiti oko 6,5 litara na 100 km.

Dizel je nenadmašan za dalja putovanja

Dizel je demoniziran posljednjih godina. I da, istina je da postoje bolje opcije za vožnju u gradu. Ali za one koji prelaze mnogo kilometara godišnje, 20.000 km ili više na godišnjem nivou, dizel motori ostaju nepobjedivi. A jedan od njegovih najboljih primjera je 2.0 TDI. Nudi snagu, odaziv, udobnost i, prije svega, vrlo nisku potrošnju goriva.

Golf 8.5 2.0 TDI je, stoga, automobil sinonim za ravnotežu. Zreo, praktičan model s dovoljno prostora za par s djetetom s prtljažnikom od 381 litar, vrlo efikasan i s poboljšanjima u odnosu na prethodnika. Automobil koji vas tjera na razmišljanje da vam možda ne treba SUV za sve i da su hibridi odlični, ali kada morate putovati svijetom, stari dobri dizel je nenadmašan izbor.