PAD POTRAŽNJE
19

Kinezi uzburkali tržište: Privremeno zaustavljena proizvodnja i električnog Fiata 500e

A. M.
Ovaj potez Stellantis grupacije samo je jedan u nizu domino efekata u Evropi nakon što je Volkswagen grupa takođe najavila privremenu obustavu proizvodnje niza električnih modela sa značkom VW-a, Audija i Cupre, ali i otpuštanje radnika usljed pada potražnje.

Stellantis, multinacionalna grupacija, pod čijim krovom se nalazi 14 brendova, uključujući i Fiat, objavila je da je privremeno obustavlja proizvodnju modela 500e zbog slabe potražnje. Uz to, grupa najavljuje i prestanak proizvodnje četiri modela Maseratija, koji se proizvode u istoj tvornici. U prvih osam mjeseci 2023. Fiat 500e bio je tek 6. najprodavaniji električni automobil u Evropi. Od januara do augusta prodaja talijanskog modela pala je za 1,7% u odnosu na isto razdoblje 2022. zbog čega je upaljen alarm.

Valja napomenuti da se ova odluka striktno odnosi na proizvodnju električne verzije Fiata 500e, koja se proizvodi u Italiji u tvornici Mirafiori. Model je još uvijek dostupan i u verziji sa SUS motorima, koji se proizvodi u Poljskoj, u tvornici Tychy.

Uz Fiat 500e, Stellantis je najavio i prestanak proizvodnje čak četiri modela Maseratija koji se proizvode u istoj tvornici. Riječ je o modelima: Ghibli, Quattroporte, Levante i GranTurismo. Talijanski proizvođač krajem godine potpuno ukida model Ghibli, koji neće dobiti nasljednika.

Prema glasnogovorniku Stellantisa, aktivnost tvornice Mirafiori bit će zaustavljena ovu sedmicu. Ista tvornica će nastaviti s radom, ali će ponovno morati prekinuti proizvodnju automobila između 19. oktobra i 3. novembra. U ovoj tvornici zaposleno je oko 2.400 radnika. Nažalost, niko od njih neće biti plaćen za vrijeme pauze.

Vrijedi napomenuti, da je VW Grupa iz istaog razloga nedavno, među prvim evropskim proizvođačima, najavila privremenu obustavu proizvodnje u dvije njemačke tvornice, u Dresdenu i Zwickauu. Taj potez je sa sobom povukao i potpuno otpuštanje 269 radnika s ugovorom na određeno. Međutim, situacija je zamršenija nego što se čini. Evropska komisija je najavila istragu nepravednih kineskih sebvencija za koju se sumnja da je omogućila puno bolji položaj kineskih električnih autombila u Evropi. Ipak, nisu samo Kinezi krivi za neuspjeh Evropljana, ali su evidentno promiješali karte na tržištu.