Nastavlja nizati uspjehe

Svemirski teleskop James Webb potvrdio svoju prvu egzoplanetu

D. B.
Ilustracija: Shutterstock
Nakon što je u prvih šest mjeseci operacija ponudio spektakularne rezultate, svemirski teleskop James Webb je otkrio svoju prvu egzoplanetu.

Teleskop je "zavirio" 41 svjetlosnu godinu u kosmos te je potvrdio planetu u konstelaciji Octans prečnika koji iznosi 90 posto od Zemljinog. Planeta je potvrđena i nazvana LHS 475 b.

Tim astronoma s Univerziteta Johns Hopkins predvođen Kevinom Stevensonom i Jacobom Lustig-Yaegerom je uočio dokaze kandidata za egzoplanetu dok je "kopao" podatke prikupljene pomoću satelita TESS američke svemirske agencije NASA-e. Međutim, instrument teleskopa James Webb pod nazivom Near-Infrared Spectrograph (NIRSpec) je potvrdio postojanje planete tako što je posmatrao dva tranzita ispred njene zvijezde.

"Nema sumnje da je riječ o planeti. Webbovi besprijekorni podaci su je potvrdili", naveo je Lustig-Yaeger u NASA-inom saopćenju.

Kako navodi svemirska agencija, među teleskopima koji su danas u funkciji, uključujući zemaljske i orbitalne, samo James Webb ima mogućnost da precizno okarakteriše atmosfere egzoplaneta sličnih Zemlji. Istraživački tim još uvijek radi na tome da ustanovi kakvu atmosferu ima stjenovita planeta i da li je uopće posjeduje.

Postoji šansa da planeta nema svoju plinovitu izolaciju, no ona bi ipak mogla "skrivati" malu atmosferu blizu svoje površine. Atmosfera sačinjena od 100 posto ugljičnog dioksida je toliko kompaktna da ju je veoma teško otkriti, tvrdi Lustig Yaeger. Međutim, naučnici su uvjereni da planeta posjeduje opresivnu atmosferu sličnu onoj koju ima Saturnov mjesec Titan.

"Postoje neke atmosfere zemaljskog tipa koje možemo isključiti. Ova planeta ne može imati gustu atmosferu u kojoj dominira metan", dodao je on.

Međutim, čini se da temperatura na površini planete iznosi oko 300 stepeni, mnogo više nego na Zemlji.

LHS 475 b kompletira orbitu oko svoje zvijezde za samo dva dana.