Detaljne informacije
52

FOTO / Clio Renaultsport 200 Turbo - magija se nastavlja

Klix.ba
Uoči predstojećeg sajma automobila u Ženevi iz Renaulta su stigle detaljne službene informacije o novom Cliu R.S. kojim će u Renaultovom sportskom odjelu nastojati da zadrže tron u kompaktnoj "hothatch" klasi.

Čini se kako je definitivno prošlo vrijeme atmosferskih benzinskih motora iz kojih se izvlačilo natprosječno mnogo konjskih snaga, pa sada i Clio R.S. pokreće 1,6-litarski turbo benzinski motor sa direktnim ubrizgavanjem. Pri 6.000 obr/min motor razvija maksimalnih 200 KS, a 240 Nm obrtnog momenta, što je za 25 Nm više u odnosu na ono što je nudio Clio R.S. prethodne generacije, na raspolaganju je u režimu od 1.750 do 5.500 obr/min. 36 kilograma lakši od svog prethodnika, Clio R.S. od 0 do 100 km/h stiže za 6,7 sekundi, a maksimalna brzina iznosi nešto preko 230 km/h.

Iza naziva "Efficient Dual Clutch" krije se 6-stepeni mjenjač sa dva kvačila, po uzoru na čuveni Volkswagenov DSG, uz koji se nude poluge za „šaltanje“ brzina smještene ispod upravljača. Clio R.S. je prvi produkcijski automobil koji je dobio hidrauličku kontrolu kompresije amortizera, što je do sada bila privilegija vrhunskih rally automobila. Tu su i nanovo kalibriran sistem upravljanja, 10 odsto čvršći stabilizatori i kočni diskovi većeg prečnika: 320 umjesto 312 milimetara.

Clio R.S. vozaču nudi tri radna moda: Normal, Sport i Race. Ako vozač odabere treću opciju, ostaje bez ESC-a i ASR-a, ali uz "Launch Control", elektronsku blokadu diferencijala, reprogramiranje rada motora i mjenjača, uz potpuno preuzimanje kontrole nad radom mjenjača, Clio R.S. postaje ozbiljan kandidat za najbolja vremena na trkalištu. Vrijeme gdje će dobro doći usluga instalirane telemetrije (R.S. Monitor). I to nije sve. Uz opcionu „cup šasiju“ Clio R.S. niži je za dodatnih 3 milimetra, a šasija je kruća za dodatnih 15 odsto. Još direktniji upravljač „komanduje“ Dunlop Sport Maxx gumama na crnim 18-inčnim felgama pod kojima se jasno mogu vidjeti crvena kočna kliješta. Svidjelo se to nekome ili ne, novi Clio R.S. nudi se samo u varijanti sa petero vrata.

Uz adekvatne aerodinamičke dodatke i dvostruki završetak izduvnih cijevi, na 17 ili 18-inčnim felgama, Clio R.S. jasno pokazuje kakvom društvu pripada. U ponudi je pet boja karoserije. Poput svojih plemenitih prethodnika i novi Clio R.S. stiže iz Renaultsport pogona smještenih u Dieppeu (Francuska).