Nismo sami?

Astronomi otkrili više od 20 planeta sličnih Zemlji

Sarajevo-x.com
Svemir vrvi od planeta na kojima je moguć izvanzemaljski život, utvrdili su astronomi. Istraživači koji su proučavali zvijezde slične Suncu došli su do spoznaje da bi gotovo svaka četvrta mogla imati male, stjenovite planete poput Zemlje u svojoj orbiti, piše "Daily Mail".

A u mnogim od tih svjetova uslovi su takvi da nije ni vruće ni hladno, te nije isključeno ni postojanje vode, a samim tim i života. Njihovi rezultati pokazuju kako bi mogle postojati desetine milijardi planeta poput Zemlje i to samo u našoj galaksiji, te još bilioni takvih planeta, koje bi mogle biti pogodne za život, u svemiru.

Naučnici su proveli pet godina proučavajući 166 zvijezda sličnih Suncu do udaljenosti 80 svjetlosnih godina, odnosno 750 biliona kilometara od Zemlje.

Istraživač dr. Andrew Howard je rekao kako od oko 100 tipičnih zvijezda nalik Suncu, jedna ili dvije u orbiti imaju planete veličine Jupitera, šest ih imaju planete veličine Neptuna, a 12 ih ima planete koje su tri do deset puta masivnije od Zemlje.

"No, zato smo u orbitama tih 100 zvijezda našli 23 planete koje su dvostruko manje ili dva puta veće od Zemlje, dakle slične našoj planeti", kazao je dr. Howard.

Tokom sljedećeg desetljeća, nove metode otkrivanja planeta i moćniji teleskopi bi mogli otkriti daleko više planeta koje su nalik Zemlji.

"Ti rezultati će promijeniti ustaljena mišljenja o tome kako nastaju planete", rekao je istraživač Geoffrey Marcy, jedan od vodećih svjetskih "lovaca na planete".

Podsjetimo, prošlog mjeseca astronomi su objavili otkriće planete koja dosad najviše sliči Zemlji, tri puta je veća od naše planete, a udaljena je od nas 20 svjetlosnih godina. Čini se da ima atmosferu i gravitaciju kao i Zemlja, te da bi mogla imati i vodu na svojoj površini.

Vezani članci