Visoka premija osiguranja
27

Britanci poručuju: Oprezno s određenim kineskim markama, osiguranje i rezervni dijelovi su im Ahilova peta

A. M.
Foto: MG Motor UK
Foto: MG Motor UK
Kineski automobili sve više pristižu na glavna tržišta Starog kontinenta. Azijci ne zaostaju za renomiranim evropskim markama, ali ih muče dva ključna problema: visoke premije osiguranja i nedostatak rezervnih dijelova.

S obzirom na prvu i neslavnu epizodu s kineskim automobilima s kojima su se mnogi kupci u Evropi opekli, uključujući i kupce u Bosni i Hercegovini, malo ko je zamišljao da će kineski automobili 15 godina poslije stići s takvim napretkom.

Prijašnji problemi i nedostaci su se nizali jedan za drugim, a sigurnost putnika je takođe bila njihova rak-rana. Međutim, Kinezi su uspjeli prevladati i taj problem, koji je bio ključan za evropske standarde. Kinezi su naučili da je, uz dobar proizvod i dobru cijenu, sigurnost putnika jedan od ključnih faktora u Evropi i zato je njihova ekspanzija u punom jeku. Ipak, nije sve tako sjajno s njihovim automobilima.

MG jedini ima rezervne dijelove u Evropi

Uspjeh kineskih marki ne treba posmatrati samo u tome što prodaju više automobila od nekih evropskih ili japanskih marki. Studija u Velikoj Britaniji došla je zaključka, koji je od velikog interesa za potencijalne kupce. Naime, britanske osiguravajuće kuće odbijaju osigurati modele marki kao što su: BYD, GWM i MG.

A ako već osiguravajuća kuća osigura neki od automobila navedenih marki, onda je to uz naplatu izuzetno visoke premije zbog straha od nedostupnosti dijelova i nepoznavanja tehničke strane automobila. Međutim, od ove trojke jedina iznimka je MG, koji ima veliki centar rezervnih dijelova u postrojenjima Longbridge s 91 posto komponenti svih svojih modela. Dakle, MG, kao marka s evropskim porijeklom, jedina je marka koja ima rezervne dijelove u Evropi, dok druge kineske marke to trenutno nemaju, iako rade na pronalaženju dugoročnog rješenja.

Kinezi ne znaju šta je postprodaja

Stvarnost je takva da, sve do njihovog dolaska na evropski kontinent, niti jedan od kineskih brendova nije uložio nikakav napor da upozna evropske standarde postprodaje i osiguranja, uspostavljajući tečne protokole servisiranja oštećenih vozila koji su u Evropi jako razvijeni.

I šta se onda dešava s kineskim automobilima, pogotovo električnim, nakon saobraćajnog udesa? Pošto nemaju adekvatno osiguranje, kao ni dostupne rezervne dijelove, posebno karoserijske, oni jednostavno budu rashodovani. Zato su neki od kupaca bili u šoku nakon potpisivanja kupoprodajnog ugovora, jer bi saznali da ne mogu dobiti potpunu uslugu za svoje vozilo.

Kinezi znaju napraviti kvalitetne automobile, znaju ih i prodavati, ali još uvijek jednostavno ne znaju šta je postprodajna usluga. Dijelova nema, a njihov dolazak iz Kine traje predugo. S druge strane, visoka cijena rada servisa u Evropi, pogotovo kada se servisi suočavaju s nepoznatim ili specifičnim kvarovima na vozilu, dodatna je omča oko vrata kupcima, ali i osiguravajućim kućama. Evropljanima je strah od nepoznatog i neprilagođenog gosta još uvijek veliki problem.