Banjalučki sud
495

Muharem ef. Štulanović nakon oslobađajuće presude: Poraženo je pravno nasilje RS-a u pokušaju da se ušutka istina

D. Be.
Muharem ef. Štulanović (u sredini)
Muharem ef. Štulanović (u sredini)
Profesor na Islamskom pedagoškom fakultetu u Bihaću Muharem Štulanović, nakon oslobađajuće presude u Okružnom sudu u Banjoj Luci, za Klix.ba je izjavio da je danas poraženo pravno nasilje RS-a nad njegovom malenkošću u pokušaju da se ušutka istina.
"I pored toga što je dokazano u najvišim svjetskim, sudskim institucijama na zapadu, u Evropi, njihovim uglavnom kršćanskim metropolama, koje nisu naklonjene muslimanima Bošnjacima - dakle, ne na bliskom istoku, u Rijadu, Istanbulu, Teheranu - da je vojska i policija RS-a izvršila genocid nad Bošnjacima i drugim nesrpskim narodima, optužnicom se dokazalo da institucije RS-a kao što je sudstvo aktivno učestvuje u pokrivanju, negiranju genocida i institucionalnoj zaštiti, promociji, glorifikaciji genocida i genocidaša", rekao je Štulanović.

Ipak, dodaje, ono što se danas desilo pokazuje da se Ustavni sud BiH mora poštovati.

"Ako ga ne poštuje republički tužilac, ostajanjem pri optužnici koja više nema normu na koju se oslanja jer ju je derogirao Ustavni sud, onda ga mora ispoštovati sudija i tako je i bio slučaj. Ovo je jedna vrlo dobra poruka za BiH i pravi poklon za Dan nezavisnosti."

Ističe da je apsolutno bio ubijeđen u krajnji ishod, ali je bio spreman na dugoročno "ganjanje i povlačenje po sudovima" jer nije mogao zamisliti niti pristati na takav narativ da se za genocid ne smije kazati da je genocid pa makar se morao nastaviti sa povlačenjem po sudovima u BiH.

"Također, da je bilo potrebno, i u Strazburu, jer ne pristajem na kvalifikaciju govora mržnje ako se iznese istinita činjenica. Zamislite taj apsurd da se ne smije kazati nešto što se dogodilo jer to smeta Dodiku ili Stevandiću. Ili da treba u zgradi suda procesuirati čovjeka koji kaže 'genocidna tvorevina', a u komšiluku istog tog suda se ne procesuiraju oni koji su srušili Ferhadiju džamiju, pogazili cvijeće i kabur pripremljen za muftiju Halilovića u dvorištu te džamije koji je umro tri godine nakon agresorskog rata i nisu dozvolili njegov ukop u Banjoj Luci u kojoj je bio imam i muftija čitavog života. Doista bi neko trebao da preispita svoj zdrav razum i da stalno ne zamjenjuje teze, ne morališe i ne optužuje za širenje mržnje. Reći istinu nije širiti mržnju...", poručio je ef. Štulanović.

Naglašava da kao pojedinac Bošnjak nema problem sa Srbima kao narodom.

"Imam problem sa genocidnom tvorevinom, genocidašima, zločincima, ubicama, silovateljima i glorifikatorima zločinaca i zločina iz srpskog naroda nad nesrbima i njihovom genocidaškom ideologijom koja to štiti i promovira."

Najbolji dokaz, dodaje, da nema nikakav problem sa poštenim Srbima je i "nesporna činjenica da je, pored toga što su mu se javljali pravnici Bošnjaci za odbranu na sudu u genocidnoj tvorevini nudeći svoje usluge čak i besplatno, zvanično je angažovao advokata Duška Tomića, Srbina, iz Bijeljine, koji je duboko svjestan odakle je krenulo povampireno zlo i razmjere toga zla."

"Dakle, ja kao Bošnjak, musliman koji je izgovorio inkrimisanu hutbu i Srbin iz Bijeljine, advokat možemo normalno, surađivati, funkcionirati, raditi i djelovati, međusobno korespondirati, uprkos našoj nacionalnoj različitosti, uz povjerenje čak i u tako osjetljivim stvarima kao što je odbrana od prijetnje pet godina zatvora. Dakle nije problem ni u meni, ni u normalnim Srbima nego je problem u vlasti genocidne tvorevine i njihovoj ideologiji."

Ističe da "pošteni dio Srba koji nije okrvavio ruke genocidom, ne bi trebao dozvoliti da ih genocidaši vode i koriste kao nacionalni štit."

"Pošto žive u jednoj kolektivnoj, općoj ekskluziji u koju ih trpa njihova - kako godinama javno tvrdi i dokazuje njihova opozicija, posebno g. Vukanović - kriminalna politička elita, obični Srbi koji nisu okrvavili ruke nevinom krvlju, su u nužnoj potrebi za socijalnom inkluzijom, da se osvijeste, da dođu do neminovne katarze, mada Andrej Nikolaidis, zapaža jednu poražavajuću stvar i široku lepezu iz srpskog naroda onih koji su naklonjeni toj genocidaškoj ideologiji. On kaže: 'Nije sud u Hagu onaj koji Srbima nameće kolektivnu krivicu, niti taj sud ima moć da takvo što učini. srpske vlade to čine, u kontinuitetu. Ni one, same, nemaju moć kolektivizacije krivice. Ali u tome im pomažu mediji, akademije, univerziteti, pisci, reditelji, ja dodajem i sudovi... I to nije drugo nego udruženi zločinački pothvat protiv srpskog naroda. Sud u Hagu učinio je sve da krivicu individualizuje, dok srpske vlade krivicu neprekidno kolektivizuju i tako svoje građane pretvaraju u živi štit zločinačkog projekta."

Na kraju je svojim komšijama Srbima preporučio da "ako hoće da shvate današnju situaciju RS-a, i ne vole da im vazi imam, u današnjem aktualnom trenutku i vremenu, neka se upoznaju sa likovima i opisima iz satira 'Vođa i Danga' Radoja Domanovića jer su međusobo komplementarne i tako faktografski, originalno opisuju i današnje vrijeme RS-a."

Podsjetimo, profesor na Islamskom pedagoškom fakultetu u Bihaću Muharem Štulanović prošle godine je nazvao Republiku Srpsku genocidnom tvorevinom, ali zbog toga neće biti osuđen na Okružnom sudu u Banjoj Luci.

Tako je danas odlučio sudija Siniša Marković jer, kako i on kaže, odluke Ustavnog suda BiH su konačne i obavezujuće.

Razlog je odluka Ustavnog suda Bosne i Hercegovine koji je nedavno proglasio neustavnim član 280a Krivičnog zakona RS-a koji se odnosi na povredu ugleda RS-a i njenih naroda (kriminalizacija klevete).

Sudija Marković je poručio da su odluke Ustavnog suda BiH obavezne i konačne te se time i vodio.

Također, ovom presudom banjalučkog suda u vodu je pao i Zakon o neprimjenjivanju odluka Ustavnog suda BiH i visokog predstavnika. Riječ je o Zakonu koji je izglasan u junu 2023. godine i koji je predviđao da se odredbe Ustavnog suda BiH na teritorij RS-a neće primjenjivati niti poštivati.

Nakon što je Ustavni sud BiH poništio pomenuti član Krivičnog zakona RS-a (280a), tvrdi sudija banjalučkog suda, nema više osnova da se sudi Štulanoviću koji je oslobođen optužbi.