Štedite novac
21

Sniženja u buticima u godini inflacije: Kako prepoznati trikove prodavača i racionalno kupovati

A. K.
Na sniženjima treba biti oprezan (Foto: T. S./Klix.ba)
Na sniženjima treba biti oprezan (Foto: T. S./Klix.ba)
Globalna ekonomska kriza ove godine navela je vlasnike bh. prodavnica da posegnu za kontinuiranim sniženjima cijena odjeće i obuće. Ponuda od potražnje je bila veća, a shodno cijeloj situaciji u predstojećem periodu prodavači bi mogli koristiti posebne trikove kako bi namamili kupce.

Jesenji, ali i zimski mjeseci karakteristični su po tome da brojne prodavnice odjeće i obuće počinju snižavati cijene svojih proizvoda. Kako dani odmiču, cijene bivaju sve niže, pokazala su nam bh. iskustva iz prakse od ranijih godina.

Međutim, ova godina je specifična zbog činjenice da su se vlasnici prodavnica odlučili za kontinuirana sniženja, a sve je uzrokovano globalnom ekonomskom situacijom, odnosno poskupljenjem osnovnih životnih namirnica, koje džepove građana sve više ispražnjavaju. Upravo zbog toga, kupovina odjeće i obuće stavljena je u drugi plan, a police butika su bile ispunjene proizvodima.

"Čim je krenula ljetna sezona, imali smo sniženja od kupaćih kostima pa do ljetne odjeće i obuće, ali, građanima su ostala izuzetno mala novčana sredstva za obnavljanje garderobe, zbog situacije koja je u cijelom svijetu, uz vrlo rizično snabdijevanje naftom i naftnim derivatima, hranom i osnovnim životnim namirnica koje bilježe enorman rast cijena", kaže za Klix.ba predsjednica Udruženja za zaštitu potrošača BiH Gordana Bulić.

Uglavnom snižena turska roba

U ljetnom periodu, navodi Bulić, i pored sniženja, ponuda u odnosu na potražnju je bila znatno veća. Kaže da su cijene bile primamljive, uz dobar kvalitet odjeće i obuće, koja je uglavnom na naše tržište stigla iz Turske ili azijskih zemalja.

"Sva ta šarolika ponuda odjeće i obuće koja je na kraju ljeta bila na rasprodajama ostala je u ogromnim zalihama. To se sada po trgovinama pakuje, a da li će se iznijeti u narednu sezonu veliko je pitanje", nastavlja Bulić.

Najavljena nova poskupljanja života u zimskom periodu, prodavce će sasvim sigurno navesti na potezanje trikova, kako bi namamili kupce u nadolazećim sniženjima. Svojom ljubaznošću i pričom koja mami na kupovinu, posebno će "na meti" imati mlade osobe koje po svaku cijenu žele biti u trendu.

"Trgovinskih trikova uvijek ima. Između ostalog, ide se sa time da trgovac bude ljubazan, dajući savjete, upućujući i nagovarajući kupca da kupi robu. Također, kod osjetljive i senzibilne osobe ide sa takvom pričom da je navodi na sramotu ako bi izašla iz prodavnice, a nije ništa kupila. Ali, ja se nadam da potrošači na to neće nasjedati. Zbog toga im se savjetuje da u kupovinu idu planski, uz ranije razmišljanje šta konkretno treba kupiti", kaže Bulić.

Kršenje zakona

A među trikovima prodavaca je i ono u kojem na izloge butika i prodavnica stavljaju natpise sa sniženjima od 70 do 90 posto, međutim, kada kupac uđe u unutrašnjost objekta, nailazi samo na jedan proizvod sa tako niskom cijenom.

"Uglavnom je riječ o ostacima odjeće ili obuće u nespecifičnim veličinama. To je kažnjivo, jer zakonom postoji tačno propisano kada radnja može istaknuti da ima robu na sniženju te koliko je ono. Međutim, vrlo često naši trgovci u neznanju ili rizikujući da plate kaznu po procjeni da je ona niža u odnosu na dobit, čine prekršaj. Također, imamo slučajeve i da se iznosi roba iz pretprošle sezone, koja je stojala, uz pokušaj prodavanja", ističe Bulić.

Udruženje za zaštitu potrošača BiH u ranijim periodima dobijalo je pritužbe potrošača u kontekstu sniženja, a one su se najviše odnosile na kvalitet markirane obuće od renomiranih je proizvođača.

"Ti proizvodi se izlažu kao hit u sezoni sa ekstremno visokim cijenama, međutim, nakon 15 dana one budu snižene i do 40 posto. Iako je to markirana roba, vrlo je upitno gdje se ona proizvela i ko je provjerio kvalitet. S takvom robom nam se potrošači žale i uglavnom je riječ o patikama za djecu ili odrasle osobe", navodi Bulić, istaknuvši da se rjeđe kupci žale na kvalitet odjeće.

Iz Udruženja za zaštitu potrošača BiH građanima na kraju potcrtavaju da ne kupuju ono što im nije neophodno te da u trenucima euforičnosti zbog vrtoglavog sniženja, ipak primat daju racionalnom razmišljanju. Jer, sasvim je sigurno bolje imati novac za kvalitetnu hranu, nego odjeću, obuću i druge robe sa sniženja.