Na sajmu u Minhenu
26

Volkswagen predstavio koncept ID. GTI, stiže i produkcijska verzija

D. B.
Volkswagen je zvanično predstavio svoj novi koncept pod nazivom ID. GTI Concept, koji povezuje historiju legendarnog modela GTI dugu 48 godina s električnom budućnošću njemačke kompanije.

Ukoliko crveni automobil na fotografijama izgleda poznato, to je zbog činjenice da podsjeća na VW ID.2all Concept koji je debitovao ranije ove godine. Sličnost nije slučajna jer su Volkswagenovi dizajneri zapravo imali GTI na umu kada su dizajnirali ovaj koncept, tako da se i u slučaju novog koncepta vide gotovo iste karakteristike osim što sada imamo kombinaciju crvene i crne boje. Sportska maska se nalazi naprijed i nazad, a felge su inspirisane onim koje su krasile GTI prve generacije. Stražnja svjetla su tamnija, dok se stražnji spojler "stapa" s crnim detaljima oko prozora. Prednja maska je crne boje te sadrži crvene detalje, a tu je i mnoštvo GTI oznaka.

Zasad nema detalja o pogonu ovog električnog hatchbacka, no poznato je samo da ga pokreće jedan motor visokih performansi koji je uparen s elektronskom blokadom diferencijala za prednje točkove. Također, dostupna su brojna podešavanja putem GTI Experience Controla, koji omogućava prilagođavanje svega, od ovjesa, preko upravljanja i zvuka pa do simuliranih promjena stepena prijenosa koje podsjećaju na GTI iz prošlosti.

Ono što je sjajna vijest jeste da je Volkswagen najavio i dolazak produkcijske verzije koja bi trebala imati otprilike iste dimenzije kao i koncept dužine 4.104, širine 1.840 i visine 1.499 mm te međuosovinskog rastojanja od 2.600 mm. Koncept predstavljen u Minhenu je veći od superminija Polo, no manji od Golfa.

ID. GTI Concept je predstavljen 48 godina nakon prvog Golfa GTI, a kada se pojavi u produkcijskoj verziji, očekuje se da će isporučivati znatno više od 200 KS. ID.2all Concept na kojem je GTI baziran nudi 223 KS. Standardni električni hatchback će se na tržištu pojaviti 2025. godine, tako da se GTI očekuje godinu dana kasnije.

Što se tiče oznake GTX, nju će nositi električni sportski automobili s pogonom na sva četiri točka, koji će biti pozicionirani ispod električnih modela s R oznakom i boljim performansama. GTI će ostati vjeran prednjem pogonu i u električnoj eri.

Kada je riječ o unutrašnjosti, od koncepta ID.2all preuzeta je digitalna tehnologija s dva ekrana, no ID. GTI Concept nudi mogućnost odabira prikaza klasičnih brojčanika. Također, moguće je projektovati konfiguraciju staze na kojoj vozač vozi, a ona se prikazuje u uglu vjetrobranskog stakla. Suvozač može pratiti vremena krugova.

Iz Volkswagena kažu da je izgled unutrašnjosti s 12,9-inčnim centralnim i 10,9-inčnim vozačevim ekranom gotovo u finalnoj verziji, kao i da će automobil moći preimiti do pet putnika.

Iz njemačke kompanije nisu komentarisali novi GTI logo koji smo vidjeli ranije ove godine, a u kojem je slovo "I" zamijenjeno munjom. Stoga nije poznato da li će ga električni GTI nositi ili ne.

Električni hatchback modeli već postaju popularni, a primjer su Abarth 500e i MG4 XPower. Renault 5 dobija Alpine verziju, dok MINI radi na električnom modelu John Cooper Works.