Nauka

Ajkule se mogu razmnožavati bez seksa

Sarajevo-x.com
Naučnici su potvrdili da se ženka ajkula čekićara može reproducirati bez seksa, piše BBC. Dokaz za ovu tvrdnju dolazi iz zoološkog vrta Henry Doorly iz Nebraske, gdje je ženka ajkule čekićara 2001. godine porodila mladunče, a da pri tome nije imala nikakvog kontakta sa mužjakom.

Genetski testovi koje su napravili naučnici iz Belfasta, Nebraske i Floride dokazuju da mlada životinja nije imala očinskog DNK, objavljeno je u magazinu Biology Letters. Ovaj tip reprodukcije je viđen do sada samo kod nekih vrsta riba, ali nikada kod ajkula.

Partenogeneza (od grčke riječi za "djevičanski porod") je poznat način reprodukcije koji se dešava kada se jajna ćelija pretvara u embrio bez dodatka genetskog materijala od ćelije sperme mužjaka.

Misterija oko rođenja ajkule čekićare je objavljena još 2001. godine, ali tek sada su pojavom novi tehnika DNK analiza naučnici mogli dati neoborive dokaze o tome šta se u stvari dogodilo.

Naučnici kažu da ovo otkriće podiže važno pitanje o očuvanju životinjske vrste ajkula. U prirodi, ove životinje se nalaze pod ogromnim pritiskom zbog pretjerane eksploatacije ribe. Ako se ajkule dovedu u situaciju da se razmnožavaju partenogenezom, jer ženke nisu u stanju da pronađu mužjake, onda će dodatno oslabiti populaciju, upozoravaju naučnici.

Razlog za to je što aseksualna reprodukcija umanjuje genetsku različitost, a to uzrokuje da se organizmi teže prilagođavaju promijenjenim uvjetima u okolini i pojavi novih bolesti.

Putem normalnog seksa, DNK majke i oca se miješaju, što dovodi do genetskog noviteta koji životinjama daje prednost u novim prilikama.