Ford, drugi najveći američki proizvođač automobila, planira da poveća proizvodnju hibridnog vagona C-max i električnog modela s utičnicom za direktno napajenje strujom C-max energy, izjavio je direktor marketinga ove kompanije Jim Ferly.
Ford će početi da proizvodi vozilo tipa vagon sa pet sjedišta 2012. u Sjedinjenim Američkim Državama, gdje ne želi da prodaje samo jednu benzinsku verziju.
Direktor Ferly je naglasio da će kompanija izdvojiti 135 miliona dolara i zaposliti 220 novih radnika u tri pogona u sjevernoj državi Michigen za proizvodnju električnih vozila.
Ford priprema električnu verziju kamioneta "transit connect" i ove godine će početi da proizvodi kompaktni Focus na baterije.
Kompanija takođe razvija modele na električni pogon zbog sve većih zahtjeva da bude smanjena potrošnja goriva u SAD.
Izvršni direktor Forda Alan Mulally uspio je da oživi rad i prodaju kompanije fokusirajući proizvodnju na energetski efikasne modele i šireći liniju manjih automobila kao što su Focus i manje kompaktno vozilo Fiesta.
Kao jedini veliki američki proizvođač kola koji je izbjegao bankrot bez pomoći federalne vlade, Ford je u posljednje dvije godine zaradio 9,28 milijardi dolara, poslije 30,1 milijardi dolara gubitaka od 2006. do 2008.
Ford sada prodaje oko 35.000 hibrida godišnje, a u ponudi ima hibridne verzije, sportsko-terensko vozil Escape, Sedane Fusion i Lincoln MKZ.
Hibridni C-max i C-max hibrid sa utičnicom prelazi 41 milju po galonu goriva na otvorenom putu.
Model C-max, koji se sada prodaje samo u Evropi, bit će u Sjevernoj Americi ponuđen sa utičnicom i direktnim napajanjem strujom ili kao hibrid sa benzinsko-električnim motorom.
Ford planira da izradi ukupno pet električnih vozila do 2012.
Hibridi i vozila sa utičnicom koja se izrađuju u pogonima u blizini Detroita, najvećeg grada u Michigenu i istorijskog sjedišta američke autoindustrije, takođe će biti izvoženi na druga tržišta u svijetu, izjavio je Ferly.
On tvrdi da je Ford sada lider u energetskoj efikasnosti u 12 različitih segmenata i da izrađuje četiri vozila koja prelaze 40 milja po galonu goriva (17 kilometara sa litrom goriva).
U aprilu 2012. u SAD će stupiti na snagu novi standardi energetske efikasnosti modela za tu godinu, u okviru plana koji bi trebalo da doprinese uštedi milijarde barela nafte i smanjenju emisija štetnih gasova.