{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Ekspert za avijaciju prezentovao novu teoriju o nestanku aviona Malaysia Airlinesa

16.10.2015. u 09:20
2
23
Ekspert za avijaciju prezentovao novu teoriju o nestanku aviona Malaysia Airlinesa
2
Ekspert za avijaciju prezentovao novu teoriju o nestanku aviona Malaysia Airlinesa
Godinu dana i sedam mjeseci je prošlo otkako je avion Malaysia Airlinesa nestao iznad Indijskog okeana, ali još uvijek nema naznaka o tome šta je uzrok nesreće. Ekspert za avijaciju Clive Irving je prezentirao svoju teoriju o tome šta se zapravo dogodilo tog 8. marta 2014. godine.
Irving je ukazao na upozorenja iz Federalne administracije za avijaciju i kompanije Boeing, koja se tiču rizika prevoza litij-ionskih baterija, koje se koriste za mobitele i laptope. Zvaničnici FAA-ja su prošle sedmice saopćili da postoje dokazi da su baterije mogle uzrokovati eksploziju i požar, što je moglo uništiti avion. U julu je Boeing upozorio kompanije koje prevoze velike količine baterija da to predstavlja neprihvatljiv rizik i veliku opasnost od požara te je zatražio da kompanije prestanu prihvatati takav teret.

U avionu Boeing 777 kompanije Malaysia Airlines bilo je blizu 200 kg baterija, nestao je 8. marta 2014. godine, a ostaci su se pojavili na obali Madagaskara.

Irvingova teorija govori da su baterije uzrokovale požar u Boeingu 777, koji je bio suviše velik za protupožarni sistem aviona.

"Prostor za teret je dizajniran tako da zadrži požar sve dok ne bude ugašen. Međutim, požar koji su uzrokovale baterije bio je toliko intenzivan da je probio avion, a potom je zrak prorijedio koncentraciju gasa koji se koristi za gašenje požara", izjavio je Irving.

Ako su se baterije zapalile i plamen bio prevelik da bi ga ugasio avionski sistem, putnici i posada su vjerovatno izgubili svijest zbog isparenja. S tim se slaže i dr. Victor Ettel, ekspert za litij-ionske baterije.

"Organski elektroliti u litij-ionskim baterijama se razlažu na visokim temperaturama, čime se stvaraju veoma toksična isparenja koja sadrže spojeve fluora i arsena", kazao je Ettel

Irving također ima odgovor na to kako je avion skrenuo s planirane putanje s ugašenim komunikacijskim sistemima i nastavio letjeti satima prije nego je pao u okean.

Avion Malaysia Airlinesa je skrenuo s putanje jer su piloti pokušavali pronaći najbliži aerodrom. Irving je istakao da obližnji otok Langkawi ima moderni aerodrom s pistom dugom 3,8 km, koja je dovoljna za Boeing. Druga promjena putanje bi mogla biti rezultat tehničkog problema.

Gubitak komunikacije je također rezultat požara u prostoru za teret koji se nalazi u blizini "nervnog centra aviona".

Moguće je da je požar prekinuo komunikacijski sistem bez utjecaja na motore, koji su nastavili raditi, pa je avion i dalje letio.

"Čak iako su transponderi bili locirani u različitim dijelovima aviona u prostoru za elektroniku, najvjerovatnije ih je požar uništio. To je mnogo vjerovatnija mogućnost od namjernog rušenja aviona ili terorističkog napada. Elektronika i navigacija su uništeni, ali je hidraulika i dalje radila", dodao je Irving.

Požar se ugasio prije nego je uništio ostatak aviona, jer su na njega djelovali visina leta i ekstremno hladan zrak.

Neimenovani ekspert za avijaciju tvrdi da Boeing 777 nije samo najbolji i najsigurniji avion na svijetu, nego jedan nevjerovatan i robustan avion. Ekspert je siguran da je avion mogao nastaviti letjeti i nakon požara.

Ovo nije prvi put da se litij-ionske baterije spominju kao uzrok nestanka aviona Malaysia Airlinesa.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: