Uspješni bh. brend
640

Royal With Cheese: Kako su ulična kultura i umjetnost pronašli svoje mjesto u modi

L. K.
Foto: I. Š./Klix.ba
(Foto: I. Š./Klix.ba)
U centru Sarajeva se odnedavno nalazi prodavnica "Royal With Cheese" bh. brenda "Revolt Clothing" a čiji se sadržaj i koncept veže za sve popularniji odjevni i životni streetwear stil.

Vratimo se onda na početak 21. stoljeća. U modi je tzv. "baggy" odjeća, crtanje grafita, ulični žargoni i hip-hop/rap muzika. Mladi u BiH vrijeme provode prateći svjetske trendove, eksperimentišu s muzikom te kreiraju unikatnu (hip hop) zajednicu. I dok se jedni odlučuju za karijeru u muzici, drugi pak biraju umjetnost.

Ova scena se sve više razvija širom regiona, tada je bilo moguće učestvovati na festivalima, rap scena je sve više rasla, a svježe nacrtane grafite bilo je moguće vidjeti na svakom koraku. U to vrijeme pokrenut je i FM JAM, a bh. reper Frenkie će kasnije u svojoj knjizi "Koraci" detaljnije govoriti o svim noćnim akcijama crtanja grafita po fasadama zgrada i vozovima u cijeloj BiH, kao i svim drugim stvarima koje su dio rasta identiteta ove kulture.

FM JAM je prije nekoliko dana proslavio 20 godina postojanja, regionalni pioniri repa iza sebe imaju nekoliko albuma, stotine uspješno održanih koncerata i mnoštvo fanova. A šta se dogodilo s grafiti kulturom?

Iako više nije aktivna kao nekada, presvukla se u novo ruho. Tačnije, presvukao ju je upravo Miran, pokretač sarajevskog brenda Revolt. Ovaj brend osvojio je simpatije ljudi širom svijeta pa nije iznenađujuće vidjeti majicu s Miranovim dizajnom u SAD-u, kao što nije čudno čuti da ljudi dolaze iz drugih zemalja kako bi posjetili njegovu prodavnicu u centru Sarajeva.

Miran je grafički dizajner koji je imao potrebu proširiti kreativnost i opseg rada pa se pored poslovnih obaveza sa strane počeo baviti kreiranjem brenda Revolt. U početku razgovora nam priznaje kako nije očekivao da će brend narasti onoliko koliko jeste, ali kako je izrazito sretan što je pronašao način da očuva duh ove kulture u Sarajevu.

"Ovo je važan dio domaće i regionalne streetwear kulture, a od juna 2019. imamo svoje službeno prodajno mjesto u centru Sarajeva pod nazivom "Royal With Cheese/Art & Clothing Store'", pojašnjava nam Miran i ponosno dodaje kako su svi odjevni predmeti izuzetno traženi i van granica Bosne i Hercegovine.

Nekolicina utjecajnih umjetnika nalazi se na listi ambasadora ovog brenda, a jedan od glavnih je Frenkie. Ovaj reper je Miranov dugogodišnji prijatelj, a jedan o drugom imaju samo riječi hvale.

"Ja sam oduševljen cijelom tom pričom. Nekako, kao da me inspiriše jer je to veoma pozitivna stvar. Miran je s odjećom uradio ono što smo mi s muzikom. Nas dvojica se znamo dugo, bili smo prijatelji i prije nego smo obojica pokrenuli svoje karijere. Mi smo prve poslijeratne generacije 'writera' u BiH, na neki način smo jedan drugog posmatrali kako rastemo na poljima poslova koje volimo", opisuje Frenkie.

Dodaje kako danas ponosno nosi brend svog prijatelja te ga opisuje kao čovjeka koji je dokaz da izreka "U Bosni se ne može uspjeti" nije istinita, kao i da ako se nešto dovoljno jako želi i ako se dovoljno uporno radi za to - uspjeh ne može izostati.

"I danas imam neke Revoltove majice koje sam dobio prije deset godina, još uvijek su u odličnom stanju. Hoću reći, to dokazuje da i u Bosni može nastati nešto čiji kvaliteta može izravno parirati kvalitetu odjeće velikih svjetskih brendova. Siguran sam da će to potvrditi svi oni koji nose ovu odjeću", nasmijano objašnjava reper.

Na koncu govori kako je Revoltu odan jer od početka prate isto ono što prati i FM JAM ekipa, a to je biranje kvaliteta prije kvantiteta, što se jasno vidi iz kolekcije u kolekciju.

"Ovaj stil oblačenja sve je popularniji u svijetu pa tako i kod nas. Dukserice i trenerke više nisu samo odjeća koja se oblači tek onako, danas te odjevne predmete ljudi nose i na veće događaje, festivale...", objašnjava nam Miran dok pokazuje sadržaj na policama.

[FBPOST]https://www.facebook.com/riseofrevoltclothing/posts/3128186853865065?xts[0]=68.ARAVrOZenPMvDSjxnyWpp-SDczX2C6hdLmoDtpsKR2wj7xp1roWcbp_mDEY5hT8nuD-wNlqy3cowIPk0VwrENzAqvpLs-moFxFOENb83dBZ9VM8LkKI8FLmS9oazkhmHN6iQH8IS1_o2Kg3W3tCNqfQmy66Sz9HQCdacs6p7ir2SnH9mNGok8d2Z3z092wlz7NrjOINzluMOsYOmJdXKvKhz25CjAeR6m5edF_aT6-RVjv3kE6fGrOGMFznlty0E-MZUcx2LgP-xojdO3oU9MD1A6DSqguujIipHFzGQFuEwxcA3y5EXV7yFBIotqaWSF9gN9ioDPxiO06jOjZhIO7A4Pw&tn=-R[/FBPOST]

Osim što su ispunjene odjećom, na policama možete vidjeti i druge brendove iz BiH: Plantismus, Žene BiH i mnoge druge...

"Mi svakako podržavamo i druge brendove i ljude koji rade i kreiraju nove stvari. Smatram da jedni drugima možemo pružiti podstrek i podršku da bismo što više napredovali i rasli. Ovo su samo neki od ljudi s kojima smo uvezani. Naravno, ima ih još, ali siguran sam da će taj broj nastaviti rasti", optimistično privodi priču kraju.