Testovi
1

FOTO+VIDEO / TEST: Renault Clio Dynamique Energy dCi 90

Piše: Elvir Zubović
(Foto: E. Zubović/Klix.ba)
Kada su svi odlučili da je "downsizing" u trendu i kada su svoje gradske kompakte počeli smanjivati, Renault je odlučio uraditi suprotno. Novi Clio je tako dodatno narastao i postao najveći u klasi. Ipak Renault tu nije stao, Clio je u svojoj četvrtoj generaciji definitivno donio najviše novosti.

Iako je svaka generacija Clia bila važna, čini nam se da ova četvrta, koja dolazi u vrijeme kada Renaultu kao i većini proizvođača ne cvijetaju ruže, ima zaista posebnu važnost. Kako je dobio zadatak da izvede marku na put uspjeha i pozitivnog poslovanja onda i ne čudi zašto je četvrti Clio doslovno nakrcan detaljima koje ne bismo očekivali niti u Cliu niti u bilo kojem drugom automobilu ove klase. Ipak, ako uspije oporaviti prodaju Renaulta, to će se sve itekako isplatiti. Vjerujem da o suprotnom efektu u Renaultu ne žele ni misliti.

Clio nikada nije bio atraktivniji Prva radikalna izmjena koju je donio četvrti Clio je njegova karoserija. Po prvi put Clio će se nuditi samo u verziji s pet vrata, čak i u Renault Sport verziji. Ipak, oni koji vole izgled trovratnog auta neće ostati razočarani. Dizajn pod palicom Laurensa van den Ackera između ostalog donio je i ručke zadnjih vrata skrivene u C nosaču krova, što uz vrlo široka zadnja "ramena" čini da će većina putnika otvoriti prednja vrata i tražiti gdje se preklapaju prednja sjedišta za ulazak nazad.

Iako je Clio porastao za 36 mm u odnosu na prethodnika, te iako je među najvećima u klasi, on je i dalje kompaktan gradski auto. Uz odličan dizajn taj utisak ostavlja i njegova visina koja je sada za 40 mm manja.

Iako je dizajn uglavnom stvar ličnog poimanja, novi Clio niko ne može proglasiti nezanimljivim. Tačnije, nikada jedan obični dizelski Clio nije privlačio više pogleda, ustvari privlačio ih je više nego Clio R.S. treće generacije. U Renaultu su uspjeli što su htjeli. Clio više nije gradski auto razigranog ali prosječnog izgleda. Pored njega sada Polo, C3 ili Corsa izgledaju zastarjelo i dosadno, a čak se i novi konkurenti poput 208-ice moraju boriti za pažnju pored Clia.

Pored potpuno novih dizajnerskih detalja kao što su svjetla, izraženi bokovi, LED svjetla u maski i neukusno predimenzionirani logotip Renaulta naprijed, Clio ovaj put privlači pažnju i opsežnim mogućnostima personalizacije. Tako oni koji se žele dodatno istaći mogu na svoj Clio dodati umetke u boji, kako na karoseriji, tako i unutra, a uz decentne i privlačne opcije tu su i one koje je teško nazvati umjerenima. Na testnom Clio tako je dodatni paket Trendy donio crvene detalje, koji na karoseriji izgledaju odlično i umjereno, ali unutra je crvenila ipak bilo previše. Srećom, sve je moguće prilagoditi ukusima, tako da zaista svaki Clio može biti vrlo poseban i originalan.

Razigran, ali skučen i nepregledan Ni unutra Clio ne podsjeća niti na jednog od svojih slavnih i uspješnih prethodnika. Sada Clio svakim detaljem želi pokazati kako je u potpunosti prilagođen svom vremenu. Iako je kokpit razigran i zanimljiv, ujedno je i maksimalno pojednostavljen. Prije svega zahvaljujući Medianav multimedijalnom sistemu koji je svojim 7-inčnim ekranom osjetljivim na dodir eliminisao potrebu za brojnim prekidačima i dugmićima. Teško je oteti se utisku da i pored ventilacijskih otvora centralna konzola izgleda poput neobično dizajniranog tablet računara. Iako postaje već naporno da bez ekrana osjetljivih na dodir ne možemo ući ni u mali gradski auto, činjenica je da se zbog njega u Cliu vozi ugodnije, a ujedno i ergonomija ne ispašta, naprotiv.

Instrumenti Clia također su potpuno novi, pa je i tu morao pokazati svoju savremenost. Pored toga što su zamišljeni s preglednom kombinacijom analognih i digitalnih pokazivača, instrumenti su možda i prejednostavni, do te mjere da je izostao pokazivač temperature rashladne teućine. Tu je samo plava "lampica" koja se ugasi kada motor dostigne radnu temepraturu.

Cijenu dobrog izgleda Clio je definitivno platio prostorom u unutrašnjosti. Tih 40 mm manje u visini se osjeti kada se prednja sjedišta pomaknu prema naprijed i kada vozač i suvozač zaista osjete blizinu krova. S druge strane, nova dužina uopšte se ne primjeti u unutrašnjosti. Zadnja sjedišta ne nude prostora koliko bi se očekivalo od vanjskih proporcija, iako se komfor nazad može svrstati u prosjek ove klase gdje vožnja sa četiri ili pet putnika i nije tako česta.

Da je zaista porastao Clio ustvari pokazuje u prtljažniku. Sa 300 litara zapremine u vrhu je klase, i zahvaljujući ravnim stranicama s lakoćom će poslužiti i za porodične potrebe. Iznenađuje i kvaliteta obloga u prtljažniku, s tim da je utovarni rub mogao biti i niži, a u svakodnevnoj upotrebi smeta sam smještaj unutrašnje ručke za zatvaranje prtljažnika zbog koje je položaj i pokret ruke pri zatvaranju neugodan i neprirodan.

Ne sviđa nam se: prostor na zadnjim sjedištima, preglednost, zvučna izolacija,

Uz osjećaj skučenosti i stvaran nedostatak prostora u kabini, Clio je danak dobrom vanjskom izgledu platio i u preglednosti. Iako smo od modernih auta navikli da ih je lakše parkirati sa senzorima nego pogledom kroz stakla, kod Clia je to ipak radikalno. Širina c nosača iz pozicije vozača izgleda nestvarno veliko, te je zadnji "mrtvi" ugao zaista neprihvatljiv. Zanimljivo je da su dizajneri ostavili mjesto za mali bočni prozor(čić), ali je on toliko mali da ga sama debljina unutrašnjih obloga u potpunosti zaklanja, pa vozač od njega nema nikakve koristi.

Dinamičan i okretan Kako je Clio naizgled postao potpuno drugačiji auto, pribojavali smo se da je izgubio svoje čari u vožnji. Neopravdano, jer Clio je ostao jedan od najupravljivijih auta u klasi. Prije svega, u Renaultu su ga uspjeli olakšati za oko 100 kilograma uprkos povećanju dimenzija, a uz dodatno podešavanje poznate konfiguracije ovjesa i postavljanja direktnijeg upravljača postao je još bolji.

U gradskoj vožnji Clio je lagan i okretan, a kada se na otvorenoj cesti tempo podigne iznenađuje koliko ulijeva sigurnosti. Manja težina se možda toliko i ne osjeti koliko se osjeti odličan osjećaj iza upravljača, čvrst je i precizan taman onoliko koliko treba.

S druge strane, ako se i pri većim brzinama Clio dobro i sigurno vozi, onda mu u prilog ne ide nivo buke koji dopire do putnika. Na brzinama preko 100 km/h hučanje zraka oko karoserije postaje prilično naporno, dok najviše buke i vrtloženja zraka stvaraju vrlo velika kućišta bočnih retrovizora. Također, s brzinama preko 100 km/h se teško nose i mlaznice za pranje prednjeg vjetrobrana koje jednostavno tekućinu za pranje ne mogu "baciti" dovoljno visoko na staklo, pa brisanje na toj brzini znači vožnju s djelimično čistim vjetrobranom.

Nikada štedljiviji i čišći dCi Mali turbodizel od litar i pol radne zapremine odavno je u Cliu kroz razne verzije, još negdje od 2001. godine. Sada proizvodi 90 KS i 220 Nm i s razlogom u njega svi gledaju kao najpoželjniji motor u ovom modelu, čak i pored potpuno novog i skoro revolucionarnog 0.9 TCe turbobenzinca.

Sviđa nam se: dizajn, broj opcija opreme i dizajna, štedljiv motor, vozne osobine, audio sistem
Prvi kontakt s ovim motorom u novom Clio malo nas je iznenadio. Motor koji je inače u svakom Renaultu tih i uglađen u Cliu se čuje prilično glasno, a ujedno prenosi i neugodno veliku količinu vibracija preko ručice mjenjača. Kada se ugrije postaje znatno tiši, ali čini nam se da je u smanjivanju težine Renault najviše smanjio slojeve zvučne izolacije.

S druge strane ovom motoru lako je oprostiti koji decibel viška jer u vožnji će se odužiti sasvim pristojnim performansama i potrošnjom goriva koja je u nekim trenucima nestvarno niska. Na testu smo bez ikakvih problema u jednom periodu održavali prosjek manji od 4,5 litre dizela, da bi nakon gradskih dionica on porastao na tek 4,8 litra. Ionako štedljiv motor potpomognut je start/stop sistemom koji iz godine u godinu ima sve više smisla u gradskim sredinama. Također, u Cliu četvrte generacije naći ćete i dugme "Eco", na čiji pristisak motor prelazi u ekološki način rada. Razlika u odnosi na normalni način rada je da odziv gasa postaje tromiji, a performanse prigušenije kako bi se uštedio još poneki decilitar skupog dizela.

Iako kupce u BiH to još uvijek ne zanima dovoljno, treba istaći da ovako pokretan Clio u atmosferu "izbacuje" tek 93 grama CO2 po kilometru. Nestvarno niska vrijednost za auto koji se vozi sasvim normalno i bez skupih hibridnih ili električnih pogona.

Odmak od niskobudžetnog kompakta Već samim dizajnom i mogućnostima personalizacije Clio najavljuje da više ne želi biti niskobudžetni mali auto, nego mnogo više od toga. Naravno, za 20 hiljada maraka može se doći do osnovnog modela koji ima sasvim dovoljno opreme i skromni benzinski motor od 75 KS, ali Renault se dobro potrudio da svaki kupac Clia posegne za barem jednom ili dvije opcije iz bogate ponude i učini ga svojim i jedinstvenijim.

Konkurenti za testni Renault Clio IV s uporedivim motorima i opremom: Citroen C3 Exclusive HDi 90 BVM - 29.289 KM Ford Fiesta 1.6 TDCi (95KS) ECOnetic - 30.600 KM Opel Corsa 1.3 CDTi Start/Stop (95 KS) Cosmo - 30.390 KM Peugeot 208 1.6 HDi (92 KS) Allure - 30.630 KM KIA Rio 1.4 CRDi (90 KS) Style - 29.190 KM Škoda Fabia 1.6 TDI (90 KS) Elegance - 27.672 KM
Clio poput testnog ustvari je skoro najluksuzniji model kojeg možete dobiti, nedostaje tek automatski mjenjač i poneka stavka luksuza. Uz doplate s posebnom kombinacijom boja i metalik bojom karoserije ovakav Clio košta nešto manje od 30 hiljada maraka. U sadašnje vrijeme to je ozbiljna količina novca za koju je lako kupiti i za broj veći sasvim solidno opremljen kompakt. Ipak, u ovakvom Cliu osjećaj je nadprosječno dobar u odnosu na njegovu klasnu pripadnost, pa svi oni kojima prostor u unutrašnjosti ne predstavlja bitnu stavku lako će dati i ovaj novac za gradski auto koji tako dobro izgleda, ali čini i dobru cjelinu.

Ukupno gledano Renault je uspio od Clia napraviti potpuno nov i svjež auto koji će sigurno privući pažnju, a još da su se pozabavili ovim detaljima koji su nam zasmetali i dodatno ga usavršili lako bismo ga mogli proglasiti i najboljim u klasi.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Renault Clio Dynamique Energy dCi 90 Stop&Start Cijena osnovnog modela: 20.937 KM Cijena osnovnog dizelskog modela: 26.200 KM Cijena testnog modela: 29.907 KM

Motor: smješten naprijed poprečno, četiri cilindra, 4-taktni, turbodizelski, ubrizgavanje goriva na principu zajedničkog voda - common-rail. Radna zapremina 1.461 ccm. Maksimalna snaga 66 kW – 90 KS pri 4.000 okr/min. Maksimalni okretni moment 220 Nm pri 1.750 okr/min.

Prenos snage: Pogon na prednje točkove. 5-stepeni ručni mjenjač. Felge prečnika 16 inča, gume 195/55 R16.

Ovjes: naprijed Mac-Pherson s donjom trouglastom viljuškom i stabilizacijskom osovinom, nazad elastični ovjes s programiranim deformiranjem i ojačanim oprugama. Debljina stabilizacijske šike naprijed - 22,5 mm.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 12,1 s. Maksimalna brzina - 180 km/h. Potrošnja na testu – 4,8 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 4,1 l/100 km, na otvorenoj cesti 3,3 l/100 km, kombinovano 3,6 l/100 km. Zapremina rezervoara – 45 l. Emisija CO2 93 g/km.

Dimenzije: Dužina – 4.062 mm. Širina - 1.732 mm. Visina - 1.448 mm. Međuosovinski razmak - 2.589 mm. Trag prednjih točkova - 1.506 mm. Trag zadnjih točkova - 1.506 mm. Prtljažnik od 300 do 1.146 litara. Težina praznog vozila – 1071 kg. Ukupna dozvoljena težina vozila – 1.658 kg.

Serijska oprema: ABS, ESP, pomoć pri kretanju na uzbrdici, automatsko paljenje pokazivača smjera u slučaju naglog kočenja, zračni jastuk za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci, mogućnost isključenja zračnog jastuka za suvozača, ISOFIX sistem pričvršćivanja dječijih sjedalica, centralno zaključavanje s daljinskim upravljanjem - Renault kartica, električni varijabilni servo upravljač, putni računar, tempomat i limitator brzine, LED dnevna svjetla, svjetla s dvostrukom optikom, električno podesivi i grijani vanjski retrovizori, pokazivači smjera u vanjskim retrovizorima, grijano zadnje staklo, tonirana zadnja stakla, električno pokretanje stakala sprijeda, sistem BASS REFLEX, upravljač podesiv po visini i dubini, hromirani umeci (ručica mjenjača, ručica za otvaranje vrata, digitalni mjerač brzine), vozačevo sjedište podesivo po visini, djeljiva zadnja klupa u odnosu 1/3 - 2/3, pribor za pušače, klima uređaj, multimedijski sistem MEDIANAV s ugrađenim ekranom na dodir 7" s funkcijama MP3 AUX Bluetooth USB, kartografija Evrope (područje Adriatc), način vožnje ECOMODE, vanjski retrovizori u boji karoserije, vanjske ručke vrata u boji karoserije, dodatni hromirani umeci: ukrasna maska, svjetla, armaturna ploča, Renault kartica "Slobodne ruke", senzor za kišu, impulsno otvaranje stakla na vozačevim vratima, upravljač i ručica mjenjača presvučeni kožom, sjajno crni ukrasni element na obruču upravljača, unutrašnji detalji na vratima u sjajno crnoj boji Grand Brilliant, dodatno hromirani vent. otvori na armaturnoj ploči, hromirani elementi na prednjoj maski, bočnim dijelovima karoserije i na prtljažnim vratima, presvlake u tamnosivoj boji s dodacima u sivoj boji, svjetla za maglu sprijeda, aluminijumski naplatci 16'' PASSION.

Dodatna oprema na testnom automobilu: Metalik boja - 732 KM. Paket Trendy - unutrašnji umeci u sjajno crvenoj boji Flamme, crni aluminijumski naplaci Diamond prečnika 16", vanjski dodaci u boji crvena Flamme - 572 KM.

Garancije: 5 godina ili 100.000 kilometara