Nisu jedino oružje
18

Da li će Kina s moćnim plug-in hibridima uzvratiti Evropi zbog uvođenja većih carina?

A. M.
Evropski proizvođači su predugo od EU tražili posebne mjere zaštite pred velikom invazijom električnih automobila iz Kine. Sad kad je Brisel najavio uvođenje dodatne carine na kineska EV vozila, Kina je našla novo oružje. Kinezi uzvraćaju udarac s plug-in hibridima koji bi mogli pokoriti Evropu.

Evropskoj uniji trebalo je dosta vremena da uvede zaštitu za domaće proizvođače od kineske invazije u vidu veće carinske stope pri njihovom uvozu. Međutim, to bi se moglo pokazati kao dvosjekli mač za EU. Kineski plug-in hibridi su njihovo novo oružje, ali ne i jedino.

S podizanjem carina, novi električni automobil koji dolaze s istoka od ljeta će biti skuplji u Evropi. Jedini razlog zašto se Brisel nije ranije usuđivao nametnuti veće namete pri uvozu bila je moguća odmazda koja utiče na trgovačke odnose između Evrope i Kine.

Nisu svi "Kinezi" sposobni podnijeti pritisak slobodnog tržišta

Cijenu prisutnosti u Evropi će moći podnijeti samo jaki kineski brendovi, kao što su BYD, Geey, MG, Chery, Nio i Xpeng. Većina njih, od 140 registrovanih brendova na kraju neće opstati, a kamo li poslovati u uslovima slobodnog tržišta.

Jaki kineski brendovi i njihova vlada posvuda idu zajedno ruku pod ruku. No, otkako je EU najavila oporezivanje električnih automobila, postoji novo oružje kao odgovor na taj potez. Kinezi nisu planirali strategiju protiv evropske odluke, ona već postoji i pitanje je vremena kada će stići. BYD-ov najavljeni plug-in hibrid s 2.000 kilometara autonomije, s tehnologijom koja je u Kini u velikom porastu, jedan je od tih odgovora.

Takođe, zahvaljujući velikim investicijama u autoindustriju, ciklus razvoja novog modela u Kini je smanjen na maksimalno dvije godine, u poređenju sa tri do pet godina u Evropi.

Evropljani vjeruju kineskim električnim, zašto ne bi vjerovali njihovim PHEV vozilima?

Ako se evropski brendovi nisu mogli suprotstaviti kineskim električnim automobilima, neće moći parirati ni njihovim naprednim plug-in hibridima. Danas najbolji evropski plug-in hibridi mogu preći maksimalno do 1.000 kilometara bez dosipanja goriva, ali ne postoji nijedna, čak ni premium marka, koja je sposobna podići autonomiju iznad toga, a kamo li je udvostručiti kako obećava kineski BYD.

Ako uzmemo u obzir da su evropski kupci počeli vjerovati kineskim električnim automobilima, cijeneći njihovu tehnologiju i prihvatajući dizajn i na kraju nižu cijenu, onda će u nove plug-in hibride vjerovati još i više.

Mala prepreka ili prednost, koju je ranije možda predosjetio evropski zakonodavac, može biti u tome da je Evropa plug-in hibride prve otpisala s liste poticaja. Međutim, dok je Evropa zauzeta propisima, kineska vlada šakom i kapom subvencionira domaće marke, bilo da žele prodavati lokalno ili izvoziti na druga tržišta. Zato kineski automobili imaju nisku cijenu, navodno oko 25 posto nižu u prosjeku po vozilu u C segmentu u odnosu na evropske rivale.

Kažu da se osveta servira na hladnom tanjiru, a udar s PHEV vozilima je prva koju će Kinezi izvesti, jer postoji još jedna. U Kini je prisutno 1.800 evropskih kompanijana na koje je kineska vlada već povećala pritisak uvodeći nove propise poslovanja. Zato na Starom kontinentu postoji opravdan strah da bi Evropska unija mogla postati marioneta Kine s kojom ona upravlja kako hoće.