Bandera zvana čežnja
10

Hrvatski grad Samobor postavio električne punjače na stubove ulične rasvjete

A. M.
Foto: HRT Screenshot
Foto: HRT Screenshot
Vodeći se činjenicom da je svaki stub ulične rasvjete potencijalni punjač, Samobor je prvi grad u Hrvatskoj koji je postavio punjače za električna vozila ovog tipa. Iako se radi o sporim punjačima, samo punjenje plaća se svega 50 euro centi po spajanju, bez obzira na trajanje punjenja. Rješenje nije revolucionarno, ali je odlična ideja i za BiH, pogotovo što se već neko vrijeme pasivno priča o ovome, a ništa ne poduzima.

Maleni hrvatski grad Samobor sa okolinom broji oko 300 registrovanih električnih vozila. No, to ih nije spriječilo da u sklopu energetsko-klimatskog projekta koji je finansiran novcem Evropske unije, pokrenu i realizuju instalaciju pet električnih punjača na stubove ulične rasvjete. S obzirom da je svaki stub ulične rasvjete potencijali punjač, vodeći ljudi grada Samobora su zavrnuli rukave i svojim građanima, ali i svim turistima, osigurali nove lokacije za punjenje baterijskih vozila.

Iako je riječ o sporim punjačima i ograničenom periodu punjenja od 17h navečer do 7h ujutro - kada je uključena javna rasvjeta, za svega 0,50 eura po spajanju bez obzira na trajanje punjenja, moguće je u potpunosti napuniti bateriju do 100 posto. S obzirom da vozila, uglavnom, u tom periodu miruju, ovakvi punjači su više nego dobrodošli.

Bandera zvana čežnja

S druge strane, ako pogledamo primjer skromnog bosanskohercegovačkog tržišta automobila, i kod nas ipak raste broj električnih, ali i plug-in hibridnih vozila. Budući da je turizam u stalnom razvoju, mnogi turisti, a pogotovo bh. dijaspora sve češće posjećuju našu zemlju s električnim vozilima. Dakle, potreba postoji, ali su i dalje prisutna ograničenja na temu punionica, a pogotovo njihovih lokacija.

Kada bi bosanskohercegovačko društvo i oni koji brinu o elektromobilnosti bar malo odvojili ‘’život’’ od tržnih centara i ugostiteljskih objekata, nominalno dobar broj punionica, kojih je između 250 i 300, bi lakše zadovoljio potrebe onih kojima je potrebnija ''utičnica'' umjesto benzinske pumpe. Instalacija punjača na autoputu, u sklopu benzinskih pumpi ili na javnim parkinzima bi itekako olakšala život vlasnicima baterijskih vozila. Ali, mnogo jednostavije, brže i jeftinije je postaviti punjač na običnu ''banderu'' ulične rasvjete.

U BiH sve ide presporo – Priča se, a ništa ne poduzima

Rješenje postavljanja punjača na stub ulične rasvjete niti je novo, niti revolucionarno, ali je odlična ideja i za BiH, pogotovo što se već neko vrijeme pasivno priča o ovome, a ništa ne poduzima. Sama instalacija punjača na stub javne rasvjete traje svega sat vremena, broj potrebnih dozvola mnogo je manji nego za instalaciju klasične punionice, a potrošnja struje po simboličnoj cijeni je ujedno garancija brige i ulaganja u zelenu budućnost.

Ako je uvoznicima (električnih) vozila stalo da biznis raste i da donosi zaradu, ako je državi stalo da ubere više novca po osnovu PDV-a, ako je zakonodavcu zaduženom za zaštitu okoliša stalo da dišemo bar malo čistiji zrak, ako je svim aktivistima koji uporno podižu glas protiv zagađenja stalo da čist okoliš zaista bude osnovno ljudsko pravo, onda bi svi oni trebali se okrenuti rješenjima koja stoje tu oko nas, makar to bili i punjači na stubovima rasvjete kao mali dio slagalice o elektromobilnosti i manje zagađenom zraku.