Električni Nissan na brdskoj trci
0

Historijska pobjeda Leafa na Pikes Peaku

Sarajevo-x.com
Pod krasnim nebeskim plavetnilom 89. Međunarodnog uspona na Pikes Peak, Chad Hord, Nissanov veteranski prvak terenskih trka i potpuno električni Nissan Leaf, ušli su u historiju kao prvi pobjednici u klasi električnih vozila.
Leaf je 20-kilometarsku trku završio sa vremenom od 14 minuta i 33 sekunde. Iako se, sa izuzetkom unutrašnjih sigurnosnih izmjena i agresivnijih točkova i guma, radilo o gotovo serijskom automobilu, nadmašio je čak i nekoliko konkurenata s uveliko izmjenjenim motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem.

Inače, Pikes Peak trka se vozi na 20-kilometarskoj stazi sa 156 zavoja. Start je na 2.862 metara nadmorske visine, a cilj na 4.300 metara visokom vrhu Pikes Peaka. Kako se vozači uspinju, rijedak zrak usporava reflekse i crpi mišićnu snagu. Usto, motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem na vrhu oduzme i do 30 posto snage, no Leafov je elektromotor imun na rijedak zrak. Na startu i na vrhu razvija jednaku snagu.

Osim škripe guma i visokih piskova uređaja ugrađenog na zahtjev organizatora radi sigurnosti gledalaca i osoblja, Leaf je gotovo bešumno jurio iz zavoja u zavoj. Tvornički je opremljen sistemom za upozoravanje pješaka, koji djeluje do brzine od oko 50 km/h, no kako je Leaf na stazi išao mnogo brže, dopunski je sistem bio dobar način da sve uzduž staze obavijesti o svom prolasku.

“Bilo ga je jako zabavno voziti uzbrdo”, izjavio je Hord. “Sa trenutno dostupnim obrtnim momentom elektromotora mogli smo izjuriti iz brojnih sporih zavoja, a performanse su od podnožja do vrha bile praktički nepromjenjive, jer velika nadmorska visina pri vrhu nije uticala na rad elektromotora, kao na benzincima.”

Obzirom na to da takmičari tokom sedmice uoči utrke smiju uvježbavati samo trećinu staze, Chad i Leaf prvi su put prevalili cijelu utrku u komadu. “Chad i Nissan Leaf bili su besprijekorni”, izjavio je Ron Stukenberg, viši menadžer marketinga Nissanovog Motorsports odjela. “Bio je to domišljat način da pokažemo kako se potpuno električna vozila vrlo dobro snalaze u visoko zahtjevnim situacijama, poput Međunarodnog uspona na Pikes Peak.”