Nabavljaju Stojadina
76

Stranka Naprijed: Helikopter koji kupuje Kanton Sarajevo može da leti samo u vojsci Japana

S. M.
Grupa eksperata stranke Naprijed najoštrije su osudili odluku i proglasili je odgovornom Ministarstva unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo o izboru ponuđača i nabavci helikoptera za potrebe Kantona Sarajevo.

Kritikovali su odluku zbog, kako su kazali, činjenice da preduzeće iz Zenice koje je bilo najuspješniji ponuđač neće moći da pribavi certifikat za helikopter BELL 412EPX.

Kazali su da helikopter nema certifikaciju izvan američkog i kanadskog zračnog prostora, pogotovo ne za policijsku i civilnu upotrebu.

"Prema mišljenju stručnjaka za avijaciju, helikopter koji kupuje Kanton Sarajevo može da leti samo u vojnim snagama Japana i ima potpuno drugačiji kokpit od standardnih helikoptera koji se koriste u Evropi", saopćeno je.

Ističu da postupak dobijanja certifikata EASA traje najmanje 42 mjeseca i poduzeće koje je bilo najuspješnije na tenderu ne može da dobije certifikat (niti to ovisi o njima), tako da helikopter neće biti u funkciji i neće moći da leti, a samim tim neće moći ni da se isporuči.

"Iako se radi o helikopteru koji je pouzdan (korišten čak i u Vijetnamu), susjedne zemlje, poput Slovenije, kupuju mnogo kvalitetnije, novije helikoptere tipa LeonardoAW139. To je kao da se dvoumite između nabavke 'Stojadina' i novog mercedesa, a Kanton Sarajevo je odlučio da nabavi 'Stojadina'", stoji u saopćenju.

Nakon što su analizirali tržišne cijene, tvrde da se kupljeni helikopter Bell 412 na tržištu mogao kupiti za četiri miliona eura jeftinije.

"Tako da i sa ovog aspekta (zanemarujući certificiranje) postoji opravdana bojazan da se radi o sumnjivim tenderskim poslovima. Naime, prema odluci MUP-a KS, helikopter će biti plaćen više od 30 miliona konvertibilnih maraka, novcem poreskih obveznika", navodi se.

Naprijed poziva odgovorne u Kantonu Sarajevu da najavi konkretan datum probnog leta kupljenog helikoptera.

"Ako se to ne dogodi u razumnom roku, da podnesu neopozive ostavke zbog neodgovornog postupka javnih nabavki i kupovine helikoptera koji neće moći da leti", navodi se.

Ističu da se Bell-ova certifikacija predloženog modela B412EPX zasniva se na vojnom certifikatu za japansko ratno vazduhoplovstvo.

"Certifikovan po standardu FAA - američki autoritet, navedeni model ponuđen od Shot-a nije certifikovan sa EASA certifikatom, koji je potreban za letenje na teritoriji Bosne i Hercegovine prema zahtjevu tendera. Odabrani ponuđač samo obećava da će certifikacija biti postignuta u trenutku isporuke na osnovu dvije pretpostavke: prve, da će Bell podnijeti zahtjev i druge, da će EASA prihvatiti certifikaciju helikoptera. Obje pretpostavke nisu pod kontrolom Shot-a, tako da u slučaju neizvršenja obaveza ne postoji ugovorna obaveza koju Ugovorni organ može iskoristiti", tvrde iz Naprijed.

Na kraju ističu da je Hrvatska kupila dva modela, da joj nisu isporučeni još uvijek, te da je rok za isporuku stekao u oktobru prošle godine.

"Razlog zašto isu isporučeni - certifikat", zaključuju iz Naprijed.