Stigla deveta generacija
311

Volkswagen predstavio novi Passat, razvija do 268 KS

D. B.
Volkswagen je zvanično predstavio devetu generaciju modela Passat.

Passat je drugi Volkswagenov najprodavaniji model, odmah iza Golfa, ali ispred legendarnog modela Beetle. Otkako se pojavio na tržištu 1973. godine, Volkswagen je prodao više od 30 miliona primjeraka Passata. Novi B9 je dostupan isključivo kao karavan, jer je sedan zvanično "mrtav".

Model je zasnovan na unaprijeđenoj MQB Evo platformi koju dijeli s nadolazećom novom generacijom Tiguana i redizajniranim Golfom osme generacije. Passat Variant je značajno veći od osme generacije modela, dug je 4.917 mm, širok 1.852 i visok 1.505 mm, što znači da je duži za 144 i širi 20 mm, dok je visina ostala ista i iznosi 1.506 mm. Što se tiče međuosovinskog rastojanja, ono je duže za 50 mm i iznosi 2.841 mm.

Dizajn nije revolucionaran, no ne može se reći da je riječ samo o evoluciji jer postoje neke značajne promjene koje su inspirisane električnim ID modelima. ID.7 Variant izgleda više futuristički, no sličnosti su itekako uočljive. Izgled eksterijera ovisi o paketima opreme, a to su Passat, Business, Elegance i R-Line. U ponudi su felge veličine do 19 inča, a tu su i novorazvijena matrix LED prednja svjetla te dinamična stražnje LED svjetla, gdje se nalazi i osvijetljena linija koja ih povezuje.

Unutrašnjost je značajno drugačija u odnosu na prethodnu generaciju, a VW je eliminisao većinu fizičkih dugmadi. Gotovo svim dostupnim funkcijama pristupa se putem 12,9-inčnog ekrana osjetljivog na dodir. Uz doplatu će biti moguće dobiti veći 15-inčni ekran. Potpuno digitalna 10.25-inčna instrument tabla je standardna, tako da više nema analognih brojčanika.

Pomijeranjem ručice mjenjača na upravljački stub, inženjeri su oslobodili prostor između sjedišta za pohranjivanje sitnica, baš kao što je slučaj kod modela ID.7. Poznata je i nova ručica na lijevoj strani za kontrolu pokazivača smjera i brisača. Udobnost za vozača i suvozača se povećava odabirom novih sjedišta s funkcijom grijanja, hlađenja i masaže te podešavanja na 14 načina.

Prostora za noge je osjetno više, a zapremina prtljažnika je povećana za 40 litara na ukupno 690 litara. Spuštanjem stražnjih sjedišta se zapremina povećava na 1.920 litara, što je povećanje za 140 litara u odnosu na stari Passat Variant.

Ponuda motora je bogata i prvi put uključuje blagu hibridnu verziju. Riječ je o 1,5-litarskom eTSI motoru s tehnologijom deaktivacije cilindara, koji razvija 148 KS. Tu je i veći 2,0-litarski TSI motor koji isporučuje 201 KS na perdnje točkove, kao i njegova snažnija verzija sa 261 KS i 4Motion pogonom na sva četiri točka.

Ljubitelji dizela mogu odabrati 2,0-litarski TDI motor snage 121 i 148 KS s prednjim pogonom te 190 KS sa stražnjim pogonom. Sve benzinske i dizelske opcije uparene su sa sedmostepenim automatskim mjenjačem.

Novi Passat se može kupiti i s plug-in hibridnim pogonom, a iz Volkswagena kažu da je riječ o eHybrid modelima. Osnovna varijanta razvija 201 KS i 350 Nm obrtnog moemnta, a snažnija isporučuje 268 KS i 400 Nm i to je najsnažniji Passat koji se može kupiti. Ova dva plug-in hibrida koriste 1,5-litarski TSI motor uparen sa 6-stepenim DSG mjenjačem i 19,7 kWh baterijom koja osigurava 100 kilometara električnog dometa.

Nova generacija modela podržava DC brzo punjenje snage do 50 kW, a baterija se od 10 do 80 posto napuni za oko 25 minuta. S potpuno napunjenom baterijom i punim rezervoarom goriva od 45 litara, domet iznosi 1.000 kilometara.

Deveta generacija Passata će biti izložena na sajmu u Minhenu naredne sedmice, a prodaja počinje u prvom kvartalu 2024. godine. Model se neće proizvoditi u Njemačkoj, nego u Bratislavi u Slovačkoj uz novu Škodu Superb. Za razliku od Passata, Superb zadržava i liftback karoserijsku izvedbu.