Nissan LEAF NISMO RC
0

Nissanov trkač na električni pogon

Sarajevo-x.com
Kao što nagovještava oznaka „RC“ (Racing Competition) u njegovom imenu, ovo novo električno vozilo, načinjeno je sa ciljem davanja potpuno novog značenja pojmu „trkaće zeleno“.
Nissan koji je krajem 2010. godine u SAD-u, Evropi i Japanu predstavio putničko vozilo LEAF, sada je svoj pogled „bacio“ na trkaći svijet, kako bi privukao pažnju na naizgled potpuno neiskorišteni potencijal električnih vozila.

Povezujući talente NISMA, Nissanove u svijetu poznate motorsport ekipe i inženjera iz trkaćih ekipa klasama Super GT i FIA GT1, Nissanov LEAF NISMO RC su zamislili kao laboratoriju na točkovima za ubrzani razvoj električnih vozila i aerodinamičkih sistema, odnosno platformu za razvoj novih ekoloških trkaćih serija. Novo električno trkaće vozilo će se najvjerovatnije tokom 2011. godine u pokazne svrhe pojaviti na različitim automobilističkim zbivanjima, kako bi kompanija bolje istražila karakteristike pionirskih trkaćih serija sa nultom emisijom, koje će se pojaviti idućih godina.

Nissan LEAF NISMO RC je dizajniran i konstruisan kao pravi trkaći automobil, započevši od njegove monokok karoserije u potpunosti izrađene od karbonskih vlakana. Trodijelna karoserija obuhvata prednji i zadnji uklonjivi dio, fiksne prozore, LED svjetla, te veliko podesivo zadnje krilo.

Također, trkaći LEAF ima 9,9 cm kraći međuosovinski razmak, 2 cm je duži i 17 cm širi. Najuočljivija razlika je u visini, jer je NISMO RC čak 35 cm niži od serijskog Nissana LEAF. Razmak od tla iznosi 6,1 cm, u poređenju sa 16 cm cestovne verzije. A sa težinom od 939 kg, trkaći je automobil otprilike 40 posto lakši od serijskog modela.

Postavka LEAF-a RC također je uveliko različita od serijskog, pa je akumulator smješten u sredini, kao i električni motor i inverter, a tu je i pogon na zadnje točkove, umjesto prednjeg pogona cestovnog LEAF-a. NISMO RC također ima i ovjes sa dvostrukim ramenima naprijed i nazad, te kočni odnos podesiv od strane vozača. Na šestokrake felge, prečnika 18 inča, montirane su Bridgestoneove trkaće gume dimenzija 225/40 R18.

Poput serijskog Nissana LEAF, NISMO RC pokreće litijum-ionski akumulator sa 48 kompaktnih modula i 107 KS jak izmjenični sinkroni električni motor, koji nudi 281 Nm obrtnog momenta. Koristeći priključak za brzo punjenje ispod zadnjeg poklopca, 80 posto punog kapaciteta baterija može se napuniti za 30 minuta. A za razliku od drugih takmičarskih vozila, NISMO RC nema izduvnih cijevi, tokom vožnje ne emitira CO2 ni druge štetne gasove, a nema ni izduvnih zvukova. U prvim ispitivanjima, NISMO RC je od 0 do 100 km/h ubrzao za 6,85 sekundi i postigao najveću brzinu od 150 km/h. U trkaćim uslovima, pohranjena energija je dovoljna za oko 20 minuta vožnje.

Vezani članci