Željeznice RS
0

Uprava tvrdi da ima lojalne mašinovođe, ostali nastavili štrajk

FENA
Nakon što su propali još jedni pregovori o prekidu štrajka u Željeznicama RS-a, većina mašinovođa nije sjela u lokomotive, dok iz uprave tvrde da uz pomoć “savjesnih radnika” održavaju pojedine linije.

Iz Uprave tog preduzeća navode da mašinovođe koje odbijaju da rade nisu prihvatile ponudu da im još danas bude isplaćen jedan materijalni trošak, takozvani kilometar, u iznosu od jedne KM, a da za naredni period zajednički bude pronađeno najbolje rješenje u skladu sa zakonom.

Predstavnik mašinovođa Radenko Marić kaže da na taj prijedlog nisu pristali, jer ne rješeva njihove probleme, a da je šteta proistekla zbog dosadašnje obustave željezničkog saobraćaja više od deset puta veća od ukupnog iznosa potraživanja koje mašinovođe zahtijevaju.

"Sadašnji izvršni direktori kažu da žele raditi samo po zakonu i da je protekla uprava Željeznica RS protivzakonito potpisala dokumente u kojima se navodi visina cijene kilometra od 2,40 KM", rekao je Marić nakon propalih razgovora i dodao da je izvršne direktore s kojima su razgovarali više zanimalo šta je, kako su rekli, pozadina ovog štrajka.

Menadžment ŽRS-a navodi da su uz pomoć deset mašinovođa i pet pomoćnika mašinovođa, koji “u ovom trenutku iskazuju poštovanje prema profesiji i volju za rad”, pokrenuli nekoliko vozova, te da je “u toku prijem novih mašinovođa koji će ubrzo pokrenuti dodatni broj vozova”.

Navode i da čine sve da se umanje štete koje prouzrokuju mašinovođe koje i dalje odbijaju da obavljaju svoje radne zadatke, te ponovo pozivaju zaposlene “da još jednom razmisle o poziciji u kojoj se nalaze, prestanu s kršenjem zakona i počnu s radom".

"Od danas, voziće po jedan teretni voz na relaciji od Omarske prema Dobrljinu i dalje na sjever. Manevra u stanicama Omarska i Banja Luka radi se redovno od 14. oktobra i tako će biti i nastavljeno", navodi se u saopćenju uprave ŽRS-a i dodaje da se prijevoz glinice iz Zvornika do Srbije obavlja od 14. oktobra uprkos obustavi rada mašinovođa, "koji zbog svojih interesa nanose teške udarce privredi".

Tvrde i da su “uz podršku savjesnih mašinovođa" uspjeli da osiguraju da se radovi na remontu aktiviraju i odvijaju nesmetano, te da će se danas raditi na prevlačenju vozova iz Hrvatske do Luke Šamac i tako smanjiti plaćanje ležarina Hrvatskim željeznicama i deblokirati rad fabrike Unis Derventa".

Dodaju i da su mašinovođe Željeznica Federacije BiH djelimično preuzele prijevoz, koji je pripadao mašinovođama ŽRS-a da bi zadovoljili potrebe privrede FBiH.

Resorni ministar Nedeljko Čubrilović za sutra je najavio odlazak u Doboj na sastanak sa sindikatima i upravom ŽRS-a.