Radimir Čačić, predsjednik HNS-a i ministar prometa za vrijeme Račanove Vlade: − Prosječna cijena kilometra autoceste u Hrvatskoj i dalje je jedna od najpovoljnijih u Europi, između osam i 10 milijuna eura, i to zahvaljujući ugovorima koji su se sklapali za vrijeme koalicijske Vlade, 2001. i 2003. Naime, tada je dužni kilometar autoceste koštao oko četiri milijuna eura, dok danas iznosi čak 17 milijuna eura, što se dade vrlo lako provjeriti.
Istraživanje o prosječnim cjenama gradnje autocesta objavljeno je u svibnju ove godine i obuhvaća sedam zemalje Europske Unije i Hrvatsku, prenosi Jutarnji list. U istraživanje su uz Hrvatsku uključene Češka, Slovenija, Mađarska, Danska, Njemačka, Austrija i Slovačka. Prema tom istraživanju, cijena gradnje jednog kilometra autoceste na nezahtjevnom terenu u Hrvatskoj prosječno stoji šest milijuna eura. Jedina od promatranih država u kojoj je jeftinija gradnja autocesta je Danska, gdje gradnja kilometra stoji pet milijuna eura. Najskuplja je gradnja u Austriji, gdje je cijena kilometra oko 11 milijuna eura. Sličan je omjer cijena gradnje kilometra autoceste na zahtjevnom terenu. Prosječna se cijena u Hrvatskoj penje na 12 milijuna eura i jedino je u Slovačkoj manja te iznosi 10 milijuna po kilometru. U Njemačkoj i Austriji isti kilometar autoceste vrijedi oko 22 milijuna eura.
Gradnja kilometra tunela najskuplja je u Njemačkoj i Mađarskoj - nešto manje od 50 milijuna eura. U Hrvatskoj je je prosječna cijena oko 25 milijuna eura po kilometru, dok je najjeftinija gradnja tunela u Sloveniji, nešto manje od 20 milijuna eura po kilometru.
Prikaži sve komentare (134)